МІНСК, 14 мая - Sputnik. Тэрміны правядзення ўступнай кампаніі змяняюцца ў Беларусі, паведаміў у чацвер міністр адукацыі Ігар Карпенка.
Пытанне работы сістэмы адукацыі, канца навучальнага года і правядзення ўступнай кампаніі прэзідэнт Аляксандр Лукашэнка абмяркоўваў сёння з віцэ-прэм'ерам Ігарам Петрышэнкам і міністрам адукацыі Ігарам Карпенкам.
Як паведамляе БелТА, па выніках сустрэчы вырашана перанесці тэрміны уступнай кампаніі.
Цэнтралізаванае тэсціраванне пачнецца ў гэтым годзе пазней, чым звычайна - з 25 чэрвеня.
"У бліжэйшы час мы прадставім новы графік правядзення ЦТ. Цяпер усё яшчэ раз адпрацуем, уважліва паглядзім. Тое, што ЦТ пачнецца 25 чэрвеня, - гэта дакладна", - распавёў пасля сустрэчы з прэзідэнтам міністр.
Тэсціраванне па найбольш масавых прадметах - матэматыцы і рускай мове - плануецца падзяліць на два дні.
"Гэта будзе такая навіна, але гэта не значыць, што тэст першага дня будзе такой жа і на другі дзень. У нас па кожным прадмеце створана даволі вялікая база, і кожны раз дзяржкамісія метадам камп'ютэрнага адбору прадаставіць адпаведны тэст. Усе тэсты створаны па праграме агульнай сярэдняй адукацыі. Як заўсёды, патрэбныя веды і падрыхтаванасць абітурыентаў ", - дадаў Карпенка, яго словы прыводзіць БелТА.
Экзамены будуць, магчыма - пазней
Як падкрэсліў Карпенка, навучальны год будзе завершаны ва ўстаноўленыя тэрміны - 30 траўня. Затым будуць праведзены выпускныя экзамены.
"Крыху паглядзім па змесце гэтых экзаменаў і днях правядзення. Откорректируем, можа быць, трошкі графік", - сказаў Карпенка.
Міністр падкрэсліў: у школах будуць прыняты неабходныя меры засцярогі.
Атэстуюць усіх
Паўтарыў Карпенка і свой тэзіс аб тым, што па выніках года атэставаны будуць усе. Міністр заклікаў не "нагнятаць пытанне ў чыста тэхналагічных нейкіх аспектах".
"Схема ёсць, нічога не змянілася. Парадак атэстацыі ніхто не адмяняў. Ён дзейнічае. І кожны настаўнік ведае гэты парадак атэстацыі", - сказаў кіраўнік Минобра.
Кожны настаўнік ведае сваіх вучняў, на што яны здольныя, і ацэньвае працу ў цэлым на працягу навучальнага года, дадаў міністр.
З улікам сітуацыі, якая склалася ў школах, арганізавана і індывідуальнае выдаленае навучанне, у тым ліку з выкарыстаннем IT-тэхналогій, нагадаў Карпенка.
"Настаўнік вызначае ацэнку, якую ён павінен выставіць. Калі ўзнікае нейкая спрэчная сітуацыя, ёсць формы. Мы вызначылі, што гэта могуць быць нейкія індывідуальныя кансультацыі і сустрэчы па-за вучэбнымі заняткамі", - падкрэсліў ён.
Карпенка дадаў, што ніякіх праблем няма, а калі ў каго-то ўзнікаюць праблемы, "то трэба задаваць гэтыя пытанні не прэсе, а канкрэтнаму кіраванню адукацыі".
"У горшым выпадку, Міністэрству адукацыі", - сказаў на заканчэнне міністр.