Як сёння ацэньваюць школьнікаў у Беларусі?

© Sputnik / Альфред МикусУ класах па 8-10 вучняў - за ўрок настаўнік паспявае надаць увагу кожнаму, па сутнасці індывідуальны падыход атрымліваецца
У класах па 8-10 вучняў - за ўрок настаўнік паспявае надаць увагу кожнаму, па сутнасці індывідуальны падыход атрымліваецца - Sputnik Беларусь
Падпісацца
Згодна з заканадаўствам, для ацэнкі вынікаў вучэбнай дзейнасці вылучаюцца пяць узроўняў засваення матэрыялу - ад пазнавання да ўжывання.

На хвалі абмеркавання магчымых зменаў сістэмы ацэньвання школьнікаў у многіх узнікла пытанне: а па якім прынцыпе ставяць адзнакі цяпер? Sputnik высвятліў, якія ў сённяшнім заканадаўстве замацаваныя нормы па ацэньванню школьнікаў.

Гімназіст на занятках - Sputnik Беларусь
Адзнакі беларускім школьнікам будуць ставіць па новых нормах

Адпаведная методыка замацаваная ў загадзе Міністэрства адукацыі ад 29.05.2009 № 674. Згодна з дакументам, "для ацэнкі вынікаў вучэбнай дзейнасці вучняў пры ажыццяўленні кантрольна-ацэначнай дзейнасці вылучаюцца наступныя пяць узроўняў засваення вучэбнага матэрыялу".

Нізкі ўзровень ацэньваецца ў адзін-два балы - гэта дзеянні на "пазнаванне, распазнаванне і распазнаванне паняццяў". Другі ўзровень лічыцца здавальняючым - "дзеянні па прайграванні навучальнага матэрыялу (аб'ектаў вывучэння) на ўзроўні памяці, якія ацэньваюцца ад 3 да 4 балаў".

Сярэдні ўзровень прадугледжвае дзеянні па "аднаўленні навучальнага матэрыялу (аб'ектаў вывучэння) на ўзроўні разумення; апісанне і аналіз дзеянняў з аб'ектамі вывучэння". Ацэньваецца ад у пяць-шэсць балаў.

Чацвёрты ўзровень называецца дастатковым. Ён мяркуе дзеянні па ўжыванні ведаў у знаёмай сітуацыі па ўзоры, тлумачэнне сутнасці аб'ектаў вывучэння, выкананне дзеянняў з выразна пазначанымі правіламі і прымяненне ведаў на аснове абагульненага алгарытму для вырашэння новай вучэбнай задачы. Ацэньваецца ён у сем-восем балаў.

Нарэшце, вышэйшы ўзровень прадугледжвае "дзеянні па ўжыванні ведаў у незнаёмых, нестандартных сітуацыях для вырашэння якасна новых задач; самастойныя дзеянні па апісанні, тлумачэнню і пераўтварэнню аб'ектаў вывучэння". Гэта, адпаведна, дзевяць-дзесяць балаў.Цікава, што ў беларускай школе няма нездавальняючых адзнак - гэта значыць атэстацыя адбываецца з любой адзнакай. Хутчэй за ўсё, падобную сістэму чыноўнікі захаваюць, а змены закрануць толькі азначэнняў і патрабаванняў да розных балам.

Чытайце таксама:

Стужка навiн
0