Новы каляндар ад хрэна АВС "парваў" Байнэт

© Sputnik / Виктор ТолочкоКарпаратыўны каляндар ABC абмяркоўваюць у інтэрнэце
Карпаратыўны каляндар ABC абмяркоўваюць у інтэрнэце - Sputnik Беларусь
Падпісацца
Sputnik уважліва разгледзеў жаночыя прыгажосці і слоган, а заадно ўспомніў і іншыя карпаратыўныя календары мінулых гадоў ад розных беларускіх брэндаў.

Беларускі вытворца сокаў, хрэна, маянэзу і соусаў кампанія АВС (Гродна) выпусціла новы карпаратыўны каляндар, які адразу ж атрымаў шырокі рэзананс у байнэце.

На календары намалявана жаночае сцягно ў карункавай чорнай бялізне, побач з ім — банка з хрэнам ад АВС. Прама над слоікам размешчаны надпіс "Хрэн павінен стаяць у кожнага", а крыху ніжэй, ужо менш прыкметным шрыфтам, дададзена: "На стале".

Карыстальнікі ў сацсетках выказваюць самыя палярныя меркаванні адносна гэтай рэкламы. Адны паказваюць на відавочна сексісцкі яе характар, другія лічаць, што рэклама пошлая і абразлівая, трэція радуюцца пачуццю гумару аўтараў карпаратыўнай прадукцыі.

Каляндар з'яўляецца карпаратыўным і выпушчаны толькі для супрацоўнікаў кампаніі, невялікім накладам. Выкарыстоўваць яго для распаўсюджвання ў агульным доступе і паказваць у СМІ кампанія не планавала.

Між тым, у 2011 годзе Мінгандлю ужо выносіў забарону АВС на трансляцыю па тэлебачанні рэкламнага роліка, бо палічыў, што ён носіць абразлівы, правакатыўны і неэтычны характар.

Адкуль пайшла мода?

Карпаратыўныя календары ў стылі "ню" — даўно не навіна ні ў Еўропе, ні ў Беларусі. Так, вытворца шын Pirelli выпускае каляндар з 1964 года, і сёння вядомыя як "мужчынскія", так і "жаночыя" яго версіі. За ўсе гады выпуску каляндар стаў так знакаміты, што сёння прапанову папрацаваць з Pirelli для любога фатографа роўна яго афіцыйнаму прызнанню на сусветным узроўні, а здымка ў календары — гонар для любой з суперзорак.

У мінулым годзе для "жаночай" версіі Pirelli здымаў пажарных, у гэтым годзе яго героямі сталі французскія фермеры. Для "мужчынскай" версіі ў гэтым годзе аўтары календара вырашылі зняць вядомых жанчын — акторак, фотамадэляў, спартсменак і проста прыгажунь, але без макіяжу. Тым самым кампанія імкнулася паказаць, што нават самыя вядомыя красуні ў паўсядзённым жыцці нічым не адрозніваюцца ад звычайных жанчын.

Хто і як распранае беларусак?

Да Беларусі мода на карпаратыўныя календары ў стылі "ню" дакацілася толькі ў 2010 годзе. Тады адна з беларускіх кандытарскіх фабрык "распранула" для свайго календара ўдзельніц Нацыянальнай зборнай па баскетболе. Дзяўчыны фатаграфаваліся ў бялізне, і ў цэлым праца атрымалася дастаткова цнатлівай.

Яшчэ адной кампаніяй стаў беларускі вытворца асвятляльнага абсталявання кампанія "Тэхна ніколь". Супрацоўніцы кампаніі пазіравалі для здымкаў як у эратычнай бялізне, так і без яе, аднак паставы тых, хто вырашыў зусім распрануцца, былі вельмі сціплымі.

У канцы 2012 года эратычны каляндар выпусціла Беларуская калійная кампанія. Аўтары календара падышлі да справы нетрывіяльна. Сюжэтамі для фото сталі кампазіцыі са знятай буйным планам садавіны, гародніны і збожжа. Пры гэтым фатаграфіі былі зробленыя на фоне частак жаночага цела. Карэспандэнт Sputnik да гэтага часу захоўвае ў сябе дома такі каляндар.

"Мы хацелі гэтым паказаць, як нашы ўгнаенні, якія мы пастаўляем у самыя розныя краіны свету, дазваляюць вырошчваць выдатны ўраджай. І ўсе гэтыя плады, садавіна і трава дазваляюць расквітаць прыгажосці жанчын", — патлумачыў тады ідэю Уладзімір Нікалаенка, які ўзначальваў БКК да студзеня 2012 года.

У канцы 2012 года лідэрам карпаратыўнага стылю стаў Беларускі металургічны завод. Для выбару мадэляў для календара быў праведзены адмысловы кастынг, лепшых мадэляў выбралі з 30 кандыдатур. У выніку ў спіс мадэляў патрапілі інжынеры, лабарант, кантралёр, студэнтка, кладаўшчыца і аператар ЭВМ. Гэтая фотасесія аказалася больш адкрытай — усё дзяўчыны пазіравалі без адзення. Праўда, да канца паказваць усе свае любаты не адважыліся.

У 2013 годзе БМЗ зноў выпусціў каляндар у стылі "ню", але разам з ім да эстафеты падключылася яшчэ адна кампанія — беларускі распрацоўшчык сістэм спадарожнікавага маніторынгу транспарту Gurtam. На 2016 год БМЗ таксама выпусціў карпаратыўны каляндар са сваімі працаўніцамі, але здымаў іх у стылізаванай рабочай вопратцы на фоне прадукцыі завода. Мабыць, гэта самы сціплы дарослы каляндар завода за ўсю яго гісторыю.

Беларусы памятаюць і работніц Белшыны, сфатаграфаваных для карпаратыўнага календара ў бялізне і без яе на фоне шын, і супрацоўніц "Беларуснафты".

Снежань толькі пачаўся, і хутчэй за ўсё, у гэтым годзе многія прадпрыемствы вырашацца павіншаваць сваіх работнікаў календарамі з "дарослай" тэматыкай.

Стужка навiн
0