У Мастацкую галерэю Г. Вашчанкі прывезлі "Святыя лікі Праваслаўя. Знакі часу". Так называецца выстава народных ікон, напісаных у 19-20 стагоддзях мастакамі-самавучкамі з Палесся і Падняпроўя. Не маючы спецыяльнай адукацыі, не ведаючы канонаў іканапісу, яны браліся за пэндзлік, кіруючыся ўласнымі меркаваннямі аб духоўным свеце. Таму і святыя на іхніх іконах не зусім святыя — у іх жывыя твары і позіркі не з вечнага сусвету.
Збор фармаваўся Гомельскай епархіяй. Усе 45 прадстаўленых на выставе абразоў захоўваюцца ў дзеючых храмах рэгіёну. Па словах епіскапа Гомельскага і Жлобінскага Стэфана, экспанатаў магло быць у разы болей, бо свая, хатняя, ікона была практычна ў кожнай сям'і. Але ў гады атэістычнай палітыкі савецкай дзяржавы тысячы абразоў былі знішчаны. Уладыку вядомыя выпадкі, калі мясцовыя жыхары ратавалі іконы ад агню, захоўвалі і перадавалі ў нанова адбудаваныя храмы.
Арганізатары выставы наўмысна не называюць яе мастацкай. Кажуць, што ў дадзеным выпадку цікавасць уяўляюць не аўтары ікон, а тыя, хто на іх намаляваны, а таксама традыцыя народнага іканапісу. Часцей за астатніх невядомыя майстры перапісвалі вобраз Маці Божай "Траеручыцы", Мікалая Цудатворца, архангела Міхаіла і велікамучаніцы Параскевы. У Гомельскім рэгіёне асаблівай папулярнасцю карысталіся іконы з выявай Стыліяна Пафлагонскага.
У рамках выставы ў асобнай зале выстаўлены восем палотнаў Аляксандра Ісачова. Тут ужо іншы выпадак — наведвальніку будзе цікава ўсё: і мастак з сусветным імем, і невядомыя шырокай грамадскасці палотны.
Як перадае карэспандэнт Sputnik, убачыць рэлігійныя палотны можна будзе да 16 красавіка.