У аўторак 5 сакавіка - у дзень юбілею галоўнага рэжысёра - у Вялікім тэатры даюць тую самую "Саламею" - оперу, прэм'ера якой у восеньскім сезоне выклікала вялікі рэзананс, спрэчкі і, вядома, апладысменты і прызнанне публікі.
"Калі б гэтага не было, то гэта трэба было б прыдумаць, я не веру ва ўдалы або няўдалы збег абставінаў... Цяпер высветлілася, што і царква была ні пры чым у стварэнні шуміхі вакол спектакля. Але ў жыцці тэатра не бывае бясхмарных момантаў", - кажа Панджавідзэ.
Прэм'ера оперы Рыхарда Штраўса сапраўды апынулася галоснай. Крытыкі назвалі "Саламею" наватарскай. Наватарства - гэта спадчына вучобы ў ГІТІСе, адзначае Міхаіл Панджавідзэ. Час яго вучобы ў майстэрнях Віталя Мілера і Мацея Ашэраўскага прыйшоўся на злом савецкай эпохі, калі разам з непарушнымі асновамі драматургіі студэнты пачалі вывучаць і спасцігаць вопыт крэатыўных тэатраў Еўропы.
Гэтым прынцыпам - сумяшчаць класіку і творчы эксперымент - Панджавідзэ кіруецца і ў жыцці, а да даты паўвекавога юбілею ставіцца па-філасофску.
"Настрой у мяне баявы, я пражыў частку жыцця і цяпер я павінен не меншую частку пражыць. Дзень будзе асаблівым, незвычайным хоць бы тым, што я святкую юбілей упершыню ў жыцці, мне вельмі цікава. Разумееце, вось я калі ажаніўся першы раз, напэўна, больш для таго, каб зразумець - гэта як? Калі ажаніўся па-другі, я ўжо ведаў як, а ў трэці раз ужо ажаніўся зусім для іншага", - жартуе Панджавідзэ.
У гэтым годзе галоўны рэжысёр Вялікага тэатра Беларусі адзначыць не толькі сваё 50-годдзе, у Панджавідзэ 2019-ы - юбілейны 10-ы год працы ў тэатры.
Поўную версію размовы з галоўным рэжысёрам Вялікага тэатра Беларусі Міхаілам Панджавідзэ на радыё Sputnik Беларусь глядзіце ў відэатрансляцыі.