Флаги России и Беларуси - Sputnik Беларусь, 1920
Саюзная дзяржава Беларусі і Расіі
Як сёння развіваецца Саюзная дзяржава? Якія рашэнні прымаюцца для паляпшэння жыцця грамадзян Беларусі і Расіі? Апошнія навіны аб супрацоўніцтве Мінска і Масквы чытайце ў матэрыялах Sputnik.

Беларусь і Калуга маюць тавараабарот у 600 мільёнаў долараў

© Photo : Минский автозаводНовы гарадскі аўтобус МАЗ
Новы гарадскі аўтобус МАЗ - Sputnik Беларусь, 1920, 04.04.2023
Падпісацца
Рэспубліка і расійскі рэгіён за гады супрацоўніцтва здолелі сфарміраваць збалансаваныя гандлёва-эканамічныя адносіны.
МІНСК, 4 кра – Sputnik. Неабходна падцягнуць тавараабарот да адзнакі 1 млрд долараў, сказаў прэм’ер-міністр Беларусі Раман Галоўчанка на сустрэчы з губернатарам Калужскай вобласці Уладзіславам Шапшам, перадае карэспандэнт Sputnik.
Паводле яго слоў, вельмі сімвалічна, што кіраўнік расійскага рэгіёна прыбыў у беларускую сталіцу прамым авіярэйсам з Калугі: гэта стала своеасаблівай інаўгурацыяй маршруту – і вельмі важна, каб ён стаў пастаянным.
Пры гэтым кіраўнік беларускага ўрада адзначыў, што выбудаваныя з Калужскай вобласцю адносіны даюць магчымасць эфектыўна супрацьстаяць эканамічнай агрэсіі з боку заходніх краін. Такім чынам, пераарыентуючы экспарт, працуючы над імпартазамяшчэннем, Беларусь і Расія займаюцца рэальным напаўненнем саюзнай інтэграцыі.
"Мы маем нядрэнны тавараабарот больш за 600 мільёнаў долараў. Прытым ён дастаткова збалансаваны", - звярнуў увагу Раман Галоўчанка.
Пры гэтым ён нагадаў аб тым, што стаіць задача давесці тавараабарот паміж рэспублікай і Калужскай вобласцю да 1 мільярда долараў.
Прэм’ер назваў будаўнічую сферу лакаматывам адносін паміж Беларуссю і Калугай. На яе ў тавараабароце тавараў і паслуг прыпадае чвэрць. За 10 гадоў у расійскім рэгіёне беларускія будаўнікі пабудавалі больш за 300 тысяч квадратных метраў.
На яго думку, вельмі важным застаецца ўзаемадзеянне ў прамысловай вытворчасці і кааперацыя. Удалым прыкладам можа служыць выкарыстанне на заводзе БелАЗ для выпуску самазвалаў газатурбіннага рухавіка, выпушчанага на калужскім прадпрыемстве.
"Ён цяпер якраз праходзіць выпрабаванні. Гэта вельмі своечасовае рашэнне, якое дало магчымасць нам разабрацца з пытаннем, гэта якраз і ёсць тое самае імпартазамяшчэнне, якое адпавядае інтарэсам дзвюх краін", - лічыць Раман Галоўчанка.
Прычым не менш важным напрамкам ён назваў і аграпрамысловы сектар, дзе тавараабарот у мінулым годзе склаў 118 мільёнаў долараў і вырас на 17% у параўнанні з 2021 годам.
Цяпер Калужская вобласць сур’ёзна развівае жывёлагадоўлю і малочную вытворчасць. Расійскі рэгіён цалкам можа сябе забяспечыць адпаведнай прадукцыяй.
У сувязі з гэтым кіраўнік беларускага ўрада нагадаў, што ў Беларусі асвоілі сваю лінейку абсталявання для жывёлагадоўчых комплексаў, таму ўладам рэспублікі хацелася б убачыць гэта абсталяванне ў рабоце хаця б на адным комплексе ў расійскім рэгіёне.

Калужскі інтарэс

У сваю чаргу Уладзіслаў Шапша сказаў, што тавараабарот у расійскага рэгіёна вырас з Беларуссю ў 1,5 разы. Першыя месяцы гэтага года таксама дэманструюць станоўчую дынаміку ў развіцці гандлю.
"Амаль трэць усяго гандлю Калужскай вобласці з краінамі СНД прыпадае на Беларусь", - асабліва адзначыў губернатар.
Паводле яго слоў, у вобласці не замыкаюцца толькі на гандлі і прыкладам тут можа служыць будаўнічая сфера. Менавіта Калуга 10 гадоў таму першай сярод расійскіх рэгіёнаў пачала развіваць супрацоўніцтва з беларускім бокам у гэтай сферы.
Уладзіслаў Шапша расказаў аб тым, што цяпер калужская кампанія "Меркатар" выпускае ў Расіі кожны чацвёрты аўтамабіль камунальнай службы.
З гэтай прычыны ён папрасіў аб падтрымцы з боку беларускага ўрада ў рэалізацыі сумеснага праекта па пашырэнні вытворчасці ў Калузе сумесна з МАЗ.
"З дапамогай мінскага завода мы змаглі абнавіць парк грамадскага транспарту ў Обнінску", - канстатаваў губернатар.
Пасля чаго дадаў, што ў Расіі рэалізуецца вялікая інвестыцыйная праграма ў гэтым напрамку, таму плануецца набыццё яшчэ 330 аўтобусаў. Прыярытэт пры гэтым аддаецца машынам, якія працуюць на газаматорным паліве.
"У МАЗ гэты вопыт ёсць, і мы разлічваем, што ён зможа прыняць удзел у праграме і мы ўбачым на вуліцах Калугі сучасныя прыгожыя машыны", - падкрэсліў Уладзіслаў Шапша.
У Калужскай вобласці ў палях практычна ўся сельгастэхніка – беларускай вытворчасці. За апошнія 2 гады было набыта каля 60 адзінак тэхнікі, якая ўсіх задавальняе па кошце і якасці.
Таму расійскі бок разлічвае, што ў рэгіёне адкрыецца цэнтр сэрвіснай падтрымкі і абслугоўвання беларускай тэхнікі.
Наступным прыярытэтным напрамкам ён назваў супрацоўніцтва ў вытворчасці чыгуначнага транспарту. Прадпрыемства "Синара" гатова паставіць у Беларусь 300 лакаматываў з далейшай перспектывай частковай лакалізацыі вытворчасці ў рэспубліцы.
"Сёння калужскія прадпрыемствы ўжо вырабляюць камплектуючыя, вузлы і дэталі для заводаў БелАЗ і МАЗ", - канстатаваў кіраўнік расійскага рэгіёна.
На яго думку, супрацоўніцтва ў сферы вытворчасці аўтакампанентаў вельмі перспектыўнае і ўяўляе ўзаемную цікавасць.
"Гэта дасць магчымасць адысці ад тэхналагічнай залежнасці ад нашых нядаўніх еўрапейскіх партнёраў", - падсумаваў Уладзіслаў Шапша.
>>> Хочаце яшчэ больш актуальных і цікавых навін – падпісвайцеся на Telegram-канал Sputnik Беларусь
Чытайце таксама:
Лукашэнка: Мінск і Калуга могуць перавысіць гандлёвую планку ў $1 млрд
Пархомчык: для Еўропы сумна, што яна адмовілася ад беларускай прадукцыі
Беларусь упершыню пачне здабываць рыбу на Далёкім Усходзе
Беларусь і Валгаград нагандлявалі на $360 мільёнаў у 2022 годзе
Прадпрыемствы Беларусі заключылі кантракты на $200 млн у Санкт-Пецярбургу
Стужка навiн
0