Ганна Сцяпанава, Sputnik.
Персанальныя выставы Ганны Пейпіні ладзіліся ў Рызе, іншых гарадах Балтыі, Парыжы. У 2015 годзе адбыліся персанальныя выставы Ганны Пейпені ў Віцебску і Мінску.
Ганна Пейпіня скончыла Бабруйскае мастацкае вучылішча, а з 1977 года жыве ў Латвіі. Каля 10 гадоў таму Ганна ўпершыню прымала ўдзел у калектыўнай выставе латвійскіх мастакоў у музеі Марка Шагала ў Віцебску.
Год таму ў Віцебску ў рамках праекта "Вяртанне імёнаў на радзіму" адбылася персанальная выстава рыжанкі пад назвай "ОкоЛичночти" ("Акалічнасці").
Прадстаўленыя на ёй 30 работ (у асноўным гэта пейзажы, нацюрморты і прасторавыя кампазіцыі), выкананыя за апошнія 15 гадоў, пазней "пераехалі" ў Мінск, у залы НЦСМ на Някрасава — сталічныя гледачы змаглі далучыцца да таямнічага света творчасці Ганны Пейпіні.
Творчасць Ганны сапраўды загадкавая і раскрывае невядомыя спосабы ўспрымання. Яе звязваюць з двума напрамкамі: ап-арт і псі-арт.
Аптычнае мастацтва выказвае працэсы трансфармацыі візуальных вобразаў, пры гэтым той, хто гэта сузірае, перадае не проста свет уласнага ўяўлення, але працэс пераходу да ўспрымання іншых рэальнасцяў.
Псі-арт раскрывае змененыя станы і выказвае магічную прыроду быцця. У поўнай адпаведнасці з характарыстыкай вышэйзгаданых напрамкаў і назвай выставы, творы Ганны Пейпіні раскрываюць магічныя акалічнасці мастацтва і з'яўляюцца цалкам асаблівым сведчаннем аб невядомым.
Сама Ганна кажа, што да яе карцін падыходзіць з "механічнымі" ўстаноўкамі не варта. Яе працы — не малюнкі "Магічнага вока", якія набываюць аб'ём, варта толькі асвоіць пэўную тэхніку погляду.
"Мяне хвалюе тэма духоўных пошукаў. Кожная лінія, фігура, светлавая пляма, афарбоўка нясуць пэўны сэнс і вобраз. У карціны трэба ўгледзецца, і тады яны "раскрываюцца" перад гледачом, становяцца яго суразмоўцам, — тлумачыць мастачка. — З рознымі людзьмі адна і тая ж карціна ўзаемадзейнічае па-рознаму: кожны ўбачыць у ёй тое, што жыве ўнутры яго. Свет адной і той жа карціны адгукнецца на бачанне і ўяўленне пра свет кожнага канкрэтнага чалавека і падорыць вобразы і фарбы, даступныя толькі яго ўспрыманню".
Адна з яе знакавых работ называецца "Партал". Мастачка лічыць, што мастацтва праводзіць чалавека праз лабірынт паўсядзённай мітусні да разумення самога сябе, дапамагае знайсці шлях да сапраўдных каштоўнасцяў жыцця. Партал — гэта вароты, уваход у свет духоўнасці.
"Я зрабіла спробу выйсці за межы ўсвядомленасці. Рух свядомасці, як мне здаецца, атрымалася візуалізаваць. На мой погляд, у такой якасці мы атрымліваем візуальнае пацверджанне існавання ў нас рэальнага духоўнага. Мне хочацца гаварыць пра пацверджанае. Для такой зваротнай сувязі неабходны глядач, здольны да духоўнага напружвання. Распазнаць наяўнасць нейкага пачатку ў сабе можа чалавек, які мае вопыт паглыблення ў сябе. Буду вельмі рада сустрэчы з такім гледачом. Вынікам гэтай увагі павінен стаць досвед іншага парадку, у гэтым сэнс.
Як і ва ўсе часы, мастак прыадчыняе дзверы, на гэтым місія мастака сканчаецца. Зазірніце ў сябе", — заклікае Ганна.
Карціны, створаныя Ганнай Пейпіня, нібы пульсуюць, рухаюцца. Мастацтвазнаўцы, аналізуючы яе творчасць, праводзяць паралелі з Пікаса і Малевічам, не забываючыся пры гэтым адзначыць, што мастацтва Ганны Пейпені мае карані хрысціянскага мастацтва. "Калі мы глядзім на гэтыя пейзажы і асабліва на нацюрморты, то можам проста даведацца ў іх тое, што мы называем дрэвам жыцця", — кажа сябра Саюза мастакоў Латвіі, мастацтвазнаўца Святлана Хаенка.