МІНСК, 20 сту — Sputnik. Укласці думкі ў тры хвіліны — справа складаная. На майстар-класе ў velcom Smartfilm прафесійныя кліпмэйкеры і энтузіясты, якія самі навучыліся рабіць "як профі", дзяліліся вопытам з маладымі рэжысёрамі.
"Для "Ленінграда" мы здымаем не кліпы, а своеасаблівыя кароткаметражныя гісторыі, змантаваныя ў такт песні. Агульная бяда пачаткоўцаў рэжысёраў — гэта сцэнар на 24 старонкі. Будзьце лаканічныя і даступныя. Ня трэба імкнуцца ўпіхнуць у адзін фільм усё тое, што вы хочаце сказаць гэтаму свету. Ідэя павінна быць крышталёва яснай", — патлумачыў Максім Сіры, прадзюсер прадакшн-студыі Partizan, які доўгі час рабіў кліпы для "Ленінграда".
"Мой першы кліп на песню "Ау-ау-ау" "Ляпіса Трубяцкога" быў зняты на фотаапарат "Зеніт" на чорна-белую плёнку. Фотаздымкі надрукавалі, а потым усё гэта сабралі ў нейкі просты мантажнай праграме. Усё проста. У выніку кліп некаторы час быў самым ратыруемых на канале MTV Russia", — распавёў Аляксей Церахаў, аўтар кліпаў для "Ляпіса Трубяцкога" і Gogol Bordello.
Дзмітрый Ляўкоўскі, пераможца конкурсу на лепшы кліп (песня "Бывай, галава") для гурта "Серебряная свадьба", у сваю чаргу распавёў, як стварыць той самы "вірус" і адначасова прымудрыцца спадабацца і заказчыку, і гледачам. Аказалася, адказ просты.
"Серебряная свадьба" не працавала з намі напрамую. Гэта і было сакрэтам поспеху. Калі група ўмешваецца ў кліп, гэта не заўсёды добра. Па нашай практыцы, самыя паспяховыя кліпы тыя, дзе групы прымалі найменшае ўдзел", — тлумачыць Дзмітрый.
Практычную частку майстар-класа дапоўніла выступленне прадстаўніка кампаніі Microsoft, Аляксандра Наскова, які займаецца навучаннем супрацоўнікаў у сферы высокіх тэхналогій. Ён прадэманстраваў, як адной прыладай магчыма замяніць цэлы набор дарагіх прафесійных інструментаў, часцяком, недаступных для пачаткоўца таленту.