Па сапраўднай палескай вузкакалейцы: што робіць цягнік на балотах
Па сапраўднай палескай вузкакалейцы: што робіць цягнік на балотах
Sputnik Беларусь
Кожную раніцу на тарфяныя палі па вузкакалейнай чыгунцы адпраўляецца невялікі састаў. "Блакітны вагончык" вязе торфаздабытчыкаў да караванах карыснага выкапня. 12.11.2020, Sputnik Беларусь
Самая доўгая вузкакалейка ў Беларусі - славутасць Жыткавіцкага торфабрыкетнага завода. Кожны дзень цеплавоз пераадольвае 20 кіламетраў шляху, пракладзенага праз лясы і балоты да пакладаў торфу, каб загрузіць карысны выкапень і даставіць на завод торфабрыкету.Адпраўляецца цягнік ад сапраўднага вакзалу ў пасёлку Чырвонае роўна ў 07:45 - у клубах дыму ад лістоты, якую паляць яшчэ ў цемры, спяшаючыся навесці парадак у пасёлку, мясцовыя жыхары. "Блакітны вагончык", здольны змясціць у сабе 50 торфаздабытчыкаў, абсталяваны невялікі буржуйкай, і гэта надае асаблівы шарм і ўтульнасць.Сама па сабе вузкакалейка простая ў збудаванні і эксплуатацыі і выкарыстоўваецца, як правіла, у прамысловых мэтах, таму ў вагончыку адчувальна трасе. Карэспандэнты Sputnik здзейснілі падарожжа туды і назад, каб паглядзець як працуе сапраўдная палеская вузкакалейка, якая дастаўляе торф.
Кожную раніцу на тарфяныя палі па вузкакалейнай чыгунцы адпраўляецца невялікі састаў. "Блакітны вагончык" вязе торфаздабытчыкаў да караванах карыснага выкапня.
Самая доўгая вузкакалейка ў Беларусі - славутасць Жыткавіцкага торфабрыкетнага завода. Кожны дзень цеплавоз пераадольвае 20 кіламетраў шляху, пракладзенага праз лясы і балоты да пакладаў торфу, каб загрузіць карысны выкапень і даставіць на завод торфабрыкету.
Адпраўляецца цягнік ад сапраўднага вакзалу ў пасёлку Чырвонае роўна ў 07:45 - у клубах дыму ад лістоты, якую паляць яшчэ ў цемры, спяшаючыся навесці парадак у пасёлку, мясцовыя жыхары. "Блакітны вагончык", здольны змясціць у сабе 50 торфаздабытчыкаў, абсталяваны невялікі буржуйкай, і гэта надае асаблівы шарм і ўтульнасць.
Сама па сабе вузкакалейка простая ў збудаванні і эксплуатацыі і выкарыстоўваецца, як правіла, у прамысловых мэтах, таму ў вагончыку адчувальна трасе. Карэспандэнты Sputnik здзейснілі падарожжа туды і назад, каб паглядзець як працуе сапраўдная палеская вузкакалейка, якая дастаўляе торф.
Кожную раніцу адсюль адпраўляецца цягнік роўна ў 07:45 - у клубах дыму ад лістоты, якую паляць яшчэ ў цемры, спяшаючыся навесці парадак у пасёлку, мясцовыя жыхары.
Праца па здабычы торфу вельмі складаная, але гэта "суцэльная рамантыка". Вакол - прырода, каналы, вадаёмы і процьма дзікіх жывёл - сапраўдны рай для аматараў рыбалкі і палявання.
Амаль дваццаць гадоў таму выпрацаваныя тарфяныя радовішчы пачалі паўторна забалочвацца. Паблізу знаходзіцца запаведнік, і дзікія жывёлы і птушкі хутка аблюбавалі цяжкадаступнае балота, акружанае з усіх бакоў лесам.
У госці на палявую базу нярэдка заходзяць "дзiкi паздароўкацца", ласі і нават зубры з размешчанага па суседстве Нацыянальнага парка. Таму грозная ахова проста неабходная.