Лета аказалася гарачым, калі не з кліматычнага пункту гледжання, то з палітычнага і сацыяльнага, асабліва ў Еўропе і на курортах. Тэракты ў Іспаніі, землятрус у Італіі, вірус у Турцыі — на жаль, у некаторых выпадках у непрыемную для сябе сітуацыю трапілі і нашы грамадзяне. Кожны грамадзянін пры атрыманні замежнай візы абавязаны аформіць медыцынскую страхоўку. Але яшчэ часта нашы суайчыннікі афармляюць поліс на час першага выезду, а потым забываюць пра тое, што неабходна падоўжыць страхоўку, альбо лічаць, што гэта не вельмі патрэбна.
Звязана гэта бывае і з тым, што людзі яшчэ не да канца давяраюць страхавым кампаніям, а таксама не лічаць, што з імі можа здарыцца што-небудзь сур'ёзнае падчас адпачынку ці службовай камандзіроўкі. Акрамя таго, людзі баяцца ашуканскіх схем з забеспячэннем страхоўкі, у прыватнасці, на некаторых курортах — персанал гатэляў не ідзе на кантакт, альбо заяўляе, што аформленае ў краіне выезду страхаванне несапраўднае ў краіне знаходжання.
"На сённяшні дзень задача кліента пры заключэнні дагавора страхавання — назваць усё, што ён будзе рабіць. Хоць бы распавесці, ці будзе ён займацца экстрэмальнымі відамі спорту, катацца на скутэры, на водным матацыкле, на ровары, на лыжах альбо будзе займацца прафесійнымі відамі спорту, будзе ляжаць на пляжы і нікуды не пойдзе, палезе ці не палезе ў горы — вось гэта трэба ведаць работніку страхавой кампаніі. Гэта ўплывае на тарыф. А апроч тарыфу, гэтая інфармацыя ўплывае на тое, будзе выплата, ці не будзе выплаты", — сказаў Барташэвіч.
У апошні час развіта праца страхавых асістэнтаў, страхавыя кампаніі маюць зносіны з кліентамі напрамую. Пры страхавым выпадку кліенту дастаткова ведаць тэлефон страхавога асістэнта ў той краіне, куды ён адпраўляецца — звычайна ён паказаны ў страхавым полісе. Паслуга цалкам бясплатная, асістэнт раскажа, як сябе паводзіць, накіруе ў выпадку неабходнасці лекара. Нават калі непрыемнасць здарылася на тэрыторыі гатэля, не трэба звяртацца да адміністратара. Лепш і правільней будзе патэлефанаваць свайму страхавому асістэнту.
"Нашы людзі ставяцца да страхоўкі, як да звычайнай фармальнасці: заплацілі невялікія грошы, далі нейкую кніжачку. Яе мала хто адкрывае. На самой справе гэта правілы страхавання, фактычна ўмовы дамовы. Асноўнае, што трэба зрабіць, гэта чытаць уважліва усе гэтыя ўмовы, пазадавать пытанні пры заключэнні дагавора страхавання", — сказаў Леў.
Страхоўка — гэта складаны і наборны комплекс паслуг. І ў некаторых страхавых кампаній ёсць свой "чорны" спіс пэўных краін, дзе "свае" турысты часцей за ўсё трапляюць у сітуацыі, калі ўзнікае страхавы выпадак. Тым не менш страхоўку пры знаходжанні за мяжой лепш за ўсё заўсёды мець пры сабе.
Гутарку з дырэктарам кампаніі "Універсальны страхавы брокер" Ігарам Барташэвічам і кіраўніком партнёрам адвакацкага бюро "Леў, Шарстнёў і партнёры" Барысам Львом слухайце ў аўдыёзапісы на радыё Sputnik Беларусь.