МІНСК, 22 сту — Sputnik. Маладыя рэжысёры і прадзюсары распавялі пра першы ў Беларусі фантастычны web-серыял, драму пра падлеткаў і камедыйны кароткаметражны трылер — асабістыя гісторыі пра тое, дзе знайсці грошай на здымкі. Гаворка праходзіла падчас майстар-класа Cтудыі velcom Smartfilm.
"Калі няма інвестара, разлічваць можна на сацсетку. Наша практыка паказала: больш за ўсё грошай даюць сябры і сябры сяброў, якія прачыталі пра цябе на Facebook або ўбачылі ў навінах. Гэта вялікая праца. Пры гэтым праект не павінен быць сырой. "Прывітанне, мы хлопцы, якія сабраліся здымаць кіно" — гэта ўжо даўно не працуе. Прапануйце аўдыторыі "плюшкі". Я маю на ўвазе, што чалавек павінен нешта атрымаць, калі ён дапамагае фільму: бясплатны білет на прэм'еру, постэр па пошце, удзел у масоўцы, прысутнасць на здымачнай пляцоўцы", — кажа Дзяніс Зосік, рэжысёр.
Яшчэ адна парада — не разлічвайце выключна на беларускую аўдыторыю.
Рэжысёр Улада Сянькова, якой удалося сабраць адсутнічаюць сродкі на здымку фільма "Граф у апельсінах" праз краудфандинг, распавяла, як прыцягнула ўвагу да свайго праекту эпатажам. Улада лічыць, што ў беларускіх рэаліях з аўдыторыяй трэба не заляцацца, а правакаваць, раздражняць і ўзбуджаць. Улада таксама падзялілася сакрэтамі кіравання камандай ва ўмовах "худога" бюджэту.
"Я проста павезла акцёраў на дачу — у іх не было шанцу збегчы. Калі сур'ёзна, важна, каб акцёру была блізкая і цікавая роля, каб на пляцоўцы паміж усімі былі даверныя адносіны", — кажа Ўлада.
Уладзімір Няфёдаў, аўтар першага кліпаў для гурта "Каста", а гэтаксама — першага фантастычнага веб-серыяла "The Cube", заклікаў усіх быць настойлівымі і не баяцца праходзіць "стадыю галадання".
"15 гадоў таму я разаслаў 70 лістоў ўсім, з кім хацеў папрацаваць. Адгукнуліся двое: асабісты памочнік Стывена Кінга, які даў мне ўсё правы на здымку адной з кніг мэтра (з экранізацыяй, на жаль, не склалася). І гурт "Каста", для якой я зняў у выніку пяць кліпаў", — падбадзёрыў майстра пачаткоўцаў.