Канкурэнцыя паміж Літвой і Латвіяй за ролю марскіх партоў - з'ява звыклая, але ў сітуацыі з пастаўкамі нафты ў Беларусь аб моцнай канкурэнцыі паміж дзвюма балтыйскімі краінамі гаворкі не ідзе, такое меркаванне выказаў Sputnik Латвія член савета Асацыяцыі палітычных экспертаў і кансультантаў, дацэнт кафедры палітычнай тэорыі МДІМА Кірыл Коктыш.
"З нарвежскай нафтай пакуль гаворка ідзе пра адзін танкер, і наўрад ці там будзе больш. Размовы не ідзе пра нейкія істотныя аб'ёмы. Зразумела, што на сёння адзін танкер прыйшоў, яго перагрузілі, і гэта ажно тры дні працы беларускіх НПЗ, але ў цэлым такая схема пастаўкі будзе нерэнтабельная, таму я не думаю, што зайздросныя аб'ёмы нафты пойдуць. Адпаведна, і канкураваць будзе няма за што", - разважае Коктыш.
Па словах эксперта, паміж Літвой і Латвіяй ў пытанні паставак нафты ў Беларусь не будзе ніякай іншай канкурэнцыі, акрамя цэнавай, хто дасць цану ніжэй, той і выйграе.
"Але тут зразумела, што выйгрыш будзе азначаць хутчэй наяўнасць працоўных месцаў і наяўнасць занятасці, але не нейкія асаблівыя даходы. Гэта захаванне працоўных месцаў і падтрыманне стабільнасці, пра іншыя выйгрышы гаворкі не ідзе", - кажа Коктыш.
Нагадаем, раней паведамлялася, што прыватныя кампаніі Латвіі не былі гатовыя ўключыцца ў працэс перавалкі і транзіту нафты для Беларусі, бо іх не задавальнялі ўмовы працы, аднак па словах кіраўніка латвійскага Мінпаведамлення Таліса Лінкайтса, тых, хто сумняецца, улады маюць намер пераканаць "вернымі аргументамі".