МАСКВА, 29 сту - Sputnik, Цімур Селіванаў. Дзве чорныя "Волгі" ў панядзелак выехалі са стаянкі побач з Крамлём і накіраваліся ў бок Мінска. Не, гэта не пачатак дэтэктыва савецкіх часоў, а ўрачыстае адбыццё двух расійскіх экіпажаў на Rallye Monte-Carlo Historique (RMCH), якое пройдзе з 1 па 6 лютага.
Месца абрана не выпадкова - менавіта ад ГУМа 55 гадоў таму на спаборніцтвы ў Монтэ-Карла адправілася савецкая каманда. Маршрут ралі пралягае праз германскі нямецкі Бад-Хомбург, Мілан, Барселону, французскі Рэймс і заканчваецца ў Монтэ-Карла.
Сапраўдная нелюбоў да людзей
Вядома, ехаць у тыднёвае спаборніцтва на музейных экспанатах было б небяспечна. Абодва аўтамабілі былі сабраныя зноўку, з неабходных навін у іх - фарсіраваныя маторы, дапрацаваныя падвескі, трансмісіі і каркас бяспекі, які абароніць экіпаж у выпадку перавароту ці сутыкнення.
"Дайсці да фінішу ў гэтым ралі - ужо поспех. Як правіла, з трохсот машын каля 70-80 проста не фінішуюць, ламаюцца па шляху, не вытрымліваюць жорсткіх умоў. Ды і "Волга" для такога ралі - нетыповы аўтамабіль. Па заснежаным серпантыне зручней ехаць на невялікіх машынах", - удакладняе сустаршыня аўтамабільнага гістарычнага таварыства GORKYCLASSIC Аляксандр Лекае.
Але майстар спорту па аўтаспорце Таццяна Елісеева, пілот аднаго з аўтамабіляў, не баіцца цяжкасцяў - яна прадчувае само задавальненне ад язды на новым для сябе аўтамабілі:
"Для мяне гэта маленькі подзвіг і выклік. Паспрабаваць, як ездзілі спартсмены мінулага, якімі ўсе мы захапляемся, да дрыжыкаў цікава! Ралі 60-70-х гадоў адрозніваліся сапраўднай нелюбоўю да людзей, правяралі на трываласць і машыны, і людзей. Мы аднаўляем гэтую абстаноўку, будзем з ёй змагацца. Нас чакаюць старты і ў гадзіну ночы, і ў тры гадзіны раніцы".
Сяброўства ў двух квадратных метрах
Гістарычныя гонкі пройдуць па дарогах агульнага карыстання, галоўнае для вадзіцеляў - не гнаць машыны ва ўсю моц, а выконваць ПДР і падтрымліваць сярэднюю хуткасць. Пераможа тая каманда, якая атрымае найменшую колькасць штрафаў - мабыць, гэта можна параўнаць з экзаменам у ДІБДР. Ад пілотаў спатрэбіцца вялікае майстэрства, каб ехаць, да прыкладу, з хуткасцю 50 км/г на горных дарогах, не паскараючыся і не запавольваючыся.
"Маршрут гістарычнага ралі спланаваны, зыходзячы з меншых хуткасцяў, да якіх могуць разганяцца рэтра-аўтамабілі. Як следства, кіроўцам трэба будзе здзяйсняць больш манеўраў, сустрэцца з вялікай колькасцю перашкод", - адзначыў штурман Марат Ярулін.
На выпадак непрадбачаных здарэнняў услед за "Волгамі" адправяцца каманды механікаў. Зрэшты, гэтыя аўтамабілі нават крыху прасцейшыя у абслугоўванні, чым сучасныя баліды - у іх нашмат менш электронных прыбораў, лічыць Елісеева. А ў пілота Аляксея Васільева ёсць на выпадак паломак важная перавага - спецыяльнасць аўтамабільнага інжынера.
Якія цяжкасці не рыхтавала б ралі, галоўнае, што можа падтрымаць расійскіх удзельнікаў у шляху - гэта зладжаныя дзеянні і таварыства. Без сяброўства правесці тыдзень у двух квадратных метрах салона немагчыма, упэўнены штурман Канстанцін Жыльцоў.
Дзве расійскія каманды прыбудуць у беларускую сталіцу і правядуць прэс-канферэнцыю ў МПЦ Sputnik.