Суразмоўца Sputnik прадставіць публіцы сольны клавірабэнд (вечар фартэпіяннай музыкі), які пройдзе 13 сакавіка ў Беларускай дзяржаўнай філармоніі. У праграме Аляксея Пшанічнага - творы вялікіх нямецкіх кампазітараў Бетховена, Шумана, Брамса і Хіндэміта.
"Бывае, выклікаюць на біс, але я, як правіла, выконваю нешта іншае, не паўтараючы праграму. Ёсць запас невялікіх п'ес, якія трымаеш у кішэні. Бывае, што на хаду даводзіцца зарыентавацца ў залежнасці ад таго, на якім градусе знаходзіцца і канцэрт, і публіка... Але не было такога, што з залы раптам хтосьці з дзевятага шэрагу заяўку крычыць: "Давай, нашу любімую", распавядае Пшанічны.
Як распавядае музыка, ён свядома вырашыў застацца на радзіме, а не з'язджаць за мяжу. Сказаць "не" і вярнуцца сюды было цяжка, кажа Пшанічны, але ў сферы класічнай музыкі заўсёды былі праблемы і з умовамі, і з фінансаваннем, і ад гэтага нікуды не падзецца.
"Дома ў мяне звычайнае фартэпіяна "Беларусь". Я памятаю, у бытнасць ў Пецярбургу падчас вучобы ў кансерваторыі было наогул вельмі туга з тым, каб пазаймацца, і часцяком даводзілася займацца на падаконніках, і гэта не перабольшанне, больш было няма дзе. Садзішся да акна і на падаконніку (суразмоўца гуляе пальцамі па стале)", - успамінае Пшанічны.
Што тычыцца падрастаючага пакалення музыкаў, то ёсць у ім і "самародкі, і сярэднячкі", але ёсць адчуванне, што "ўзровень трохі зваліўся", адзначае піяніст.
"Калі ўспомніць, 20 гадоў таму ў музыкі значна больш ахвотна ішлі, бацькі аддавалі дзяцей на скрыпачку і на фартэпіяна, цяпер гэта адбываецца радзей. Усе разумеюць, што ў гэтую вобласць ідуць, калі не могуць па-іншаму. Таму што, калі хочуць зарабіць, аддаюць дзяцей у нейкія іншыя сферы", - адзначае Пшанічны.
Поўную версію размовы з піяністам, лаўрэатам міжнародных конкурсаў Аляксеем Пшанічнага глядзіце ў відэатрансляцыі.