Відэа

Праз год пасля скандалу: рэжысёры пра перамогу на "Лістападзе" і перамены

Падпісацца
Кароткаметражны фільм Кірыла Галіцкага і Святланы Казлоўскай "Пляж/Лес/Тамбур" стаў лепшым на нацыянальным конкурсе гульнявых фільмаў кінафестывалю "Лістапад" у гэтым годзе, гэтую ж стужку роўна год таму аўтары ў знак пратэсту адклікалі з конкурснай праграмы.

Ужо ў гэтым годзе напярэдадні старту 26-га "Лістапада" адміністрацыя фестывалю звярнулася да рэжысёраў з прапановай усё ж паказаць фільм у конкурснай праграме, на што стваральнікі "з невялікай агаворкай пагадзіліся". У студыі радыё Sputnik Беларусь Кірыл Галіцкі і Святлана Казлоўская расказалі, ці змянілася нешта за год для кінематаграфічнай супольнасці ў Беларусі, актуальныя ці яшчэ "пратэстныя настроі", якія рэальныя мэты патрэбныя беларускім кінематаграфістам і якімі крокамі пара пераходзіць ад слоў да справы.

Прэс-канферэнцыя кінафестываля Лiстапад-2019 - Sputnik Беларусь
Вынікі "Лістапада-2019": хто атрымаў прызы міжнароднага кінафестываля

"Мы ўсё яшчэ не сышліся ў тамбуры, таму што цяпер ёсць адчуванне, што людзі, якія адказваюць за нацыянальны кінематограф, едуць у адным вагоне, а людзі, якія гэты кінематограф рэалізуюць, едуць у іншым. А тамбурам з'яўляецца "Лістапад", калі быццам бы ёсць магчымасць сустрэцца і перастаць адзін аднаго баяцца і ігнараваць. І першым такім крокам неабходна, каб гэты тамбур неяк абгрунтаваўся сам па сабе і доўжыўся даўжэй, чым фестываль, вось такой пляцоўкі няма, і няма выразна пазначаных фігур, якія ўвайшлі б у гэтую працоўную групу", - кажа Галіцкі.

"Нягледзячы на ​​тое, што не так шмат беларускіх аўтараў, і нягледзячы на ​​тое, што яны ўсё яшчэ раз'яднаныя, кожны з аўтараў і кожны з рэжысёраў марыць, я ўпэўненая, аб адкрытым конкурсе. Як толькі гэты конкурс стане адкрытым і празрыстым, усе працэсы пойдуць больш выдатна. Гэта падцягне ўсіх, пачнецца працэс аздараўлення вакол кінавытворчасці і мы перастанем кідацца дзесьці па кутах і шукаць грошай недзе ў баку. чаму нацыянальны кінематограф павінен рабіцца за грошы нейкіх іншых краін, чаму нас вучаць шукаць грошы за мяжой?" - адзначае Казлоўская.

"Усё вельмі проста - грошы ёсць. Грошы на кіно ў гэтай краіне выдзяляюцца. І мне здаецца, што цяпер наогул няма неабходнасці гаварыць пра тое, што іх мала. Ёсць неабходнасць гаварыць аб тым, што не вельмі зразумела, якім чынам яны размяркоўваюцца. І яшчэ што важна, на міжнароднай арэне за апошні год у дакументальным кіно ёсць вельмі гучныя поспехі, нічога падобнага не адбываецца з кіно гульнявым, таму што прадукцыя, якая выпускаецца пад эгідай "Беларусьфільма", на жаль, неканкурэнтаздольная на фестывальным рынку, і смехатворныя спадзевы на рынку пракатнага кінематографа па цалкам відавочным прычынах", - дадае Галіцкі.

Смешна глядзець на кінематограф як на спосаб зарабляння грошай, мы павінны зарадзіць кінематограф іншымі мэтамі і задачамі. Акрамя таго, адна з праблем у тым, што жыццё сучаснай Беларусі цалкам не адлюстравана на кінаэкранах, адзначае суразмоўца Sputnik.

Поўную версію размовы з рэжысёрамі Кірылам Галіцкім і Святланай Казлоўскай глядзіце ў відэатрансляцыі.

Стужка навiн
0