Фота

Тэкстыльны "Оскар": стварэнне гіперсувязяў традыцыйнага ткацтва і сучаснасці

Каму ўручаюць "Тэкстыльны "Оскар" і навошта мастаку магнітная стужка, глядзіце ў фотастужцы Sputnik.

Выстава "Гіперсувязі" праходзіць у арт-гасцёўні "Высокае мѣста" ў Мінску. Гэта адно з падраздзяленняў Музея гісторыі горада Мінска, у якім за 2,5 года з моманту адкрыцця выстаўляліся працы як знакамітых мастакоў, так і пачынаючых творцаў.

"Мы выбралі гэту назву таму, што яна добра кладзецца на сучаснасць. Сэнс у тым, што яна паказвае сувязь сучаснасці з традыцыямі. Студэнты камбінуюць розныя гістарычныя тэкстыльныя тэхнікі, традыцыйныя, класічныя, з сучаснымі матэрыяламі, актуальнымі тэмамі. Уласна кажучы, гэта абагульняючая назва, абагульняючая тэма, поле для творчасці вельмі шырокае", — кажа пра выставу яе куратар, выкладчык БДАМ Хрысціна Высоцкая.

Выставачная прастора — два паверхі, дзве залы. У першай прадстаўлены тэатральны касцюм і адзенне прэт-а-партэ, у другой — карціны, габелены, скульптура. Творы на выставе далёка выходзяць за рамкі звыклых уяўленняў аб тэкстылі і ткацтве. Яны выкананы ў розных, у тым ліку аўтарскіх тэхніках і дэманструюць пераход ад традыцыйнага ткацтва да сучасных канцэптаў. Усе працы, прадстаўленыя на выставе, выкананы студэнтамі БДАМ.

© Sputnik Анастасия ВолчокУ першай зале выставы прадстаўлена адзенне прэт-а-партэ і тэатральныя касцюмы.
У першай зале выставы прадстаўлена адзенне прэт-а-партэ і тэатральныя касцюмы. - Sputnik Беларусь
1/19
У першай зале выставы прадстаўлена адзенне прэт-а-партэ і тэатральныя касцюмы.
© Sputnik Анастасия ВолчокСтудэнты БДАМ Анастасія Хлус, Наталля Раманенка, Юлія Айплатава і Аляксандра Логвіна пераасэнсавалі творчасць мастакоў ХХ стагоддзя - Соні Дэлане, Пабла Паласуэла, Уолтара Дэкселя і Маціса адпаведна.
Студэнты БДАМ Анастасія Хлус, Наталля Раманенка, Юлія Айплатава і Аляксандра Логвіна пераасэнсавалі творчасць мастакоў ХХ стагоддзя - Соні Дэлане, Пабла Паласуэла, Уолтара Дэкселя і Маціса адпаведна. - Sputnik Беларусь
2/19
Студэнты БДАМ Анастасія Хлус, Наталля Раманенка, Юлія Айплатава і Аляксандра Логвіна пераасэнсавалі творчасць мастакоў ХХ стагоддзя - Соні Дэлане, Пабла Паласуэла, Уолтара Дэкселя і Маціса адпаведна.
© Sputnik Анастасия ВолчокТэатральны касцюм часта шыецца з танных тканін, але галоўнае, каб ён прыгожа выглядаў са сцэны. Злева - касцюмы па матывах Марка Шагала. Справа - інтэрпрэтацыя вобразаў для шэкспіраўскага "Сну ў летнюю ноч".
Тэатральны касцюм часта шыецца з танных тканін, але галоўнае, каб ён прыгожа выглядаў са сцэны. Злева - касцюмы па матывах Марка Шагала. Справа - інтэрпрэтацыя вобразаў для шэкспіраўскага Сну ў летнюю ноч. - Sputnik Беларусь
3/19
Тэатральны касцюм часта шыецца з танных тканін, але галоўнае, каб ён прыгожа выглядаў са сцэны. Злева - касцюмы па матывах Марка Шагала. Справа - інтэрпрэтацыя вобразаў для шэкспіраўскага "Сну ў летнюю ноч".
© Sputnik Анастасия ВолчокГэтыя касцюмы хочацца разглядаць - так шмат на іх дробных, выкананых уручную дэталяў.
Гэтыя касцюмы хочацца разглядаць - так шмат на іх дробных, выкананых уручную дэталяў. - Sputnik Беларусь
4/19
Гэтыя касцюмы хочацца разглядаць - так шмат на іх дробных, выкананых уручную дэталяў.
© Sputnik Анастасия ВолчокТэкстыль - гэта і аплікацыя. "Мамчын стыляга, татаў валацуга" Ульяны Дземідовіч.
Тэкстыль - гэта і аплікацыя. Мамчын стыляга, татаў валацуга Ульяны Дземідовіч. - Sputnik Беларусь
5/19
Тэкстыль - гэта і аплікацыя. "Мамчын стыляга, татаў валацуга" Ульяны Дземідовіч.
© Sputnik Анастасия ВолчокКарціна падобная на акварэль, але гэта не фарба, а тканіна. Майя Сцепанькова, "Сучасны нацюрморт".
Карціна падобная на акварэль, але гэта не фарба, а тканіна. Майя Сцепанькова, Сучасны нацюрморт. - Sputnik Беларусь
6/19
Карціна падобная на акварэль, але гэта не фарба, а тканіна. Майя Сцепанькова, "Сучасны нацюрморт".
© Sputnik Анастасия ВолчокПры дапамозе баваўняных нітак і клею можна стварыць аб'ёмныя палотны. Майя Сцепанькова, дыпціх "Думкі. Мечты." (Фрагмент).
Пры дапамозе баваўняных нітак і клею можна стварыць аб'ёмныя палотны. Майя Сцепанькова, дыпціх Думкі. Мечты. (Фрагмент). - Sputnik Беларусь
7/19
Пры дапамозе баваўняных нітак і клею можна стварыць аб'ёмныя палотны. Майя Сцепанькова, дыпціх "Думкі. Мечты." (Фрагмент).
© Sputnik Анастасия ВолчокГэтая скульптура атрымала на выставе жартаўлівую назву "Тэкстыльны "Оскар". Марыя Разумовіч, трыпціх "Гісторыя ткацтва", "Залаты век" (фрагмент).
Гэтая скульптура атрымала на выставе жартаўлівую назву Тэкстыльны Оскар. Марыя Разумовіч, трыпціх Гісторыя ткацтва, Залаты век (фрагмент). - Sputnik Беларусь
8/19
Гэтая скульптура атрымала на выставе жартаўлівую назву "Тэкстыльны "Оскар". Марыя Разумовіч, трыпціх "Гісторыя ткацтва", "Залаты век" (фрагмент).
© Sputnik Анастасия ВолчокСтудэнты атрымалі заданне выкарыстоўваць адны і тыя ж матэрыялы ў плоскасці і ў аб'ёме. Майя Сцепанькова, дыпціх "Думкі. Мечты." (Фрагмент).
Студэнты атрымалі заданне выкарыстоўваць адны і тыя ж матэрыялы ў плоскасці і ў аб'ёме. Майя Сцепанькова, дыпціх Думкі. Мечты. (Фрагмент). - Sputnik Беларусь
9/19
Студэнты атрымалі заданне выкарыстоўваць адны і тыя ж матэрыялы ў плоскасці і ў аб'ёме. Майя Сцепанькова, дыпціх "Думкі. Мечты." (Фрагмент).
© Sputnik Анастасия ВолчокГэтае палатно складзена з карцін беларускага мастака Хруцкага і раздрукавана на тканіны. Сцепанькова Майя, "І. Ф. Хруцкі. Партрэт".
Гэтае палатно складзена з карцін беларускага мастака Хруцкага і раздрукавана на тканіны. Сцепанькова Майя, І. Ф. Хруцкі. Партрэт. - Sputnik Беларусь
10/19
Гэтае палатно складзена з карцін беларускага мастака Хруцкага і раздрукавана на тканіны. Сцепанькова Майя, "І. Ф. Хруцкі. Партрэт".
© Sputnik Анастасия ВолчокТолькі прыгледзеўшыся больш уважліва, можна зразумець, што гэта не лёд і камяні, а тканіна і эпаксідная смала. Разумовіч Марыя, трыпціх "Растае лёд" (фрагмент).
Толькі прыгледзеўшыся больш уважліва, можна зразумець, што гэта не лёд і камяні, а тканіна і эпаксідная смала. Разумовіч Марыя, трыпціх Растае лёд (фрагмент). - Sputnik Беларусь
11/19
Толькі прыгледзеўшыся больш уважліва, можна зразумець, што гэта не лёд і камяні, а тканіна і эпаксідная смала. Разумовіч Марыя, трыпціх "Растае лёд" (фрагмент).
© Sputnik Анастасия ВолчокЦікавага эфекту атрымалася дамагчыся, абгарнуўшы ваўняную нітку поліэтыленам. Разумовіч Марыя, "Крышталь".
Цікавага эфекту атрымалася дамагчыся, абгарнуўшы ваўняную нітку поліэтыленам. Разумовіч Марыя, Крышталь. - Sputnik Беларусь
12/19
Цікавага эфекту атрымалася дамагчыся, абгарнуўшы ваўняную нітку поліэтыленам. Разумовіч Марыя, "Крышталь".
© Sputnik Анастасия ВолчокУльяна Дземідовіч распавядае, што падпаліла раму і заблытала ніткі, каб паказаць нялёгкі лёс Міхаіла Агінскага, які так і не вярнуўся на радзіму.
Ульяна Дземідовіч распавядае, што падпаліла раму і заблытала ніткі, каб паказаць нялёгкі лёс Міхаіла Агінскага, які так і не вярнуўся на радзіму. - Sputnik Беларусь
13/19
Ульяна Дземідовіч распавядае, што падпаліла раму і заблытала ніткі, каб паказаць нялёгкі лёс Міхаіла Агінскага, які так і не вярнуўся на радзіму.
© Sputnik Анастасия ВолчокУльяна Дземідовіч, "Паланэз Агінскага" (фрагмент).
Ульяна Дземідовіч, Паланэз Агінскага (фрагмент). - Sputnik Беларусь
14/19
Ульяна Дземідовіч, "Паланэз Агінскага" (фрагмент).
© Sputnik Анастасия ВолчокЧасам мастакі выкарыстоўваюць нязвыклыя матэрыялы: гуму, магнітную стужку. Вікторыя Ярохіна, "Чорная дзірка" (фрагмент).
Часам мастакі выкарыстоўваюць нязвыклыя матэрыялы: гуму, магнітную стужку. Вікторыя Ярохіна, Чорная дзірка. - Sputnik Беларусь
15/19
Часам мастакі выкарыстоўваюць нязвыклыя матэрыялы: гуму, магнітную стужку. Вікторыя Ярохіна, "Чорная дзірка" (фрагмент).
© Sputnik Анастасия ВолчокГэтым творам аўтар хацела паказаць абясцэньванне тэкстылю: раней дываны маглі дазволіць сабе толькі вельмі багатыя людзі, а цяпер аб іх проста выціраюць ногі. Ульяна Дземідовіч, "Вердюра, або Коўрык для абутку".
Гэтым творам аўтар хацела паказаць абясцэньванне тэкстылю: раней дываны маглі дазволіць сабе толькі вельмі багатыя людзі, а цяпер аб іх проста выціраюць ногі. Ульяна Дземідовіч, Вердюра, або Коўрык для абутку. - Sputnik Беларусь
16/19
Гэтым творам аўтар хацела паказаць абясцэньванне тэкстылю: раней дываны маглі дазволіць сабе толькі вельмі багатыя людзі, а цяпер аб іх проста выціраюць ногі. Ульяна Дземідовіч, "Вердюра, або Коўрык для абутку".
© Sputnik Анастасия ВолчокТэкстыль бывае і аб'ёмным, як гэтая скульптура. Аляксандра Журавовіч, "Ціхамірнасць".
Тэкстыль бывае і аб'ёмным, як гэтая скульптура. Аляксандра Журавовіч, Ціхамірнасць. - Sputnik Беларусь
17/19
Тэкстыль бывае і аб'ёмным, як гэтая скульптура. Аляксандра Журавовіч, "Ціхамірнасць".
© Sputnik Анастасия Волчок"Ціхамірнасць", погляд знутры.
Ціхамірнасць, погляд знутры. - Sputnik Беларусь
18/19
"Ціхамірнасць", погляд знутры.
© Sputnik Анастасия ВолчокТворы вельмі ўдала ўпісваюцца ў прастору арт-гасцёўні.
Творы вельмі ўдала ўпісваюцца ў прастору арт-гасцёўні. - Sputnik Беларусь
19/19
Творы вельмі ўдала ўпісваюцца ў прастору арт-гасцёўні.
Стужка навiн
0
Спачатку новыяСпачатку старыя
loader
У эфіры
Заголовок открываемого материала
Міжнародны
InternationalEnglishАнглійскіMundoEspañolІспанскі
Еўропа
DeutschlandDeutschНямецкіFranceFrançaisФранцузскіΕλλάδαΕλληνικάГрэчаскіItaliaItalianoІтальянскіČeská republikaČeštinaЧэшскіPolskaPolskiПольскіСрбиjаСрпскиСербскіLatvijaLatviešuЛатышскіLietuvaLietuviųЛітоўскіMoldovaMoldoveneascăМалдаўскіБеларусьБеларускiБеларускі
Закаўказзе
АҧсныАҧсышәалаАбхазскіԱրմենիաՀայերենАрмянскіAzərbaycanАzərbaycancaАзербайджанскіХуссар ИрыстонИронауАсецінскіსაქართველოქართულიГрузінскі
Бліжні Усход
Sputnik عربيArabicАрабскіTürkiyeTürkçeТурэцкіSputnik ایرانPersianФарсіSputnik افغانستانDariДары
Цэнтральная Азія
ҚазақстанҚазақ тіліКазахскіКыргызстанКыргызчаКіргізскіOʻzbekistonЎзбекчаУзбекскіТоҷикистонТоҷикӣТаджыкскі
Усходняя і Паўднёва-Усходняя Азія
Việt NamTiếng ViệtВ'етнамскі日本日本語Японскі俄罗斯卫星通讯社中文(简体)Кітайскі俄罗斯卫星通讯社中文(繁体)Кітайскі
Паўднёвая Амерыка
BrasilPortuguêsПартугальскі