Нагадаем, "Белнафтахім", транспартныя кампаніі Літвы і Латвіі, а таксама парты маюць намер стварыць працоўную групу па пастаўках нафты ў Беларусь. Як паведаміў раней прэс-сакратар канцэрна Аляксандр Цішчанка, будзе выпрацавана дарожная карта для запуску прапампоўкі сыравіны па трубаправодзе на поўначы Беларусі на НПЗ у Наваполацку. У гэтай ініцыятывы ёсць патэнцыял, але рэалізаваць яе будзе няпроста, лічыць Ігар Юшкоў.
"Для Наваполацкага НПЗ рацыянальней за ўсё ў якасці альтэрнатывы расійскай "Дружбе" выкарыстоўваць паўночную частку гэтай жа "Дружбы", якая шмат гадоў не выкарыстоўваецца. Раней нафта па ёй ішла з Расіі транзітам праз Беларусь у латвійскі порт Вентспілс. Далей Расія пабудавала два нафтаправода па сваёй тэрыторыі, і гэтая труба доўга стаяла пустой. І калі беларусы сапраўды хочуць з поўначы атрымліваць частку нафты, яны могуць у рэверсе запусціць з Вентспілса нафтаправод у Наваполацк", - разважае суразмоўца радыё Sputnik.
Але ў рэалізацыі гэтай схемы ёсць адразу некалькі складанасцяў, адразу дадае ён. І справа не толькі ў тым, што паўночная частка "Дружбы" даўно не выкарыстоўвалася і яшчэ трэба будзе ацаніць яе тэхнічны стан і мадэрнізаваць.
"Другое пытанне - гэта судовая спрэчка, якая да гэтага часу не закрытая, паміж Беларуссю з аднаго боку і расійска-латвійскай кампаніяй з іншага боку. Калі труба спынілася, з яе выпампавалі нафту. І спрэчка заключалася ў тым, а чыя гэта была нафта, так званая тэхналагічная нафта. Да гэтага часу гэтае пытанне не закрытае", - нагадвае эксперт.
Каментар вядучага аналітыка фонду нацыянальнай энергетычнай бяспекі Ігара Юшкова слухайце ў аўдыёзапісы на радыё Sputnik Беларусь.