Ярмошына: "каралі інтэрнэту" ў Беларусі выйграць выбары пакуль не змогуць

© Sputnik / Виктор ТолочкоКіраўнік ЦВК Беларусі Лідзія Ярмошына
Кіраўнік ЦВК Беларусі Лідзія Ярмошына - Sputnik Беларусь
Падпісацца
Кіраўнік ЦВК адзначыла падзенне цікавасці палітычных партый да выбараў у парламент - вярнуць гэтую цікавасць, на яе думку, можа змена выбарчай сістэмы.

МІНСК, 9 жні - Sputnik. Папулярныя ў інтэрнэце асобы наўрад ці змогуць выбудаваць кампанію такім чынам, каб быць абранымі ў парламент, выказала здагадку кіраўнік Цэнтральнай выбарчай камісіі Беларусі Лідзія Ярмошына ў інтэрв'ю "Народнай газеце".

"Трэба ўлічваць, што далёка не ўсе шырока выкарыстоўваюць інтэрнэт. Таму, думаю, асноўны ўплыў ён аказвае хутчэй на моладзь і людзей сярэдняга ўзросту, а менавіта моладзь - не вельмі актыўны ўдзельнік выбараў. Гэта значыць, з аднаго боку, роля інфармацыйных тэхналогій вялікая, а з другога, самыя актыўныя ўдзельнікі выбараў - людзі старэйшага ўзросту, якія карыстаюцца традыцыйнымі СМІ і больш давяраюць менавіта ім. Так што прагназаваць, што ў нашай краіне "каралі інтэрнэту" выйграюць выбары, пакуль не выпадае", - рэзюмавала Ярмошына.

Старшыня Цэнтральнай выбарчай камісіі Беларусі Лідзія Ярмошына - Sputnik Беларусь
Ярмошына распавяла аб двух выпрабаваннях для кандыдатаў у дэпутаты

Пры гэтым яна пагадзілася, што роля інтэрнэта ў пытанні вядзення перадвыбарнай агітацыі вырасла значна. У якасці прыкладу прывяла ўкраінскую прэзідэнцкую кампанію. Зяленскі наогул не выкарыстоўваў традыцыйныя СМІ, яго прэзідэнтам, па словах Ярмошынай, "зрабіў інтэрнэт".

"Менавіта праз сеціва ішлі яго заявы, фільмы, праграмы, ролікі і гэтак далей", - патлумачыла Ярмошына.

Раней Ярмошына казала, якім уяўляе сярэдняга будучага кандыдата ў дэпутаты Палаты прадстаўнікоў. На яе думку, гэта будзе чалавек сярэдняга ўзросту, з вышэйшай адукацыяй, пераважна беспартыйны. У гэты раз яна ўдакладніла, адказваючы на пытанне журналіста, што азначэнне "багаты" у дачыненні да беларускіх кандыдатаў недарэчна.

Паводле яе слоў, выкарыстанне грашовага фактару на нашых выбарах практычна немагчымае.

"На буйнамаштабную жа рэкламную акцыю - скажам, бясплатны канцэрт з вядомымі выканаўцамі - выбарчага фонду не хопіць. Як і на прыцягненне аналітыкаў і паліттэхнолагаў, асабліва замежных. Таму ў фінансавым плане ў нас усе кандыдаты ў дэпутаты знаходзяцца прыкладна ў роўных умовах, а прынцып фінансавай роўнасці пры вядзенні перадвыбарчай агітацыі ў Беларусі выконваецца практычна ідэальна", - падкрэсліла яна.

Адметнай асаблівасцю цяперашняй кампаніі, на думку кіраўніка ЦВК, можа стаць вельмі нізкая актыўнасць палітычных партый.

"На гэты раз атмасфера палітызаваная значна менш, чым было раней. І гэта выклікае пэўныя асцярогі: баюся, што нават партыі, якія варушыліся толькі падчас выбараў, на гэты раз і гэтага рабіць не будуць. Таму што цікавасць да выбараў імі згублена", - адзначыла яна.

Каб выправіць сітуацыю, трэба мяняць выбарчую сістэму, рабіць яе змешанай. Калі ў партыйцаў з'явіцца магчымасць праводзіць кандыдатаў па партыйных спісах, у іх з'явіцца надзея на трапленне ў парламент, і цікавасць да выбарчай кампаніі, заўважыла Лідзія Ярмошына.

Выбары ў парламент Беларусі пройдуць у лістападзе 2019 года: 7 лістапада адбудзецца галасаванне мясцовых саветаў дэпутатаў за кандыдатаў у Савет Рэспублікі, 17 лістапада - агульнанароднае галасаванне за дэпутатаў Палаты прадстаўнікоў.

Стужка навiн
0