https://bel.sputnik.by/20210819/buduchynya-pobach-u-mnsku-pachnuts-kursravats-pershyya-besplotnyya-elektrobusy-1055769344.html
Будучыня побач: у Мінску пачнуць курсіраваць першыя беспілотныя электробусы
Будучыня побач: у Мінску пачнуць курсіраваць першыя беспілотныя электробусы
Sputnik Беларусь
Выпускаць беспілотнікі беларускай распрацоўкі будуць на магутнасцях Мінскага аўтамабільнага завода. 19.08.2021, Sputnik Беларусь
2021-08-19T09:55+0300
2021-08-19T09:55+0300
2021-08-19T09:55+0300
мінск
маз
электробус
https://cdnn11.img.sputnik.by/img/07e4/0b/03/1046055037_0:26:1281:746_1920x0_80_0_0_5ae95097b86ccd1b8eb6bbd9331afe11.jpg
МІНСК, 19 жні - Sputnik. МАЗ рыхтуецца да выпуску першых айчынных беспілотных аўтамабіляў. Падрабязнасці распавёў галоўны канструктар - начальнік упраўлення галоўнага канструктара аўтаматызаваных сістэм, тэлематыкі і мехатронікі МАЗ Андрэй Саўчыц у мультымедыйным прэс-цэнтры Sputnik Беларусь."Задача стаіць не проста наладзіць выпуск, а зрабіць гэта з высокай лакалізацыяй у Беларусі, каб максімальна збіраць тэхніку на тых вузлах, якія вырабляюцца ў нас у краіне", - распавёў Саўчыц.Беспілотныя аўтобусыПа словах спікера, у вытворчасці беспілотнікаў будуць актыўна выкарыстоўваць ужо добра вядомыя мадэлі аўтобусаў."Першы беспілотны электробус на дарогах Беларусі з'явіцца ўжо ў наступным годзе", - заявіў Саўчыц.Новая тэхніка абсалютна бяспечная і на першым этапе будзе працаваць пад наглядам аператара.Паводле яго слоў, беспілотны аўтамабільны транспарт будзе не толькі перавозіць пасажыраў у населеных пунктах, але і выконваць міжгароднія рэйсы."Цяпер вырашаецца пытанне па арганізацыі нейкага ўчастку дарог у Рэспубліцы Беларусь, на якім будзе дапускацца эксплуатацыя беспілотнага транспарту. І паступова функцыі па кіраванні будуць перакладацца на аўтаматыку", - сказаў Саўчыц.... і сельгастэхнікаСтварэннем аўтаматызаваных сістэм кіравання для сельскагаспадарчай тэхніцы ў Беларусі займаецца ААТ "Гомсельмаш". Як адзначыў, галоўны канструктар па ўніфікаваных сістэмах самаходных машын навукова-тэхнічнага цэнтра камбайнабудавання Алег Рахліцкі, гэтая тэма сёння вельмі актуальна для сельскай гаспадаркі.На перасечанай мясцовасці няма дарожных знакаў, разметкі і шчыльнага патоку транспарту. Але менавіта гэта і стварае пэўныя складанасці для руху беспілотніка па перасечанай мясцовасці, распазнанню перашкод."Мы выкарыстоўваем працу як па спадарожнікам, так і тэхнічны зрок, і ў прынцыпе мы ўжо цяпер знаходзімся на стадыі ўкаранення ў серыю гэтых сістэм", - сказаў Рахліцкі.На думку спецыялістаў, беларускія беспілотнікі не толькі не саступаюць, але і па некаторых параметрах пераўзыходзяць замежныя аналагі - маюць высокі экспартны патэнцыял.
https://bel.sputnik.by/20210818/benzn-darazhee-ts-perasyaduts-belarusy-na-elektramabl-1055761877.html
мінск
Sputnik Беларусь
media@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2021
Sputnik Беларусь
media@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Навіны
ru_BY
Sputnik Беларусь
media@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdnn11.img.sputnik.by/img/07e4/0b/03/1046055037_12:0:1149:853_1920x0_80_0_0_7d0047289773a276a4c84f636622c97e.jpgSputnik Беларусь
media@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
мінск, маз, электробус
Будучыня побач: у Мінску пачнуць курсіраваць першыя беспілотныя электробусы
Выпускаць беспілотнікі беларускай распрацоўкі будуць на магутнасцях Мінскага аўтамабільнага завода.
МІНСК, 19 жні - Sputnik. МАЗ рыхтуецца да выпуску першых айчынных беспілотных аўтамабіляў. Падрабязнасці распавёў галоўны канструктар - начальнік упраўлення галоўнага канструктара аўтаматызаваных сістэм, тэлематыкі і мехатронікі МАЗ Андрэй Саўчыц у мультымедыйным прэс-цэнтры Sputnik Беларусь.
"Задача стаіць не проста наладзіць выпуск, а зрабіць гэта з высокай лакалізацыяй у Беларусі, каб максімальна збіраць тэхніку на тых вузлах, якія вырабляюцца ў нас у краіне", - распавёў Саўчыц.
Па словах спікера, у вытворчасці беспілотнікаў будуць актыўна выкарыстоўваць ужо добра вядомыя мадэлі аўтобусаў.
"Першы беспілотны электробус на дарогах Беларусі з'явіцца ўжо ў наступным годзе", - заявіў Саўчыц.
Новая тэхніка абсалютна бяспечная і на першым этапе будзе працаваць пад наглядам аператара.
"У беспілотнага электробуса будзе ступень аўтаматызацыі, напэўна, не больш за 4 на першым этапе, таму што трэба машыну навучыць ездзіць. Спачатку гэта будзе раз'езд з кіроўцам, інакш кажучы павінен быць пілот, які навучыць машыну самастойна ездзіць", - растлумачыў канструктар.
Паводле яго слоў, беспілотны аўтамабільны транспарт будзе не толькі перавозіць пасажыраў у населеных пунктах, але і выконваць міжгароднія рэйсы.
"Цяпер вырашаецца пытанне па арганізацыі нейкага ўчастку дарог у Рэспубліцы Беларусь, на якім будзе дапускацца эксплуатацыя беспілотнага транспарту. І паступова функцыі па кіраванні будуць перакладацца на аўтаматыку", - сказаў Саўчыц.
Стварэннем аўтаматызаваных сістэм кіравання для сельскагаспадарчай тэхніцы ў Беларусі займаецца ААТ "Гомсельмаш". Як адзначыў, галоўны канструктар па ўніфікаваных сістэмах самаходных машын навукова-тэхнічнага цэнтра камбайнабудавання Алег Рахліцкі, гэтая тэма сёння вельмі актуальна для сельскай гаспадаркі.
"Мы праграму называем не беспілотныя кіраванне, таму што сапраўды пілот сядзіць побач на гэтым этапе, але з пункту гледжання палягчэння працы механізатара - гэта каласальная дапамога", - сказаў Рахліцкі.
На перасечанай мясцовасці няма дарожных знакаў, разметкі і шчыльнага патоку транспарту. Але менавіта гэта і стварае пэўныя складанасці для руху беспілотніка па перасечанай мясцовасці, распазнанню перашкод.
"Мы выкарыстоўваем працу як па спадарожнікам, так і тэхнічны зрок, і ў прынцыпе мы ўжо цяпер знаходзімся на стадыі ўкаранення ў серыю гэтых сістэм", - сказаў Рахліцкі.
На думку спецыялістаў, беларускія беспілотнікі не толькі не саступаюць, але і па некаторых параметрах пераўзыходзяць замежныя аналагі - маюць высокі экспартны патэнцыял.