Першы з нюансаў складаецца ў тым, што "сапраўды, становіцца значна даўжэйшым транспартнае плячо - на 30 з лішнім кіламетраў", адзначыў эксперт у прэс-цэнтры Sputnik, і пакуль пытанне - як паставіцца РЖД да неабходнасці прадастаўлення льгот з улікам тых аб'ёмаў, якія можа даць Беларусь.
"Другі момант, што ўсе расійскія парты на ўзбярэжжы Балтыйскага мора, што ва Усць-Лузе, ці хутчэй за ўсё, Вялікі порт Санкт-Пецярбург, там працуюць прыватныя стывідорныя кампаніі, і тут як бы ні выглядалі міждзяржаўныя дамоўленасці, яшчэ трэба будзе высветліць, як выбудаваць адносіны з гэтымі прыватнікамі, якія працуюць у партах", - разважае Марцінкевіч.
Эксперт нагадаў аб прапанове, агучанай Аляксандрам Лукашэнкам, пра тое, што Беларусь была б рада набыць нафтаналіўны тэрмінал у Расіі. "Можа быць, гэта і было б самае рацыянальнае, чым кожны раз высвятляць адносіны з прыватнымі стывідорнымі кампаніямі", дадаў ён.
"Тады гэта было б больш падобна на міждзяржаўны праект. Расійская чыгунка - гэта дзяржаўная кампанія. Калі Беларусь, выкарыстоўваючы РЖД, давозіць да свайго тэрмінала тое, што перапрацавана на беларускіх НПЗ, можа, гэта было б зграбней", - адзначыў Марцінкевіч.
Таксама суразмоўца Sputnik нагадаў пра тое, што дамоўленасці аб перавалцы беларускіх нафтапрадуктаў у порце Клайпеды заканчваюцца ў канцы 2023 года, "і гэта яшчэ адна з прычын таго, што настолькі хутка, як хацелася б, нічога не адбываецца".
"Калі Беларусь адмовіцца ад выкарыстання магутнасцяў Клайпеды, адпаведна, узнікаюць традыцыйныя няўстойкі і іншыя штрафныя санкцыі, што плаціць наўрад ці камусьці хочацца. Так што сказаць пра тое, што хацелася б перапраўляць нафтапрадукты праз расійскія парты на Балтыцы, можна хутка, а вось выбудаваць бізнес-мадэль пад гэта трошкі больш складана", - рэзюмаваў Марцінкевіч.