МІНСК, 18 ліс — Sputnik. Каля сотні пакупнікоў сабраліся а 10-й раніцы ў працоўны чацвер ля дзвярэй крамы, дзе павінна было адбыцца адкрыццё першай крамы дацкай кампаніі Jysk, якая прапануе тавары ў катэгорыі "ўсё для дома".
Кампанія аб'ядноўвае больш за 2400 магазінаў у 45 краінах, якія гандлююць мэбляй і рэчамі для дома, выкананымі ў скандынаўскім стылі.
"Прыйшоў за падушкай", — прызнаўся малады мужчына, які чакаў адкрыцця крамы, але потым дадаў, што справа ўсё-ткі не ў абяцаным падарунку першым пакупнікам, а ў рамонце, які ён цяпер робіць.
Падушку абяцалі першай тысячы наведвальнікаў, аднак толькі пры ўмове пакупкі на суму ад 40 рублёў.
Ці будзе як у Вільні?
Да апошняга часу беларусы асвойвалі асартымент скандынаўскай сеткі ў суседніх краінах. Крама сеткі ёсць, да прыкладу, у гандлёвым цэнтры "Акропаліс" у Вільнюсе.
"Мне цікава, наколькі гэтая прадукцыя будзе канкурэнтаздольная, ці мы паедзем зноў у Вільню, а тут нам будзе не па кішэні", — прызналася жанчына сярэдніх гадоў, якая прыйшла паглядзець на новую краму.
Jysk прапануе тавары для дома па даступных цэнах, настойваюць прадстаўнікі сеткі.
"Па меры магчымасці мы набліжалі нашы кошты ў Беларусі да літоўскіх коштаў", — заўважыла генеральны дырэктар Jysk у краінах Балтыі і Беларусі Дацэ Зундурэ.
У сваю чаргу дырэктар сеткі ў Беларусі запэўніў, што рэгулярныя кошты ў Мінску будуць не вышэй вільнюскіх. Адрознівацца можа толькі акцыйны пералік.
"Акцыйныя прапановы ў Літве і ў Мінску могуць быць розным. Таму можа скласціся сітуацыя, што тавар у Вільні знаходзіцца на акцыі, таму там у гэты момант будзе танней", — патлумачыў дырэктар Jysk Беларусь Іварс Краучунс.
Экспартны патэнцыял
Каля 17% асартыментнага пераліку тавараў, прадстаўленых у беларускай краме Jysk — беларускай вытворчасці. Але ўсе яны зробленыя па эскізах і стандартах сеткі. Да патрабаванняў беларускага заканадаўства падтрымліваць беларускага вытворцу ў Jysk паставіліся як да магчымасці.
"Яны вырабляюць тавар па нашых эскізах і спецыфікацыям. Гэта тавары, якія мы ўжо прадаем у Прыбалтыцы, але да гэтага моманту мы выраблялі іх у іншых краінах. Мы знайшлі добрыя магчымасці тут у Беларусі і мы перанеслі нашы заказы сюды", — распавяла Зундурэ.
Пастаўшчыкамі сеткі сталі беларускія вытворцы матрацаў, раскладанак, дывановых пакрыццяў, сінтэтычных падушак і корпуснай мэблі. Падпісаныя кантракты мяркуюць, што гэтыя шэсць беларускіх прадпрыемстваў паставяць у крамы сеткі на працягу двух гадоў тавараў на сем мільёнаў еўра. Прычым каля 90% паставак сыдзе ў крамы за мяжой, гэта значыць гаворка ідзе пра экспарт.
"У бліжэйшыя 10 гадоў плануем адкрыць 30 крамаў, прапанаваць каля тысячы новых працоўных месцаў. І прапанаваць шырокія магчымасці па супрацоўніцтве для беларускіх вытворцаў у сферы экспарту", — распавяла аб планах сеткі Зундурэ.
У рускай транскрыпцыі Jysk чытаецца як "Юск", хоць прадстаўнікі кампаніі сказалі, што з разуменнем паставяцца, калі беларусы абяруць для сябе іншае прачытанне назвы.
"У Прыбалтыцы наш магазін да гэтага часу "Джиск", "Джуск" — пасля 15 гадоў, таму ўнутрыкарпаратыўная культура — называць яго "Юск", але вы, калі ласка, можаце выкарыстоўваць любую назву. Мы да гэтага ставімся з гумарам", — заўважылі прадстаўнікі кампаніі.