Радыё

Мітраховіч: Беларусі па шэрагу прычын трэба хутчэй пераводзіць транзіт на РФ

© Photo : Из личного архива Станислава МитраховичаЭксперт расійскага Фонду нацыянальнай энергетычнай бяспекі Станіслаў Мітраховіч
Эксперт расійскага Фонду нацыянальнай энергетычнай бяспекі Станіслаў Мітраховіч - Sputnik Беларусь
Наўрад ці ў Літве з-за страты беларускага транзіту "пачнецца татальнае жабрацтва, але шкода безумоўна будзе", кажа эксперт расійскага Фонду нацыянальнай энергетычнай бяспекі Станіслаў Мітраховіч, і разважае, якімі менавіта будуць страты.
Митрахович: Беларуси надо быстрее переводить транзит на РФ по ряду причин

Тэма перанакіравання беларускага экспарту нафтапрадуктаў і хімічных угнаенняў з Клайпеды ў Літве і Вентпілса ў Латвіі на расійскія парты Усць-Лугу і Прыморск у Ленінградскай вобласці гучыць ужо вельмі даўно, нагадвае суразмоўца Sputnik.

"Расійскі бок даўно казаў Беларусі, што калі мы сапраўды частка Саюзнай дзяржавы, калі мы інтэгруемся і ў рамках ЕАЭС, адпаведна для нас сапраўды мае сэнс пераводзіць гандлёвыя аперацыі і транзіт адзін на аднаго, каб больш зарабляць нам. Але Беларусь заўсёды казала, што тады вы павінны нам даплочваць, таму што гэтыя парты далей, чым прыбалтыйскія, і Расія давала пэўныя паблажкі і па тарыфах чыгуначных, каб давозіць беларускія тавары, але гэтага было недастаткова", - распавядае Мітраховіч.

Зараз, на думку эксперта, Беларусь павінна шукаць "не проста эканамічную выгаду, але і разумець, што калі Літва адносіцца да тых краін, якія хочуць скінуць уладу ў Беларусі, напэўна, у гэтых умовах трэба хутчэй перакладаць транзіт на Расію", перакананы Мітраховіч.

Што тычыцца страт для Літвы і Латвіі, то гэтыя краіны сапраўды залежаць ад беларускага экспарту, для іх гэта частка заробку, дадае эксперт.

"Гэта невялікія краіны, якія шмат у чым зарабляюць менавіта таму, што выконваюць транзітныя функцыі для іншых гульцоў сусветнай эканомікі, напрыклад, доля беларускіх тавараў у чыгуначных перавозках у Літве - гэта некалькі дзясяткаў працэнтаў", - кажа Мітраховіч.

"Калі беларускія тавары знікаюць, гэта можна кампенсаваць павышэннем цэн на перавозкі для іншых вытворцаў, гэта будзе азначаць падзенне канкурэнтаздольнасці гэтых вытворцаў, у тым ліку, і літоўскіх, гэта даволі сур'ёзны ўдар, і тое ж самае тычыцца і марскіх партоў", - разважае Мітраховіч.

Да таго ж, у марскіх партах Літвы ёсць беларускія інвестары і "пакуль незразумела, ці будуць яны прадаваць гэтыя долі ці неяк часова замарожваць", дадае эксперт.

Стужка навiн
0
Спачатку новыяСпачатку старыя
loader
У эфіры
Заголовок открываемого материала
Міжнародны
InternationalEnglishАнглійскіMundoEspañolІспанскі
Еўропа
DeutschlandDeutschНямецкіFranceFrançaisФранцузскіΕλλάδαΕλληνικάГрэчаскіItaliaItalianoІтальянскіČeská republikaČeštinaЧэшскіPolskaPolskiПольскіСрбиjаСрпскиСербскіLatvijaLatviešuЛатышскіLietuvaLietuviųЛітоўскіMoldovaMoldoveneascăМалдаўскіБеларусьБеларускiБеларускі
Закаўказзе
АҧсныАҧсышәалаАбхазскіԱրմենիաՀայերենАрмянскіAzərbaycanАzərbaycancaАзербайджанскіХуссар ИрыстонИронауАсецінскіსაქართველოქართულიГрузінскі
Бліжні Усход
Sputnik عربيArabicАрабскіTürkiyeTürkçeТурэцкіSputnik ایرانPersianФарсіSputnik افغانستانDariДары
Цэнтральная Азія
ҚазақстанҚазақ тіліКазахскіКыргызстанКыргызчаКіргізскіOʻzbekistonЎзбекчаУзбекскіТоҷикистонТоҷикӣТаджыкскі
Усходняя і Паўднёва-Усходняя Азія
Việt NamTiếng ViệtВ'етнамскі日本日本語Японскі俄罗斯卫星通讯社中文(简体)Кітайскі俄罗斯卫星通讯社中文(繁体)Кітайскі
Паўднёвая Амерыка
BrasilPortuguêsПартугальскі