У Беларускай дзяржаўнай філармоніі адбылася сусветная прэм'ера новага твору кампазітара Аляксандра Журбіна.
Аляксандр Барысавіч Журбін — аўтар музыкі да 60 фільмаў і 40 мюзіклаў — у прэс-цэнтры Sputnik распавёў пра тое, як працаваў над канцэртам для цымбалаў і сімфанічнага аркестра ў 3 частках.
"Па-мойму, я першы кампазітар, які аб'яднаў беларускі і аўстралійскі фальклор, але мне здаецца, атрымалася цікава", — смяецца Аляксандр Журбін.
Глядзіце гутарку кампазітара Аляксандра Журбіна і яго жонкі паэткі-перакладчыка Ірыны Гінзбург з журналістамі аб працы над канцэртам для цымбалаў і сімфанічнага аркестра, першай рок-оперы "Арфей і Эўрыдзіка" і савецкай цэнзуры, плагіяце і сучаснай "папсе", у відэазапісы Sputnik (хранаметраж):
00:58-9:01 — аб прэм'еры новага музычнага твора
"Шчыра кажучы, я даўно не быў у Мінску, і гэты творчы вечар паказвае, што я зрабіў за апошні час. Гэта будзе разнастайная праграма: у першым аддзяленні — сур'ёзная музыка, мая другая сімфонія, якая ніколі ў Мінску не выконвалася, а потым будзе проста сусветная прэм'ера канцэрта для цымбалаў з сімфанічным аркестрам… "
Пра знаёмства ў Сіднэі з беларускай цымбалісткай Людмілай Нікольскай і аб чаканні рэакцыі беларускай публікі на цымбальны канцэрт. Пра ўплыў музыкі беларускіх кампазітараў на складанне канцэрту, аб сустрэчы беларускай і аўстралійскай фальклорнай мелодыі.
Пра аўстралійскае кантры і уплыў на музыку ангельскіх катаржнікаў і іх ахоўнікаў, пра марскія падарожжы і перараджэнні злачынцаў.
"Калі ўявіш, што іх (катаржнікаў) цягнулі на нейкіх пасудзінках, у кайданах праз "дзевятыя валы", яны, тыя, хто выжыў, раптам аказваліся на гэтай блаславёнай зямлі. І, напэўна, усе іх жахлівае распутства і зладзейства былі вытрасеныя за гэты час, і яны, выходзячы на бераг, станавіліся выдатнымі, новымі людзьмі ", — дзеліцца сваімі ўражаннямі Гінзбург-Журбіна.
09:12-14:45 — аб песеннай частцы творчага вечара і ўдзеле беларускіх выканаўцаў
Аксана Волкава, на думку кампазітара, выдатная спявачка.
"Можа, нават у Беларусі не ўсе разумеюць, наколькі яна "вялікая", Уладзімір Пятроў, выдатны барытон, Наталля Гайда, "легенда Беларусі" — будзе спяваць дуэт з "Пенелопы", а таксама выканае мой новы раманс".
Яшчэ адной сусветнай, па словах маэстра, прэм'ерай у Мінску стане выступ яго жонкі Ірыны Гінзбург-Журбіной.
"Я не спявачка, я выканаўца… Гэта стыль кабарэ, мы спяваем абсалютна па-свойму, гэта аўтарскае выкананне, якое павінна пранікаць людзям у душу", — падкрэсліла Гінзбург-Журбіна.
Паводле яе слоў, "у нас шмат энергіі, і мы любім яе дарыць людзям, мы з задавальненнем ёю дзелімся і самі атрымліваем энергію ад залы".
15:30-20:00 — аб сустрэчы са студэнтамі Акадэміі музыкі
"Што было прыемна — яны мяне ведалі, не толькі ў твар, але і ведаюць маю музыку… Яны ў "тэме", як цяпер кажуць, яны пыталіся, як стаць сучасным кампазітарам, што слухаць".
Больш падрабязна пра даступнасць музыкі ў савецкі перыяд і ў сённяшні час, пра складанасць сёння стаць кампазітарам, аб музычных камп'ютарных праграмах глядзіце на відэа.
20:35-23:10 — пра плагіят ў музыцы
"Ніякаму нармальнаму кампазітару ў сваім розуме і цвярозай памяці, калі ён, вядома, кампазітар, у галаву не прыйдзе нешта свядома ўкрасці… Бываюць выпадковыя супадзенні, але заўсёды ад гэтага можна сысці, калі ты пісьменны кампазітар".
Больш падрабязна аб крадзяжы сучасных мелодый і выпадковых супадзеннях ў класічнай музыцы глядзіце на відэа.
24:40-29:10 — пра сучасную "папсу"
"Яе стала вельмі шмат, ёсць сотні каналаў, якія тыражуюць гэтыя кліпы, добрай музыкі там, можа, паўпрацэнты, гэтага проста паток нейкіх забаўляльных рытмаў і звычайныя словы, гэта цяпер стала вельмі шмат і на Захадзе, і ў нас".
Гаворачы аб савецкай эстрадзе і вялікіх савецкіх кампазітарах, Журбін адзначыў, што "яны ўсё пісалі выдатныя песні, ні ў якім разе не пахабныя, не банальныя".
"Напісаць песню вельмі цяжка, яна павінна быць не пахабнай, але разам з тым яе павінны падхапіць людзі, інакш каму яна патрэбна".
Больш падрабязна аб сур'ёзнай і лёгкай музыцы, аб прыкладах заходніх кампазітараў, Бернстайне, Пінк Флойд, Бітлз глядзіце на відэа.
29:50-34:20 — аб сваёй дзіцячай творчасці, сталенні і перавыданні сваіх твораў для дзяцей
"Я заўсёды планую сваё жыццё як мінімум на год-два, я не дасягнуў яшчэ шчасця, спадзяюся, і не дасягну яго, буду рухацца наперад".
34:57-40:00 — аб першай рок-оперы "Арфей і Эўрыдзіка" і савецкай цэнзуры, аб "жалезнай" і "залатой" заслоне для кампазітара, аб фінансах ў музыцы, аб пошуку грошай і краудфандынге, аб магчымасці зараз прабіцца для кампазітара
40:18-47:08 — пра музыку, якую слухае сам, анекдот пра дырыжора, пра планы і сувязі ў Беларусі.