МПЗ растлумачыла, як блогеры павінны плаціць падаткі

© PixabayДзяўчына працуе за камп'ютэрам
Дзяўчына працуе за камп'ютэрам - Sputnik Беларусь, 1920, 02.07.2021
Падпісацца
Калі блогер увесь час за грошы размяшчае рэкламу, то такая дзейнасць можа быць прызнана прадпрымальніцкай.
МІНСК, 2 ліп – Sputnik. МПЗ Беларусі ў пятніцу апублікавала дакумент, дзе тлумачыцца парадак выплаты падатку з даходаў, што атрымліваюцца фізічнымі асобамі-блогерамі.
Размяшчэнне такой інфармацыі звязана з часта паступаючымі ад грамадзян зваротамі па гэтым пытанні, растлумачылі ў падатковым ведамстве.
У МПЗ нагадалі, што кожная асоба абавязана плацiць законна ўстаноўленыя падаткi і пошліны, па якіх яно прызнаецца плацельшчыкам.
Дадзенае патрабаванне распаўсюджваецца і на тых грамадзян, якія маюць уласныя блогі (вэб-сайты) на розных інтэрнэт-платформах і атрымліваюць даходы ад размяшчэння там рэкламы, продажу сваіх паслуг, да якіх ставяцца прапановы платных курсаў, урокаў, трэнінгаў, вэбінараў.
Як удакладняецца ў дакуменце, у ліку такіх платформ - Facebook, YouTube, Instagram, Twitter, TikTok і інш.

Крыніцы і падаткі

Калі блогеры атрымліваюць даходы ад беларускіх арганізацый і індывідуальных прадпрымальнікаў, менавіта ІП і кампаніі выступаюць крыніцамі выплат, таму яны і павінны рабіць падатковыя плацяжы.
Калі грошы паступаюць з-за мяжы, то падаткаабкладанне такіх даходаў ажыццяўляецца па стаўцы падаходнага падатку ў памеры 13% на падставе падатковай дэкларацыі па падаходным падатку з фізічных асоб.
Такую дэкларацыю блогер абавязаны прадставіць у падатковы орган не пазней за 31 сакавіка года, наступнага за мінулым каляндарным годам, растлумачылі ў міністэрстве.

Лепш зарэгістраваць ІП

Калі блогер увесь час за грошы размяшчае рэкламу з розных крыніц, то такая дзейнасць можа быць прызнана прадпрымальніцкай. Тады яму давядзецца плаціць па адпаведным рэжыме падаткаабкладання.
Але часам даходы ад размяшчэння рэкламы атрыманы на працягу каляндарнага года толькі ад адной крыніцы - напрыклад, ад адной беларускай арганізацыі або адной замежнай кампаніі за размяшчэнне кантэнтнай рэкламы.
Тады падаткаабкладанне ажыццяўляецца ў іншым парадку - трэба раз у год плаціць 13% ад даходаў і падаваць дэкларацыю.

Дарэнне

Пры атрыманні блогерам даходаў у выніку дарэння або ў выглядзе ахвяраванняў іх падаткаабкладанне ажыццяўляецца з улікам ільгот па падаходным падатку. Яны прадугледжаны пунктамі 22, 23, 29 і 30 артыкула 208 ( "Даходы, якiя вызваляюцца ад падаходнага падатку з фізічных асоб").
Калі памер такіх даходаў не перавышае 7 521 рубель, у суме ад усiх крынiц на працягу года, то падаткі плаціць не трэба.
"Паводле Грамадзянскага кодэкса, ахвяраваннем прызнаецца дарэнне рэчы або права ў агульнакарысных мэтах", - удакладняецца ў дакуменце МПЗ.
Пры гэтым дарэнне азначае бязвыплатную аснову і выключае сустрэчнае абавязацельства. Гэта азначае, што калі блогер, атрымаўшы грошы ў якасці ахвяраванняў, дае бясплатны доступ да свайго кантэнту, то дадзеныя сродкі дарэннем не лічацца.
Чытайце таксама:
Крымінальны артыкул за падатковае махлярства ўводзяць у Беларусі
Топ-10 падаткаплацельшчыкаў Мінска ўзначаліла расійская кампанія
У Беларусі створаць базу дадзеных аб даходах фізічных асоб
Стужка навiн
0