Эксперт: выгаднае рашэнне аб пераводзе беларускіх грузаў у парты РФ знойдзецца

© Sputnik / Константин Чалабов / Перайсці ў фотабанкПраца марскога гандлёвага порта Усць-Луга
Праца марскога гандлёвага порта Усць-Луга - Sputnik Беларусь
Прэзідэнт Беларусі ў адказ на крытыку ўладаў балтыйскіх рэспублік заявіў пра гатоўнасць пераарыентаваць экспарт калійных угнаенняў і нафтапрадуктаў на расійскія парты.

МІНСК, 24 вер - Sputnik. Хуткасць і аб'ёмы пераводу беларускага экспарту на расійскія парты залежыць ад цэн і скідак, заявіў у эфіры тэлемоста ў МПЦ Sputnik рэдактар аналітычнага анлайн-часопіса "Геоэнергетика.ru" Барыс Марцінкевіч.

Галоўны рэдактар аналітычнага часопіса Геоэнергетика.ru Барыс Марцінкевіч - Sputnik Беларусь
Эксперт: Беларусь атрымае газ па расійскіх коштах пры адной умове

Адказваючы на пытанне - якія перспектывы пераарыентацыі беларускага экспарту з партоў балтыйскіх рэспублік на расійскія гавані, аналітык нагадаў, што у 2018 годзе прэзідэнт Расіі Уладзімір Пуцін прапаноўваў перанакіраваць грузапатокі калію і нафтапрадуктаў.

"Такія пастаўкі разава ажыццяўляліся. З улікам транспартнага пляча, нягледзячы на тое, што РЖД падалі 50% зніжкі, з улікам аплаты паслуг стывідорных кампаній (якія займаюцца пагрузкай і разгрузкай судоў - Sputnik) у Прыморску і Усць-Лузе, атрымалася, што Беларусь пераплаціла. На гэтым эксперымент і быў спынены", - распавёў расійскі эксперт.

Паводле яго слоў, пазіцыя беларускага боку, які адмовіўся плаціць лішнія дзесяць долараў, была справядлівай. Таму транзітныя маршруты захавалі сваю прывязку да партоў балтыйскіх рэспублік.

Пасля таго, як прэзідэнт Беларусі заявіў аб гатоўнасці выключыць грузы з партоў на Прыбалтыцы, пачаліся перамовы. Перамовы зоймуць пэўны час.
"Гэта не адбываецца ў рэжыме абваранай кошкі. Тут чакаюць перамовы і з РЖД, з уладальнікамі чыгуначных цыстэрнаў, са стывідорных кампаній, з партамі, якія пашырылі свае магутнасці. Узаемавыгаднае рашэнне будзе знойдзена, было б жаданне", - спадзяецца Барыс Марцінкевіч.

Пры гэтым аналітык лічыць, што рашэнне можа быць знойдзена, калі РЖД "крыху ўціснецца" і знойдуцца "кемлівыя" стывідорныя кампаніі. Калі беларускія НПЗ будуць працаваць у звыклым рэжыме, то аб'ём каля шасці мільёнаў тон нафтапрадуктаў гатовая прыняць Ленінградская вобласць замест Клайпеды.

"Усё пытанне ў тым, як узгодняць цэны і скідкі", - канстатаваў ён.

Стужка навiн
0
Спачатку новыяСпачатку старыя
loader
У эфіры
Заголовок открываемого материала
Міжнародны
InternationalEnglishАнглійскіMundoEspañolІспанскі
Еўропа
DeutschlandDeutschНямецкіFranceFrançaisФранцузскіΕλλάδαΕλληνικάГрэчаскіItaliaItalianoІтальянскіČeská republikaČeštinaЧэшскіPolskaPolskiПольскіСрбиjаСрпскиСербскіLatvijaLatviešuЛатышскіLietuvaLietuviųЛітоўскіMoldovaMoldoveneascăМалдаўскіБеларусьБеларускiБеларускі
Закаўказзе
АҧсныАҧсышәалаАбхазскіԱրմենիաՀայերենАрмянскіAzərbaycanАzərbaycancaАзербайджанскіХуссар ИрыстонИронауАсецінскіსაქართველოქართულიГрузінскі
Бліжні Усход
Sputnik عربيArabicАрабскіTürkiyeTürkçeТурэцкіSputnik ایرانPersianФарсіSputnik افغانستانDariДары
Цэнтральная Азія
ҚазақстанҚазақ тіліКазахскіКыргызстанКыргызчаКіргізскіOʻzbekistonЎзбекчаУзбекскіТоҷикистонТоҷикӣТаджыкскі
Усходняя і Паўднёва-Усходняя Азія
Việt NamTiếng ViệtВ'етнамскі日本日本語Японскі俄罗斯卫星通讯社中文(简体)Кітайскі俄罗斯卫星通讯社中文(繁体)Кітайскі
Паўднёвая Амерыка
BrasilPortuguêsПартугальскі