МІНСК, 9 кра — Sputnik, Станіслаў Андросік. Фестываль вулічнай музыкі Karol Jan Open Air стаў у суботу месцам прыцягнення для ўсіх, хто за доўгую зіму засмуткаваў па добрай музыцы і мерапрыемствах на адкрытай пляцоўцы. Карэспандэнт Sputnik услед за мінчукамі і турыстамі адправіўся на галоўную вуліцу мінскіх "тусовак" — Зыбіцкую.
На самым пачатку Open Аir рызыкаваў застацца без сваёй аўдыторыі з-за дажджу і ветру. Пасля першых сэтаў музыкаў стала ясна, што адным з арганізатараў музычнага марафону з'яўляецца надвор'е — сонца не толькі сагрэла ўдзельнікаў, але і падняло настрой усім у Верхнім горадзе, які стаў у суботу адной вялікай канцэртнай пляцоўкай.
Выдатным рашэннем было размясціць пляцоўкі для вулічных артыстаў у розных дворыках. Самыя разнастайныя музычныя сэты ад кавераў да бітбокса гучалі па ўсіх кутках, што дазволіла абраць пляцоўку на свой густ, а не чакаць выступу таго артыста, які прыйдзецца больш па душы.
Зрэшты, большасць наведвальнікаў проста пераходзіла ад адной сцэны да іншай. Самай актыўнай аказалася пляцоўка з караоке, дзе кожны жадаючы мог праспяваць і на пэўны час адчуць сябе артыстам.
Праграма Ореn Аir была падзелена на дзве часткі — дзённую Blonde і вячэрнюю Dunkel. На працягу "светлай" паловы фэсту выступіла каля 13 артыстаў і музыкаў, у тым ліку "Аркестр Фішэра", "Электромантика", DENMI, By Street Jazz,"Саша Чупрыс" і Pasha Green. Падчас музычных сэтаў можна было галасаваць за лепшае выступленне, падкідваючы ў капялюшы артыстаў адмысловыя жэтоны.
Лепшым стрыт-бэндам па выніках вечара прызналі By Street Jazz. Дарэчы, за гэта ім належыць добры для артыстаў-пачаткоўцаў прыз — здымка музычнага кліпа.
На цырымоніі ўзнагароджання пераможцаў генеральны дырэктар піваварнай кампаніі "Аліварыя" Дзяніс Шарсценнікаў патлумачыў, навошта фестываль задумваўся і якая яго місія.
"У год 950-годдзя Мінска мы вырашылі высветліць, як жа гучыць наш горад, і даць магчымасць усім мінчукам адпачываць, як у Еўропе, з яе вулічнымі музыкамі", — сказаў ён.
Сам жа фестываль стаў своеасаблівым амажам Каралю Яну Чапскаму, які стагоддзе таму рабіў усё, каб надаць гораду сучасны, па-сапраўднаму еўрапейскі выгляд.
Музычны крытык Аляксандр Чарнуха з аптымізмам адзначыў, што "за апошнія колькі гадоў вулічная культура ў Мінску стала развівацца значна больш актыўна, з'явіліся пляцоўкі, на якіх музыкі могуць прэзентаваць сваю творчасць".
Прыкметнай была прысутнасць вялікай колькасці замежнікаў падчас фестывалю, мабыць, бязвізавы рэжым робіць пакрысе сваю справу. Такога кшталту фестывалі могуць стаць своеасаблівай візітнай карткай горада ў турыстычны сезон.
На гэта звярнуў увагу і музыка гурта Akute Раман Жыгараў, які падкрэсліў, што "культура вулічных выступаў у нашай краіне развіваецца, і гэта катэгарычна станоўча адбіваецца на іміджы Мінска і Беларусі ў цэлым. Вулічныя выступы гучаць зусім па-асабліваму, гэта адкрыты фармат. Тут патрэбна харызма, бо артыст знаходзіцца на ўзроўні гледача і глядзіць яму ў вочы. Такія мерапрыемствы, як Karol Jan Open Air, выдатна падтрымліваюць гэтую культуру".
Пасля пяцігадзіннага фестывалю і ўзнагароджання пераможцаў усе, хто яшчэ не наслухаўся ўдосталь вулічнай музыкі, адправіліся на afterparty, дзе выступілі хэдлайнеры мерапрыемства — магілёўскі гурт Akute.