МІНСК, 10 вер - Sputnik. У Беларусі ёсць перадумовы для пераходу да змешанай выбарчай сістэмы, распавёў дырэктар Нацыянальнага цэнтра заканадаўства і прававых даследаванняў (НЦЗПД) Вадзім Іпатаў.
Паводле яго слоў, пераход на прапарцыйную выбарчую сістэму, калі выбаршчыкі галасуюць за спісы кандыдатаў, якія вылучаюць розныя палітычныя сілы, мае свае плюсы, але не варта выключаць станоўчыя моманты цяперашняй сістэмы - мажарытарнай.
"А яны ў тым, што людзі галасуюць за пэўнага кандыдата, які прадстаўляе большасць, добра ведае насельніцтва пэўнай акругі і яго праблемы", - цытуе БелТА словы Іпатава.
Ён лічыць, што больш рэальнай для Беларусі выглядала б змешаная выбарчая сістэма.
"Многія краіны праводзяць выбары па змешанай сістэме. Гэта, па сутнасці, сукупнасць дзвюх сістэм: прапарцыйнай і мажарытарнай. Пры гэтым частку мандатаў размяркоўваецца па прапарцыйнай сістэме (па партыйных спісах), а іншая частка - па мажарытарнай сістэме (галасаванне за кандыдата)", - растлумачыў дырэктар цэнтра.
Аднак Іпатаў упэўнены, што такі пераход адносіцца да пытанняў, якія не могуць быць рэалізаваны простай карэкціроўкай Выбарчага кодэкса.
"Існаванне ж мажарытарнай выбарчай сістэмы абумоўлена наяўнасцю ў Канстытуцыі нормы, якая прадугледжвае магчымасць адклікання дэпутата. Такі водгук немагчымы пры існаванні прапарцыйнай выбарчай сістэмы, калі галасаванне адбываецца за спісы кандыдатаў у цэлым па краіне", - сказаў кіраўнік НЦЗПД.
На электронную скрыню
Выказаўся дырэктар Нацыянальнага цэнтра заканадаўства і прававых даследаванняў выказаўся на тэму сучасных тэхналогій.
"Справа ў тым, што не ўсе найноўшыя тэхналогіі ў цяперашні час можна ўжываць падчас выбарчых кампаній. Акрамя таго, не ўсе з іх могуць быць успрынятыя адназначна і атрымаць высокую станоўчую ацэнку грамадства", - лічыць Іпатаў.
Паводле яго слоў, такая сітуацыя назіраецца з электронным галасаваннем, хоць яно зручна для выбаршчыкаў і выкарыстоўваецца ў некаторых замежных краінах.
"Лічу, з ім спяшацца нельга, бо пакуль у яго ёсць шэраг сур'ёзных недахопаў. Напрыклад, паколькі ў беларусаў няма ідэнтыфікацыйных картак, яно не можа забяспечыць адназначную ідэнтыфікацыю грамадзян, якія ўдзельнічаюць у галасаванні, і, адпаведна, празрыстасць працэсу галасавання", - упэўнены ён.