Фота

Тэкстыльны "Оскар": стварэнне гіперсувязяў традыцыйнага ткацтва і сучаснасці

Падпісацца
Каму ўручаюць "Тэкстыльны "Оскар" і навошта мастаку магнітная стужка, глядзіце ў фотастужцы Sputnik.

Выстава "Гіперсувязі" праходзіць у арт-гасцёўні "Высокае мѣста" ў Мінску. Гэта адно з падраздзяленняў Музея гісторыі горада Мінска, у якім за 2,5 года з моманту адкрыцця выстаўляліся працы як знакамітых мастакоў, так і пачынаючых творцаў.

"Мы выбралі гэту назву таму, што яна добра кладзецца на сучаснасць. Сэнс у тым, што яна паказвае сувязь сучаснасці з традыцыямі. Студэнты камбінуюць розныя гістарычныя тэкстыльныя тэхнікі, традыцыйныя, класічныя, з сучаснымі матэрыяламі, актуальнымі тэмамі. Уласна кажучы, гэта абагульняючая назва, абагульняючая тэма, поле для творчасці вельмі шырокае", — кажа пра выставу яе куратар, выкладчык БДАМ Хрысціна Высоцкая.

Выставачная прастора — два паверхі, дзве залы. У першай прадстаўлены тэатральны касцюм і адзенне прэт-а-партэ, у другой — карціны, габелены, скульптура. Творы на выставе далёка выходзяць за рамкі звыклых уяўленняў аб тэкстылі і ткацтве. Яны выкананы ў розных, у тым ліку аўтарскіх тэхніках і дэманструюць пераход ад традыцыйнага ткацтва да сучасных канцэптаў. Усе працы, прадстаўленыя на выставе, выкананы студэнтамі БДАМ.

© Sputnik / Анастасия ВолчокУ першай зале выставы прадстаўлена адзенне прэт-а-партэ і тэатральныя касцюмы.
У першай зале выставы прадстаўлена адзенне прэт-а-партэ і тэатральныя касцюмы. - Sputnik Беларусь
1/19
У першай зале выставы прадстаўлена адзенне прэт-а-партэ і тэатральныя касцюмы.
© Sputnik / Анастасия ВолчокСтудэнты БДАМ Анастасія Хлус, Наталля Раманенка, Юлія Айплатава і Аляксандра Логвіна пераасэнсавалі творчасць мастакоў ХХ стагоддзя - Соні Дэлане, Пабла Паласуэла, Уолтара Дэкселя і Маціса адпаведна.
Студэнты БДАМ Анастасія Хлус, Наталля Раманенка, Юлія Айплатава і Аляксандра Логвіна пераасэнсавалі творчасць мастакоў ХХ стагоддзя - Соні Дэлане, Пабла Паласуэла, Уолтара Дэкселя і Маціса адпаведна. - Sputnik Беларусь
2/19
Студэнты БДАМ Анастасія Хлус, Наталля Раманенка, Юлія Айплатава і Аляксандра Логвіна пераасэнсавалі творчасць мастакоў ХХ стагоддзя - Соні Дэлане, Пабла Паласуэла, Уолтара Дэкселя і Маціса адпаведна.
© Sputnik / Анастасия ВолчокТэатральны касцюм часта шыецца з танных тканін, але галоўнае, каб ён прыгожа выглядаў са сцэны. Злева - касцюмы па матывах Марка Шагала. Справа - інтэрпрэтацыя вобразаў для шэкспіраўскага "Сну ў летнюю ноч".
Тэатральны касцюм часта шыецца з танных тканін, але галоўнае, каб ён прыгожа выглядаў са сцэны. Злева - касцюмы па матывах Марка Шагала. Справа - інтэрпрэтацыя вобразаў для шэкспіраўскага Сну ў летнюю ноч. - Sputnik Беларусь
3/19
Тэатральны касцюм часта шыецца з танных тканін, але галоўнае, каб ён прыгожа выглядаў са сцэны. Злева - касцюмы па матывах Марка Шагала. Справа - інтэрпрэтацыя вобразаў для шэкспіраўскага "Сну ў летнюю ноч".
© Sputnik / Анастасия ВолчокГэтыя касцюмы хочацца разглядаць - так шмат на іх дробных, выкананых уручную дэталяў.
Гэтыя касцюмы хочацца разглядаць - так шмат на іх дробных, выкананых уручную дэталяў. - Sputnik Беларусь
4/19
Гэтыя касцюмы хочацца разглядаць - так шмат на іх дробных, выкананых уручную дэталяў.
© Sputnik / Анастасия ВолчокТэкстыль - гэта і аплікацыя. "Мамчын стыляга, татаў валацуга" Ульяны Дземідовіч.
Тэкстыль - гэта і аплікацыя. Мамчын стыляга, татаў валацуга Ульяны Дземідовіч. - Sputnik Беларусь
5/19
Тэкстыль - гэта і аплікацыя. "Мамчын стыляга, татаў валацуга" Ульяны Дземідовіч.
© Sputnik / Анастасия ВолчокКарціна падобная на акварэль, але гэта не фарба, а тканіна. Майя Сцепанькова, "Сучасны нацюрморт".
Карціна падобная на акварэль, але гэта не фарба, а тканіна. Майя Сцепанькова, Сучасны нацюрморт. - Sputnik Беларусь
6/19
Карціна падобная на акварэль, але гэта не фарба, а тканіна. Майя Сцепанькова, "Сучасны нацюрморт".
© Sputnik / Анастасия ВолчокПры дапамозе баваўняных нітак і клею можна стварыць аб'ёмныя палотны. Майя Сцепанькова, дыпціх "Думкі. Мечты." (Фрагмент).
Пры дапамозе баваўняных нітак і клею можна стварыць аб'ёмныя палотны. Майя Сцепанькова, дыпціх Думкі. Мечты. (Фрагмент). - Sputnik Беларусь
7/19
Пры дапамозе баваўняных нітак і клею можна стварыць аб'ёмныя палотны. Майя Сцепанькова, дыпціх "Думкі. Мечты." (Фрагмент).
© Sputnik / Анастасия ВолчокГэтая скульптура атрымала на выставе жартаўлівую назву "Тэкстыльны "Оскар". Марыя Разумовіч, трыпціх "Гісторыя ткацтва", "Залаты век" (фрагмент).
Гэтая скульптура атрымала на выставе жартаўлівую назву Тэкстыльны Оскар. Марыя Разумовіч, трыпціх Гісторыя ткацтва, Залаты век (фрагмент). - Sputnik Беларусь
8/19
Гэтая скульптура атрымала на выставе жартаўлівую назву "Тэкстыльны "Оскар". Марыя Разумовіч, трыпціх "Гісторыя ткацтва", "Залаты век" (фрагмент).
© Sputnik / Анастасия ВолчокСтудэнты атрымалі заданне выкарыстоўваць адны і тыя ж матэрыялы ў плоскасці і ў аб'ёме. Майя Сцепанькова, дыпціх "Думкі. Мечты." (Фрагмент).
Студэнты атрымалі заданне выкарыстоўваць адны і тыя ж матэрыялы ў плоскасці і ў аб'ёме. Майя Сцепанькова, дыпціх Думкі. Мечты. (Фрагмент). - Sputnik Беларусь
9/19
Студэнты атрымалі заданне выкарыстоўваць адны і тыя ж матэрыялы ў плоскасці і ў аб'ёме. Майя Сцепанькова, дыпціх "Думкі. Мечты." (Фрагмент).
© Sputnik / Анастасия ВолчокГэтае палатно складзена з карцін беларускага мастака Хруцкага і раздрукавана на тканіны. Сцепанькова Майя, "І. Ф. Хруцкі. Партрэт".
Гэтае палатно складзена з карцін беларускага мастака Хруцкага і раздрукавана на тканіны. Сцепанькова Майя, І. Ф. Хруцкі. Партрэт. - Sputnik Беларусь
10/19
Гэтае палатно складзена з карцін беларускага мастака Хруцкага і раздрукавана на тканіны. Сцепанькова Майя, "І. Ф. Хруцкі. Партрэт".
© Sputnik / Анастасия ВолчокТолькі прыгледзеўшыся больш уважліва, можна зразумець, што гэта не лёд і камяні, а тканіна і эпаксідная смала. Разумовіч Марыя, трыпціх "Растае лёд" (фрагмент).
Толькі прыгледзеўшыся больш уважліва, можна зразумець, што гэта не лёд і камяні, а тканіна і эпаксідная смала. Разумовіч Марыя, трыпціх Растае лёд (фрагмент). - Sputnik Беларусь
11/19
Толькі прыгледзеўшыся больш уважліва, можна зразумець, што гэта не лёд і камяні, а тканіна і эпаксідная смала. Разумовіч Марыя, трыпціх "Растае лёд" (фрагмент).
© Sputnik / Анастасия ВолчокЦікавага эфекту атрымалася дамагчыся, абгарнуўшы ваўняную нітку поліэтыленам. Разумовіч Марыя, "Крышталь".
Цікавага эфекту атрымалася дамагчыся, абгарнуўшы ваўняную нітку поліэтыленам. Разумовіч Марыя, Крышталь. - Sputnik Беларусь
12/19
Цікавага эфекту атрымалася дамагчыся, абгарнуўшы ваўняную нітку поліэтыленам. Разумовіч Марыя, "Крышталь".
© Sputnik / Анастасия ВолчокУльяна Дземідовіч распавядае, што падпаліла раму і заблытала ніткі, каб паказаць нялёгкі лёс Міхаіла Агінскага, які так і не вярнуўся на радзіму.
Ульяна Дземідовіч распавядае, што падпаліла раму і заблытала ніткі, каб паказаць нялёгкі лёс Міхаіла Агінскага, які так і не вярнуўся на радзіму. - Sputnik Беларусь
13/19
Ульяна Дземідовіч распавядае, што падпаліла раму і заблытала ніткі, каб паказаць нялёгкі лёс Міхаіла Агінскага, які так і не вярнуўся на радзіму.
© Sputnik / Анастасия ВолчокУльяна Дземідовіч, "Паланэз Агінскага" (фрагмент).
Ульяна Дземідовіч, Паланэз Агінскага (фрагмент). - Sputnik Беларусь
14/19
Ульяна Дземідовіч, "Паланэз Агінскага" (фрагмент).
© Sputnik / Анастасия ВолчокЧасам мастакі выкарыстоўваюць нязвыклыя матэрыялы: гуму, магнітную стужку. Вікторыя Ярохіна, "Чорная дзірка" (фрагмент).
Часам мастакі выкарыстоўваюць нязвыклыя матэрыялы: гуму, магнітную стужку. Вікторыя Ярохіна, Чорная дзірка. - Sputnik Беларусь
15/19
Часам мастакі выкарыстоўваюць нязвыклыя матэрыялы: гуму, магнітную стужку. Вікторыя Ярохіна, "Чорная дзірка" (фрагмент).
© Sputnik / Анастасия ВолчокГэтым творам аўтар хацела паказаць абясцэньванне тэкстылю: раней дываны маглі дазволіць сабе толькі вельмі багатыя людзі, а цяпер аб іх проста выціраюць ногі. Ульяна Дземідовіч, "Вердюра, або Коўрык для абутку".
Гэтым творам аўтар хацела паказаць абясцэньванне тэкстылю: раней дываны маглі дазволіць сабе толькі вельмі багатыя людзі, а цяпер аб іх проста выціраюць ногі. Ульяна Дземідовіч, Вердюра, або Коўрык для абутку. - Sputnik Беларусь
16/19
Гэтым творам аўтар хацела паказаць абясцэньванне тэкстылю: раней дываны маглі дазволіць сабе толькі вельмі багатыя людзі, а цяпер аб іх проста выціраюць ногі. Ульяна Дземідовіч, "Вердюра, або Коўрык для абутку".
© Sputnik / Анастасия ВолчокТэкстыль бывае і аб'ёмным, як гэтая скульптура. Аляксандра Журавовіч, "Ціхамірнасць".
Тэкстыль бывае і аб'ёмным, як гэтая скульптура. Аляксандра Журавовіч, Ціхамірнасць. - Sputnik Беларусь
17/19
Тэкстыль бывае і аб'ёмным, як гэтая скульптура. Аляксандра Журавовіч, "Ціхамірнасць".
© Sputnik / Анастасия Волчок"Ціхамірнасць", погляд знутры.
Ціхамірнасць, погляд знутры. - Sputnik Беларусь
18/19
"Ціхамірнасць", погляд знутры.
© Sputnik / Анастасия ВолчокТворы вельмі ўдала ўпісваюцца ў прастору арт-гасцёўні.
Творы вельмі ўдала ўпісваюцца ў прастору арт-гасцёўні. - Sputnik Беларусь
19/19
Творы вельмі ўдала ўпісваюцца ў прастору арт-гасцёўні.
Стужка навiн
0