МІНСК, 29 чэр - Sputnik. Міністэрства адукацыі Беларусі адказала на крытыку новай сыстэмы падліку балаў на цэнтралізаваным тэсціраванні (ЦТ), паведамляе Sputnik.
Міністэрства адукацыі ўкараніла з гэтага года новую сістэму падліку балаў ЦТ, у выніку чаго сярэднія балы абітурыентаў на тэсціраванні прыкметна выраслі. Некаторыя абітурыенты выказалі незадаволенасць гэтай сістэмай і нават запусцілі петыцыю з заклікам вярнуць папярэднюю методыку падліку.
"Калі сістэма нібыта "заніжае" адзнакі, то мінулы год павінен карыстацца перавагамі, ці не так? У такім выпадку зменаў у іх жа карысць. Калі яна "завышае", то гэтым асобам нічога не перашкаджае прайсці ЦТ у гэтым годзе. Абодва варыянты нікога не дыскрымінуюць", - падкрэсліў у каментары Sputnik прадстаўнік прэс-службы ведамства Андрэй Лазуткін.
Прывялі ў ведамстве і прыклад: на ЦТ па грамадазнаўстве ў гэтым годзе максімальны бал атрымалі 15 чалавек, год таму - 11, у 2017-м - 16. Сярэдні бал павялічыўся: цяпер ён складае 50,58 замест 43,73. На ЦТ па беларускай мове максімальны бал атрымалі таксама ў два разы больш чалавек, чым у мінулым годзе, а вырас і сярэдні бал.
"Гэта значыць, у адным выпадку мы назіраем карціну, калі колькасць 100-бальнікаў вырасла практычна ў паўтара раза, а сярэдні бал - толькі на 7 пунктаў або ў 1,15 разоў. У другім выпадку стобальнікаў стала ў два разы больш, а сярэдні бал - вырас у 1,43 раза. Калі тут і можна вывесці нейкую залежнасць, то хутчэй за прамую, а не зваротную, як нас спрабуюць пераканаць у каментары (да петыцыі - Sputnik)", - дадалі ў прэс-службе ведамства.
Нагадваюць у Мінадукацыі і пра словы кіраўніцтва РІКВ: працэнт тых, хто набраў 70 балаў і вышэй, - прыкладна такі ж, як быў у мінулым годзе, калі лічылі па старой методыцы.
Адказалі ў ведамстве і на прэтэнзіі да сістэмы перакладу "першасных" балаў у "тэставыя".
"Гэта залежыць ад "вартасці" асобных заданняў, а не ад РІКВ. Адна памылка адрозніваецца ад другой; кошт такога задання будзе разлічвацца зыходзячы з таго, колькі чалавек яго выканала дакладна. Раней пра гэта неаднаразова паведамлялася. Відавочна, што пры нявырашаным складаным заданні за кошт яго "вагі" будзе здымацца і большы бал", - дадалі ў Мінадукацыі.
Як падкрэслілі ў ведамстве, розныя заданні маюць розную "вагу".
"Гэта значыць, раней, калі мы мелі прыніжэнне бала ў двоечнікаў, рэпетытары супраць гэтага не пратэставалі і лічылі сітуацыю справядлівай. Маўляў, калі чалавек атрымлівае 20 балаў, значыць ведае на двойку. Вінавата дрэнная адукацыя, а значыць, трэба плаціць і навучыць. Гэтая песня гучала ў беларускім медыя-прасторы не адзін дзясятак гадоў, а прыніжаны вынік у 10-20 балаў па старой методыцы ўскосна працаваў на рэпетытараў, "згушчаючы фарбы" і прыніжаючы ўзровень ведаў слабога вучня", - дадаў Лазуткін.
Як нагадалі ў Мінадукацыі, задача ж ставілася вывесці вынікі ЦТ на больш адэкватны ўзровень, які адпавядае школьнай ацэнцы.
"Па прагнозах, прахадныя балы па шэрагу спецыяльнасцяў, дзе яны былі невысокімі, у 2019 годзе павялічацца, а прахадны бал на вельмі прэстыжныя спецыяльнасці - не зменіцца", - нагадалі ў ведамстве.
У міністэрстве таксама сцвярджаюць, што супраць зменаў сістэмы падліку балаў выступаюць рэпетытары, бо яны "нацягваюць" абітурыентаў на ўжо гатовую базу ЦТ і ацэньваюць любыя новаўвядзенні як непажаданыя.