Ганна Сакалова, Sputnik.
Электрацягнік кампаніі Stadler будзе выконваць рэйсы штодня: раніцай а 7 гадзіне з Гомеля і ўвечары а 18:50 у зваротным кірунку. Ён будзе прытрымлівацца без прамежкавых прыпынкаў і знаходзіцца ў шляху 2 гадзіны 59 хвілін.
Сутнасць фармату InterCity заключаецца ў арганізацыі перавозак паміж абласнымі цэнтрамі і сталіцай пры максімальнай хуткасці руху і мінімальнай колькасці прыпынкаў. Гомель абраны адпраўным пунктам як самае пасажыранапружаны кірунак Беларускай чыгункі. З улікам хуткасці руху і кошту праезду канкурэнтаў у цягніка InterCity няма.
Сам цягнік быў сабраны на заводзе ў Фаніпалі. Генеральны дырэктар ЗАТ "Штадлер Мінск" Філіп Брунэр падкрэсліў, што гэты састаў першы, цалкам пабудаваны на беларускай зямлі. Ён выказаў падзяку заказчыку за давер і паабяцаў апраўдаць яго ў далейшым.
"Гэта першы электрацягнік беларускай вытворчасці. Перадача яго Беларускай чыгунцы — вялікi гонар для нас. Мы маем намер вырабіць для краіны шмат цягнікоў. Іх якасць будзе такой жа, як у Швейцарыі (дзе размешчана галаўная вытворчасць кампаніі — Sputnik), і нават лепш", — запэўніў Брунэр.
Начальнік Беларускай чыгункі Уладзімір Марозаў, у сваю чаргу, адзначыў, што на адкрыццё маршрута працавала цэлае пакаленне чыгуначнікаў. Вынік стаў рэальным сёння: "Падарожжа ў сталіцу працягласцю менш за тры гадзіны будзе камфортным і прыемным".
Узровень камфорту пасажыры змогуць выбраць самастойна. Усяго ў складзе цягніка 382 месцы для сядзення. Зона падвышанай камфортнасці ўключае 16 месцаў. У адным з вагонаў змогуць з выгодамі перамяшчацца людзі з абмежаванымі магчымасцямі. Нават трапіць у вагон з нізкім узроўнем падлогі і падножкай, якая высоўваецца, для іх не складзе адмысловай працы.
Месцы ў салонах другога класа размешчаны па схеме тры плюс два, першага — два плюс два. Усе крэслы мяккія (у першым класе са скураной абіўкай), індывідуальныя са спінкамі, якiя можна рэгуляваць. Паміж імі размешчаны разеткі для зарадкі мабільных тэлефонаў і ноўтбукаў. Ва ўсім цягніку працуе бесправадны Інтэрнэт. Ёсць бар, а пасажыры першага класа змогуць замовіць сабе харчаванне.
З прыемных бонусаў таксама клімат-кантроль і экраны для відэатрансляцыі, багажныя паліцы і стэлажы для буйнагабарытнага багажу. Ёсць вызначанае месца для дзіцячых калясак.
"Наступным этапам развіцця Беларускай чыгункі стане абнаўленне рухомага саставу на міжнародных лініях. Сучасныя цягнікі пасля завяршэння электрыфікацыі ўчастка выправяцца ў Вільнюс", — падзяліўся планамі Уладзімір Марозаў.
Гэта дасць магчымасць вызваліць склады ДП3 вытворчасці кампаніі PESA Bydgoszcz. Іх у перспектыве пераарыентуюць на міжрэгіянальную лінію бізнес-класа Гомель — Магілёў.
Новы фармат пасажырскіх перавозак укаранёны на Беларускай чыгунцы з 2011 года. Закупкі новага рухомага саставу вядуцца ў рамках дзяржпраграмы.
Сёння па Беларусі ўжо курсуюць 16 электрацягнікоў Stadler Flirt (ЭПм-001 — 17-ы па ліку) і дзевяць дызель-цягнікоў PESA.