МІНСК, 17 чэр - Sputnik. Беларускія банкі ў сакавіку-маі далі крэдытныя канікулы кліентам на суму каля двух мільярдаў рублёў, паведамілі сёння ў Асацыяцыі беларускіх банкаў.
На фоне пандэміі каронавіруса і цяжкай сітуацыі ў эканоміцы Нацбанк рэкамендаваў банкам пры наяўнасці належных падстаў падаваць кліентам так званыя крэдытныя вакацыі - адтэрміноўкі па выплатах.
Адтэрміноўкі для шасці тысяч кліентаў
"Пры гэтым рэалізуецца комплекс мер, накіраваных на часовае зніжэнне пазыковай нагрузкі кліентаў - прадпрыемстваў і грамадзян, якія апынуліся ў складаным фінансавым становішчы ў сувязі з наступствамі пандэміі", - распавялі ў АББ.
Гаворка ідзе аб прадастаўленні адтэрміновак пагашэння асноўнага доўгу і працэнтаў, прыпыненні налічэння працэнтаў, змяненні тэрмінаў пагашэння крэдытаў, а таксама пра іншыя меры.
"Усяго ў сакавіку-маі 2020 года банкі далі "крэдытныя канікулы" больш чым 6 тысячам кліентаў на суму каля 2 мільярдаў рублёў. З іх каля 2,8 тысяч - гэта юрыдычныя асобы, 3,3 тысяч - фізічныя асобы", - адзначылі ў асацыяцыі.
У якасці прыкладу АББ прывяла найбуйнейшы банк - Беларусбанк, - які задаволіў каля 90% адпаведных просьбаў кліентаў з сферы малога і сярэдняга бізнесу. Як часта задавальняюцца запыты грамадзян, у АББ не ўдакладнілі.
"Акрамя памяншэння пазыковай нагрузкі, комплекс мер, якія прымаюцца банкамі з мэтай аказання дапамогі суб'ектам гаспадарання і грамадзянам, вельмі шырокі - ад зніжэння тарыфаў і бясплатных пакетаў паслуг да ільготных праектаў са службамі дастаўкі, транспартнымі кампаніямі і іншымі сэрвісамі", - адзначылі ў асацыяцыі.
Асаблівая ўвага, дадалі ў АББ, надаецца найбольш пацярпелым галінах эканомікі, у тым ліку турыстычнай, перавозках і грамхарчу.
Меры падтрымкі будуць і далей
"Банкі і ў далейшым будуць прымаць усе неабходныя меры для падтрымання рэальнага сектара эканомікі і грамадзян і памяншэння для іх неспрыяльных наступстваў, выкліканых пандэміяй", - адзначыла выконваючая абавязкі старшыні Асацыяцыі беларускіх банкаў Ганна Кавалёва.
Паводле яе слоў, крэдытна-фінансавыя арганізацыі гатовы павялічваць аб'ёмы падтрымкі, але чакаюць і павелічэння актыўнасці саміх кліентаў. Так, яны не заўсёды своечасова звяртаюцца ў банкі з запытамі.
"Акрамя таго, для мінімізацыі выпадкаў адмовы ў "крэдытных канікулах" неабходна правільна падрыхтаваць і прадставіць у банк пакет дакументаў, якія пацвярджаюць складанае фінансавае становішча", - склала в.а. кіраўніка асацыяцыі.