МІНСК, 19 сак – Sputnik. Ужо пачаты тэставыя перавозкі на беспапяровым прынцыпе парожніх вагонаў і кантэйнераў у двухбаковых зносiнах, а таксама ў транзітных Польшча - Беларусь - Расія, паведаміў міністр транспарту і камунікацый Аляксей Аўраменка.
Адной з галоўных задач на бліжэйшы час для чыгуначных перавозак ён назваў пераход на электронныя накладныя пры экспарце, імпарце і транзіце.
"Для гэтага ўжо створаны неабходныя ўмовы. Па сутнасці, мы гаворым пра пераход на беспапяровыя рэйкі, што спросціць ўсе працэдуры і адпаведна паскорыць перавозку грузаў" - цытуе Аўраменка "СБ. Беларусь сегодня".
Паводле яго слоў, важна, будучы транзітнай краінай, стварыць камфортныя ўмовы для працы. Бо заказчыкі цэняць хуткія і якасныя лагістычныя ланцужкі.
Электрыфікацыя шляхоў
Аўраменка падкрэсліў, што з улікам таго, што ў рэспубліцы ўведзена ў эксплуатацыю БелАЭС, трэба павялічваць долю электрыфікаваных шляхоў. На яго думку, цяпер яна знаходзіцца на нізкім узроўні.
"Наша асноўная задача - рэалізацыя праекта па электрыфікацыі ўчастка Жлобін - Калінкавічы - Барбароў, што дазволіць павялічыць долю нашых электрыфікаваных шляхоў да 25 адсоткаў ад агульнай эксплуатацыйнай даўжыні чыгуначных шляхоў", - сказаў ён.
Плануецца таксама праца ў частцы пасажыраперавозак: будуць развіваць маршруты ліній гарадоў-спадарожнікаў.
Галоўнай задачай у плане перавозак пасажыраў Аўраменка назваў аднаўленне патоку да ўзроўню 2019 года. Так як з-за пандэміі, за дзевяць месяцаў у міжнародных зносінах не сышоў ні адзін састаў. З 8 лютага 2021 года на ўзаемнай аснове адноўлены пасажырскія чыгуначныя зносіны Расіі з Беларуссю. Маршруты пакуль тры: Мінск - Масква - Мінск, Масква - Калінінград, а таксама Калінінград - Санкт-Пецярбург. Квіткі на першыя саставы пасля доўгай паўзы раскупілі за пару гадзін. Попыт быў настолькі вялікі, што БЧ часова прыпыніла бронь. Толькі купля "тут і цяпер": альбо праз касу вакзала, альбо праз сайт.
Высокі попыт захоўваецца і сёння, так што купляць квіткі на гэтыя цягнікі загадзя лепш за ўсё і цяпер.
Міністр прызнаецца, што "гэтага, безумоўна, мала".
Рэканструкцыя дарог у Беларусі
Аўраменка заявіў, што да 2025 года ў рэспубліцы плануюць рэканструяваць і ўзвесці больш за 500 кіламетраў дарог.
Распрацавана канцэпцыя і па мадэрнізацыі цалкам усёй трасы М-1 / Е 30, якой ужо 40 гадоў. У планах рэканструкцыя дарогі Р-46 Лепель - Полацк - мяжа Расіі (Юхавічы) на ўчастку Лепель - Полацк. Таксама з'явяцца абыходы Віцебска, Міра, Магілёва і Полацка агульнай працягласцю больш за 50 кіламетраў.
Таксама на аснове прынцыпаў дзяржаўна-прыватнага партнёрства будзе рэканструявана аўтамабільная дарога М-10 граніца Расійскай Федэрацыі (Селішча) - Гомель - Кобрын на ўчастку Рэчыца - Калінкавічы. У 2021 годзе плануецца вызначыць пераможцу конкурсу па рэалізацыі праекта.
У бліжэйшую пяцігодку плануецца таксама рэканструяваць і ўзвесці 24 мосты і пуцеправоды ў Беларусі, з іх 16 з'яўляюцца першачарговымі маставымі збудаваннямі.
Найбольш буйныя аб'екты - мост праз раку Сож на Р-74, маставы пераход праз Бярэзіну на дарозе Р-43, мост праз раку Заходні Буг на Р-94, мост праз Нёман на дарогах Р-41 і М-11 / Е 85.
Чытайце таксама:
- Мінтранс падлічыў, колькі галіна страціла з-за пандэміі каронавіруса
- Улады Крыма прапанавалі Беларусі адкрыць прамыя транспартныя зносіны
- У Кітаі занепакоеныя, што санкцыі ЕС супраць Мінска пагражаюць чыгуначным перавозкам