Падведзены першыя вынікі міжнароднай Мендзялееўскай алімпіяды па хіміі
17:26 05.05.2023 (абноўлена: 17:28 05.05.2023)
© SputnikПадвядзенне першых вынікаў міжнароднай Мендзялееўскай алімпіяды па хіміі – відэамост
© Sputnik
Падпісацца
Алімпіяда школьнікаў па хіміі 2023 года праходзіць з 1 па 6 мая ў Астане.
МІНСК, 5 мая – Sputnik. Арганізатары і ўдзельнікі 57-й Міжнароднай Мендзялееўскай алімпіяды школьнікаў па хіміі (ММА-57), якая праходзіць з 1 па 6 мая ў Астане (Рэспубліка Казахстан), абмеркавалі пытанні падрыхтоўкі і правядзення алімпіяды і падвялі яе першыя вынікі на відэамосце Масква – Астана, які прайшоў у чацвер у прэс-цэнтры медыягрупы "Россия сегодня".
Адкрываючы відэамост, віцэ-прэзідэнт РАН, навуковы кіраўнік хімічнага факультэта МДУ імя М.В.Ламаносава, старшыня аргкамітэта Міжнароднай Мендзялееўскай алімпіяды школьнікаў па хіміі Сцяпан Калмыкоў адзначыў, што алімпіяда ў Астане праходзіць на самым высокім узроўні, і расказаў аб яе значэнні для папулярызацыі навукі.
© SputnikВіцэ-прэзідэнт РАН, навуковы кіраўнік хімічнага факультэта МДУ імя М.В.Ламаносава, старшыня аргкамітэта Міжнароднай Мендзялееўскай алімпіяды школьнікаў па хіміі Сцяпан Калмыкоў
Віцэ-прэзідэнт РАН, навуковы кіраўнік хімічнага факультэта МДУ імя М.В.Ламаносава, старшыня аргкамітэта Міжнароднай Мендзялееўскай алімпіяды школьнікаў па хіміі Сцяпан Калмыкоў
© Sputnik
"Алімпіяда і ўсё, што вакол яе, дапамагае паказваць людзям, што хімія – гэта цікава і важна, яна вакол нас і ўнутры нас. Хімія – наша будучыня, з ёй звязана тэхналагічнае развіццё краіны. Чым яшчэ важная алімпіяда? Многія людзі займаюцца спортам, і хімічная алімпіяда – гэта той жа спорт, толькі інтэлектуальны. Рабяты з розных краін спаборнічаюць у ведах, гэта стымулюе іх і іх сяброў займацца хіміяй і іншымі прыродазнаўчымі і тэхнічнымі навукамі, таму наша алімпіяда вельмі важная", - расказаў ён.
Старшыня аргкамітэта алімпіяды таксама выказаў надзею, што Міністэрства навукі і вышэйшай адукацыі Расіі разгледзіць пытанне аб прадастаўленні льгот пры паступленні ў расійскія ВНУ пераможцам ММА не толькі з Расіі, але і з іншых краін.
Выканаўчы дырэктар Фонду Андрэя Мельнічэнкі, сустаршыня аргкамітэта ММА Аляксандр Чарэднік адзначыў, што алімпіяда становіцца ўдалым сацыяльным ліфтам для ўдзельнікаў.
© SputnikВыканаўчы дырэктар Фонду Андрэя Мельнічэнкі, сустаршыня аргкамітэта ММА Аляксандр Чарэднік
Выканаўчы дырэктар Фонду Андрэя Мельнічэнкі, сустаршыня аргкамітэта ММА Аляксандр Чарэднік
© Sputnik
"Школьнікі пачынаючы з 6–7-га класа спрабуюць дасягнуць у спаборніцтве высокіх вынікаў. Калі сваёй працай і талентам яны іх дабіваюцца, яны атрымліваюць прэферэнцыі ў сваім будучым жыцці, у пабудове кар’еры як на этапе навучання, так і ў прафесійнай дзейнасці, ці выберуць яны працу вучонага, інжынера або бізнесмена. <…> Пытанні канкрэтных прэферэнцый для пераможцаў і прызёраў павінны вырашацца ў рамках нацыянальных дзяржаў", - расказаў ён.
Намеснік старшыні камітэта сярэдняй адукацыі Міністэрства асветы Рэспублікі Казахстан Заурэ Байменава расказала аб вопыце Казахстана па правядзенні міжнародных прадметных алімпіяд.
© SputnikНамеснік старшыні камітэта сярэдняй адукацыі Міністэрства асветы Рэспублікі Казахстан Заурэ Байменава
Намеснік старшыні камітэта сярэдняй адукацыі Міністэрства асветы Рэспублікі Казахстан Заурэ Байменава
© Sputnik
"Мы з калегамі лічым, што трэба вяртаць алімпіяды ў афлайн-рэжым, таму што гэта не толькі інтэлектуальнае спаборніцтва, гэта і знаёмствы, і зносіны, і абмен вопытам. Удзельнічаючы ў такіх мерапрыемствах, рабяты набываюць сяброў з розных краін. Таму, складаючы праграму, мы пастараліся прадугледзець, каб былі камфортныя ўмовы для пражывання, харчавання, зносін, а таксама багатая культурная праграма", - падкрэсліла яна.
Абсалютны пераможца ММА-56, уладальнік Прэміі імя акадэміка В.В.Луніна Ігнацій Тарабрын падзяліўся з удзельнікамі відэамоста сваім вопытам удзелу ў Мендзялееўскай алімпіядзе і расказаў аб набытых за час падрыхтоўкі навыках.
© SputnikАбсалютны пераможца ММА-56, уладальнік Прэміі імя акадэміка В.В.Луніна Ігнат Тарабрын
Абсалютны пераможца ММА-56, уладальнік Прэміі імя акадэміка В.В.Луніна Ігнат Тарабрын
© Sputnik
"Веды, якія я атрымаў за тры гады падрыхтоўкі да алімпіядаў, дапамагаюць мне да гэтага часу. А яшчэ, каб атрымаць гэтыя веды, трэба было навучыцца вучыцца, самастойна шукаць новыя веды і перамагаць. Гэтыя навыкі дапамагаюць мне і сёння, у вучобе на хімічным факультэце МДУ. Што да самой алімпіяды, паездка ва Узбекістан была проста ўзрушаючай і вельмі яркай. Удзел у алімпіядзе даволі моцна з’яднаў нас з таварышамі па камандзе, і зараз некаторыя з іх вучацца са мной у адной групе", - распавёў ён.
Удзельніца зборнай Расіі на ММА-57 Дар’я Азарава падзялілася сваімі ўражаннямі аб спаборніцтвах і падзякавала арганізатарам за высокі ўзровень падрыхтоўкі мерапрыемства.
"Асобную падзяку хачу выказаць членам журы. Заданні на мінулым тэарэтычным туры былі дастаткова складаныя, што даказвае ўзровень алімпіяды, але іх было вельмі цікава вырашаць. Мне падабаецца добрая атмасфера на алімпіядзе, якая нам вельмі дапамагае", - сказала Дар’я Азарава.
Удзельнік зборнай Рэспублікі Казахстан на ММА-57 Бекбалат Мамырбекаў высока ацаніў вопыт, атрыманы на алімпіядах 2022 і 2023 гадоў.
"Алімпіяда – гэта не толькі прызавое месца, гэта таксама новыя знаёмствы і вопыт. Алімпіяда развівае крытычнае мышленне. Веды, атрыманыя тут, можна прымяніць і ў іншых сферах, бо развівацца можна не толькі ў адзін бок", - расказаў ён.
Дацэнт МДУ імя М.В.Ламаносава, кіраўнік зборнай Расіі на ММА-57 Алена Яроміна падзялілася вопытам арганізацыі трэнерскай працы з пераможцамі нацыянальных алімпіяд школьнікаў па хіміі.
"Як толькі ў рабят заканчваецца тур алімпіяды, мы адразу пачынаем з імі працаваць, разбіраем іх хімічныя і псіхалагічныя памылкі. З хімічнымі змагацца лягчэй за ўсё, мы проста гаворым, што трэба пачытаць. Псіхалагічныя памылкі – гэта няўменне распарадзіцца сваім часам і правільна атрымаць інфармацыю. З гэтым мы таксама працуем і гаворым, на што рабятам звярнуць увагу, калі яны будуць рыхтавацца да наступнага тура", - расказала яна.
Кіраўнік зборнай Азербайджана на ММА-57, удзельніца ММА-46 Мілана Агаева расказала, як вопыт паспяховага ўдзелу ў алімпіядзе 2012 года дапамог ёй сёння стаць настаўнікам новага пакалення алімпіяднікаў.
"Пасля школы я вырашыла, што хачу дапамагчы іншым таленавітым дзецям у падрыхтоўцы да алімпіяды. З 2012 года ў нас вельмі моцна змяніліся правілы адбору і падрыхтоўкі ўдзельнікаў. Заданні ў гэтым годзе былі нашмат складаней, чым у 2012 годзе, але яны вельмі спадабаліся ўдзельнікам нашай каманды, і яны з нецярпеннем чакаюць практычнага тура. Мне вельмі падабаецца быць часткай гэтага мерапрыемства і дапамагаць дзецям дасягнуць поспехаў", - рэзюміравала яна.
>>> Хочаце яшчэ больш актуальных і цікавых навін – падпісвайцеся на Telegram-канал Sputnik Беларусь, чытайце нас у Дзэн, а таксама сачыце за намі ў сацсетках "Одноклассники" і "ВКонтакте"