Пяты эпізод міні-серыяла "Чарнобыль", які па рэйтынгу здолеў абыйсці нават легендарную "Гульню тронаў", прыхільнікі змогуць убачыць 4 чэрвеня. Сёння рэйтынг серыяла, які распавядае пра катастрофу на ЧАЭС і яе наступствы, па ацэнцы карыстальнікаў сайта Internet Movie Database (IMDb) складае 9,7 бала з 10.
У дзень выхаду заключнай серыі Sputnik распытаў аб супрацоўніцтве прадстаўнікоў кінастудыі "Беларусьфільм", якая апынулася датычная да здымак.
"Чарнобыль" прынёс "Беларусьфільму" дзясяткі тысяч
Па словах генеральнага дырэктара кінастудыі Уладзіміра Карачэўскага, медыя-гігант HBO, які выпусціў нашумелы міні-серыял "Чарнобыль", працаваў з "Беларусьфільмам" праз пасярэднікаў з Прыбалтыкі.
"У нас наладжана праца з тымі спецыялістамі: калі бяруць касцюмы для здымак, да прыкладу, англійскіх фільмаў. І партнёры каманды, занятай здымкамі "Чарнобыля", звярнуліся на "Беларусьфільм": узялі вялікую колькасць не толькі касцюмаў, але і рэквізіту. Так мы і паўдзельнічалі ў здымках серыяла", - растлумачыў ён.
На кінастудыі распавядалі, што для працы спецыялістам нават выдзелілі асобны кабінет: трэба было выбраць рэчы прыдатныя, у прыватнасці, для рознага часу года. Аб'ём касцюмаў і рэквізіту, неабходны для здымак нашумелага серыяла, прынёс "Беларусьфільму" дзясяткі тысяч еўра.
"Сумарна каля дзвюх тысяч адзінак ўзялі. Не толькі аксэсуары і адзенне, - акуляры і партфелі, касцюмы і сукенкі, школьную і міліцэйскую форму, халаты, - але і рэквізіт: мэбля і посуд, калькулятары і старадаўнія гадзіннікі. База ў нас найбольш захавалася на тэрыторыі былога Савецкага Саюза, гэтак жа вялікія ёсць толькі на "Масфільме" і "Ленфільме", - распавёў Карачэўскі.
Здымкі прайшлі мінулай восенню. Пазней, ужо ў працэсе прагляду серыяла, супрацоўнікі кінастудыі лёгка пазналі "свае" рэчы: па іх словах, у кадры знаёмага рэквізіту часам магло быць нават больш, чым іншага.
"Беларусьфільм" дапамог "Спісу Шындлера"?
Паводле слоў гендырэктара айчыннай кінастудыі, заходнія партнёры далёка не ўпершыню выкарыстоўваюць базу "Беларусьфільма". Звяртаюцца часам і проста па парады.
"З нашымі спецыялістамі праводзяцца кансультацыі. Так, наколькі мне вядома, досвед працы нашых касцюмераў выкарыстоўвалі, калі здымалі" Спіс Шындлера": адгледжвалі відэа - які рэквізіт выкарыстоўваюць, як апранаюць", - падзяліўся ён.
Па словах Уладзіміра Карачэўскага, "Беларусьфільм" ахвотна адгукаецца на падобныя прапановы: такога роду кінапаслугі з задавальненнем аказваюць партнёрам як з Заходняй, так і з Усходняй Еўропы.
"Важна, што касцюмы і рэквізіт, якія ў нас бяруць, не з'яўляюцца рэплікамі. Яны не толькі што адшытыя, а арыгінальныя, сапраўды аўтэнтычныя: у нашым распараджэнні ёсць рэчы з гісторыяй у сотню гадоў", - растлумачыў суразмоўца агенцтва.
Прасоўваць Беларусь праз кінагаліну
"Прыцягненне базы "Беларусьфільма" - гэта ў сваім родзе папулярызацыя нашай кінастудыі. Гэта значыць, мы сёння гаворым не толькі аб кінавытворчасці, але і аб прасоўванні Беларусі праз кінагаліну", - лічыць Карачэўскі.
На яго думку, на беларускай кінастудыі неабходна стварыць прывабныя ўмовы для сусветных вытворцаў кіно.
"Такія, каб нашы магчымасці выкарыстоўвалі і бачылі, што ў нас шмат цікавага. Мы працуем над тым, каб Беларусь была прывабнай краінай для партнёраў не толькі з блізкага замежжа", - растлумачыў ён.