https://bel.sputnik.by/20230519/rekord-u-gandl-vtse-gubernatar-samarskay-voblasts-ab-praektakh-z-belarussyu-1075752563.html
Рэкорд у гандлі: віцэ-губернатар Самарскай вобласці аб праектах з Беларуссю
Рэкорд у гандлі: віцэ-губернатар Самарскай вобласці аб праектах з Беларуссю
Sputnik Беларусь
Эканомікі рэспублікі і Самарскай вобласці шмат у чым падобныя, таму сумесныя праекты дапамагаюць не толькі нарасціць узаемны гандаль, але і рэалізоўваць... 19.05.2023, Sputnik Беларусь
2023-05-19T09:57+0300
2023-05-19T09:57+0300
2023-05-19T10:08+0300
саюзная дзяржава беларусі і расіі
саюзная дзяржава
самарская вобласць
відэа
эканоміка
расія
у беларусі
беларусь
інтэрв'ю
https://cdnn11.img.sputnik.by/img/07e7/05/12/1075741687_0:0:1280:720_1920x0_80_0_0_c479ed07c6b3973923a9eff625d90945.jpg
Беларускія ўлады паслядоўна на працягу многіх гадоў развіваюць прамыя кантакты з расійскімі рэгіёнамі, і гэта прыносіць свой плён. У мінулым годзе нашы краіны нагандлявалі на рэкордныя 50 млрд долараў і тут, вядома, вялікая заслуга рэгіянальнага супрацоўніцтва.Самарская вобласць даўно стала надзейным партнёрам Беларусі, што дае магчымасць нарошчваць узаемныя інвестыцыі. Пра бліжэйшыя сумесныя праекты – у інтэрв’ю першага віцэ-губернатара – старшыні ўрада Самарскай вобласці Віктара Кудрашова агенцтву Sputnik Беларусь.Якія вынікі гандлёва-эканамічнага ўзаемадзеяння Самарскай вобласці і Беларусі ў 2022 годзе?– Наша супрацоўніцтва носіць шматгадовы характар і з’яўляецца вынікам сістэмнай працы, якую мы выбудоўваем з Беларуссю.Мы выйшлі на рэкордныя паказчыкі тавараабароту. Паводле звестак Белстата, яго аб’ём склаў 1,784 мільярда долараў. Тут, вядома, уражвае рост: у параўнанні з 2021 годам ён павялічыўся больш як у 2,5 разы.Імпарт з Рэспублікі Беларусь вырас на 41%, гэта добры вынік для беларускай эканомікі і прадпрыемстваў.Папярэднія вынікі першага квартала дазваляюць нам казаць, што і ў 2023 годзе мы спадзяемся на рэкордны паказчык узаемнага тавараабароту.Толькі за першыя тры месяцы аб’ём узаемнага гандлю склаў 659 мільёнаў долараў. Мы ідзем з вельмі добрым тэмпам. Калі параўноўваць з аналагічным перыядам мінулага года, рост проста фантастычны ў 5,5 разоў.Мы ацэньваем аб’ёмы экспарту Самарскай вобласці без паліўна-энергетычнага складальніка. Нават калі мы прыбярэм пастаўкі нафты і нафтапрадуктаў, то аб’ёмы ўсё роўна вялікія.З Беларусі мы традыцыйна імпартуем тавары аўтамабільнай прамысловасці. Гэта найперш грамадскі транспарт, сельгастэхніка, а таксама мэбля, прадукты харчавання. Вялікую долю ў структуры імпарту з Беларусі займаюць шыны.Беларускія спажыўцы могуць ацаніць і нашы тавары. У першую чаргу, гэта прамысловыя прадпрыемствы, якія атрымліваюць камплектуючыя з Самарскай вобласці.Мы пастаўляем вялікія аб’ёмы сланечнікавага алею – гэта тое, што людзі бачаць на паліцах. У нас у рэгіёне вялікія магутнасці па вытворчасці сланечнікавага алею, і ён вельмі высокай якасці.Традыцыйна мы пастаўляем прадукцыю хімічнага комплексу, у тым ліку, каўчук. Гэта прыносіць узаемную выгаду нашым і беларускім прадпрыемствам.Якія сумесныя праекты ў машынабудаванні вы плануеце з беларускім бокам, улічваючы актуальнасць імпартазамяшчэння?– Невыпадкова сустаршынёй рабочай групы (па развіцці супрацоўніцтва з Самарскай вобласцю - Sputnik) з’яўляецца кіраўнік канцэрна "Белнафтахім" Андрэй Рыбакоў. Гэты чалавек робіць вельмі шмат для развіцця беларуска-расійскіх адносін.Структуры эканомік у нас вельмі падобныя. У нас ёсць "Автоваз", у вас гэта спецтэхніка, грамадскі транспарт. У той жа час у нас вельмі развіта нафтахімія.Генеральны дырэктар нашага найбуйнейшага хімічнага прадпрыемства "Тольяттиазот" – выхадзец з "Белнафтахіма" (Анатоль Шаблінскі - Sputnik). Нават на ўзроўні якаснага кіравання мы абменьваемся кадрамі. Гэта забяспечвае поспех, у дадзеным выпадку нашаму прадпрыемству.Акцэнт у візіце нашай дэлегацыі зроблены на аўтапрам. Мы сёлета правялі вялікія тэндэры на закупку спецтэхнікі для сельскай гаспадаркі, грамадскага транспарту.Электробус "Белкамунмаша" сёння ўпрыгожвае наш горад. Людзі праяўляюць цікавасць, і ён заўсёды ходзіць бітком набіты. Таксама зрабілі маштабную закупку аўтобусаў і трамваяў.Адназначным прыярытэтам для нашых эксплуатуючых арганізацый, нягледзячы на тое, што Мінскі аўтамабільны завод знаходзіцца ў жорсткай канкурэнцыі з расійскімі кампаніямі, па суадносінах цана/якасць застаецца МАЗ.Мудрым аказалася рашэнне беларускага ўрада субсідзіраваць дзве трэці працэнтнай стаўкі па лізінгу. Гэта дае перавагу і выгаду пры куплі тэхнікі, якая вырабляецца на тэрыторыі рэспублікі.Мы праводзілі перагаворы аб стварэнні вытворчасці, дзе будзе рабіцца аднаўленчы рамонт трамвайных вагонаў, на тэрыторыі Самары. Рамонт тэхнікі і кабіны ад Белкамунмаш дазволяць нам атрымліваць фактычна новыя трамваі, але з меншымі затратамі.У лістападзе месяцы будзе поўнасцю гатова канструктарская дакументацыя. Першыя пастаўкі кабін Белкамунмаша адбудуцца ў першым квартале наступнага года.Акрамя таго, у нас працуе прадпрыемства, якое займаецца зборкай трактароў МТЗ і праводзіць аднаўленчы рамонт. Мінскі трактарны завод аказвае нам вялікую дапамогу ў абнаўленні тэхнікі нашым сельгасвытворцам. Больш за палову трактароў, якія працуюць у нашым аграрным рэгіёне, гэта тэхніка мінскай вытворчасці.Якія новыя праекты вы плануеце рэалізаваць з беларускім бокам?– На тэрыторыі Самарскай вобласці працуе прадпрыемства, якое створана менш за 10 гадоў таму, якое заваявала добрую рэпутацыю на расійскім, беларускім і нават сусветным рынку.Гэта кампанія "Пегас – Агро", якая выпускае сельгастэхніку, апырсквальнікі. Праект развіваецца з удзелам беларускага боку. Таму што значная доля камплектуючых, у першую чаргу – гэта электроніка, сістэма кіравання, пастаўляюцца з Беларусі.Дзякуючы беларускім партнёрам сёння ў нас ёсць магчымасць істотна павялічыць аб’ёмы тэхнікі, якая вырабляецца, палепшыць яе якасць. Гэта адзін з праектаў, які знаходзіцца ў актыўнай стадыі рэалізацыі.Мы таксама вядзём перагаворы аб стварэнні зборачнай вытворчасці Магілёўскага ліфтмаша, і ў бліжэйшы час, думаю, яны ўвянчаюцца поспехам. Таму што мы буйны заказчык гэтага прадпрыемства і, літаральна, за два гады ў рамках праграмы мы набылі 1,5 тысячы ліфтаў.Гэта дастаткова вялікі аб’ём, каля 15% ад гадавой вытворчасці. Перспектывы ў нас вельмі добрыя і мы можам гарантаваць, што ў найбліжэйшыя 3-5 гадоў мы зможам заключыць кантракт на 7-8 тысяч ліфтавых кабін. У нас ёсць цікавасць да зборкі такой вялікай колькасці ліфтаў на тэрыторыі нашага рэгіёна. Магілёўскае прадпрыемства папярэдне гатова да такога варыянта супрацоўніцтва.У нас развіваецца шмат новых напрамкаў, напрыклад, вытворчасць высокатэхналагічнай прадукцыі медыцынскага профілю. У першую чаргу – гэта сістэмы дапамогі пры правядзенні аперацый.Самарскі медыцынскі ўніверсітэт распрацаваў адпаведную тэхналогію. Цяпер ідзе серыйная вытворчасць на тэрыторыі рэгіёна. Гэта сістэм утрая таннейшая за імпартныя аналагі.Мы зацікаўлены ў тым, каб гэтая вытворчасць пашыралася, у тым ліку, і на тэрыторыі рэспублікі. Ёсць сістэма ліцэнзій, якую мы таксама гатовы прапанаваць.Дзякуючы нашаму супрацоўніцтву з Нацыянальнай акадэміяй навук Беларусі і пагадненню, якое было заключана з нашым навукова-адукацыйным цэнтрам, разлічваю, што ў нас пойдзе актыўная сумесная работа па стварэнні беспілотных авіяцыйных сістэм.У Расійскай Федэрацыі рыхтуецца адпаведны нацыянальны праект. Наш рэгіён, безумоўна, будзе адным з лідараў у яго рэалізацыі, таму што наш рэгіён аэракасмічны, шмат кампетэнцый. У нас ёсць шмат арганізацый, якія ўжо сёння валодаюць тэхналогіямі для вытворчасці БПЛА. У нас ёсць буйныя інвестары, якія прыступілі да будаўніцтва гэтых прадпрыемстваў.Беспілотнікі – гэта не толькі маніторынг, у першую чаргу, гэта транспарт будучыні. Яны будуць дапамагаць у дастаўцы грузаў, паштовых адпраўленняў. На тэрыторыі Расійскай Федэрацыі такія праекты ўжо ёсць.Чаму ў рэалізацыі праектаў у сферы стварэння БПЛА вы зацікаўлены ў супрацоўніцтве з Беларуссю?– Справа ў тым, што акадэмія навук актыўна займаецца гэтым напрамкам. Ідэі і тэхналогіі, якія нараджаюцца на іх аснове, могуць дапамагчы стварыць канкурэнтаздольны прадукт высокага ўзроўню. Нават у Расійскай Федэрацыі зараз высокі ўзровень канкурэнцыі ў сферы такіх распрацовак.Беларуская навука гатова прапанаваць прарыўныя ідэі адносна кіравання БПЛА, павышэння далёкасці палётаў. Мы гэта абмяркоўвалі і гэта сапраўды ёсць у акадэміі навук.Вытворчасць БПЛА – гэта не проста завод, гэта нейкая экасістэма, якая ўключае ў сябе, і пытанні тэхналогій, і пытанні навучання, і пытанні павышэння функцыянальнасці.Мы павінны адкрываць для сябе новыя напрамкі выкарыстання БПЛА. Паколькі ў акадэміі навук гэтым сур’ёзна займаюцца, нам гэта таксама цікава. Мы ў сваю чаргу гатовы падзяліцца сваімі напрацоўкамі.Брэст і Самару зараз звязваюць пабрацімскія адносіны. Якія сумесныя гуманітарныя праекты вы плануеце?– Такія праекты ўжо не толькі плануюцца, але і рэалізоўваюцца. Гэта праекты ў сферы адукацыі, культуры, спорту, маладзёжнай палітыкі.На ўзроўні муніцыпалітэтаў быў абмен вопытам па пытаннях добраўпарадкавання грамадскіх тэрыторый. Наша дэлегацыя ўжо была ў Брэсце. У верасні госці з Брэста прыязджалі да нас на Дзень горада.Важна, што нашы праекты пачынаюцца на ўзроўні школьнікаў. Наша школа №13 імя Героя Савецкага Саюза Санчырава актыўна ўзаемадзейнічае са школай №13 горада Брэста імя Хована. Рабяты праводзяць сумесныя тэлемасты, патрыятычныя акцыі і, я ўпэўнены, будуць ездзіць у госці адзін да аднаго.Тым больш, што ў Брэсце ёсць надзвычай цудоўны мемарыяльны комплекс – Брэсцкая крэпасць. Я сам быў там ужо некалькі разоў і туды хочацца вяртацца.Творчыя калектывы ў нас таксама ездзяць з узаемнымі гастролямі, якія карыстаюцца вялікай папулярнасцю. У Беларусь нядаўна прыязджаў Вялікі зводны хор.За гэтым стаяць і камерцыйныя праекты. Брэст пастаўляе ў Самару шмат уласнай прадукцыі і ў горадзе ўжо ёсць 12 спецыялізаваных крам з беларускімі таварамі.Прадукты харчавання шырока прадстаўлены ва ўсіх гандлёвых сетках, у тым ліку, буйных федэральных. Гэта было няпроста, але мы гэтага дабіліся. Самарцы па заслугах цэняць тавары, якія атрымліваюць з Беларусі і Брэста.>>> Хочаце яшчэ больш актуальных і цікавых навін – падпісвайцеся на Telegram-канал Sputnik Беларусь, чытайце нас у Дзэн, а таксама сачыце за намі ў сацсетках "Одноклассники" і "ВКонтакте"Чытайце таксама:
самарская вобласць
расія
беларусь
Sputnik Беларусь
media@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2023
Sputnik Беларусь
media@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Навіны
ru_BY
Sputnik Беларусь
media@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdnn11.img.sputnik.by/img/07e7/05/12/1075741687_189:0:1149:720_1920x0_80_0_0_98c54a3c3a670728c124e25401e92f1f.jpgSputnik Беларусь
media@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
саюзная дзяржава, самарская вобласць, відэа, эканоміка, расія, у беларусі, беларусь, інтэрв'ю, видео, бяспека, грамадства
саюзная дзяржава, самарская вобласць, відэа, эканоміка, расія, у беларусі, беларусь, інтэрв'ю, видео, бяспека, грамадства
Беларускія ўлады паслядоўна на працягу многіх гадоў развіваюць прамыя кантакты з расійскімі рэгіёнамі, і гэта прыносіць свой плён. У мінулым годзе нашы краіны нагандлявалі на рэкордныя 50 млрд долараў і тут, вядома, вялікая заслуга рэгіянальнага супрацоўніцтва.
Самарская вобласць даўно стала надзейным партнёрам Беларусі, што дае магчымасць нарошчваць узаемныя інвестыцыі. Пра бліжэйшыя сумесныя праекты – у інтэрв’ю першага віцэ-губернатара – старшыні ўрада Самарскай вобласці Віктара Кудрашова агенцтву Sputnik Беларусь.
Якія вынікі гандлёва-эканамічнага ўзаемадзеяння Самарскай вобласці і Беларусі ў 2022 годзе?
– Наша супрацоўніцтва носіць шматгадовы характар і з’яўляецца вынікам сістэмнай працы, якую мы выбудоўваем з Беларуссю.
Мы выйшлі на рэкордныя паказчыкі тавараабароту. Паводле звестак Белстата, яго аб’ём склаў 1,784 мільярда долараў. Тут, вядома, уражвае рост: у параўнанні з 2021 годам ён павялічыўся больш як у 2,5 разы.
Імпарт з Рэспублікі Беларусь вырас на 41%, гэта добры вынік для беларускай эканомікі і прадпрыемстваў.
Папярэднія вынікі першага квартала дазваляюць нам казаць, што і ў 2023 годзе мы спадзяемся на рэкордны паказчык узаемнага тавараабароту.
Толькі за першыя тры месяцы аб’ём узаемнага гандлю склаў 659 мільёнаў долараў. Мы ідзем з вельмі добрым тэмпам. Калі параўноўваць з аналагічным перыядам мінулага года, рост проста фантастычны ў 5,5 разоў.
Мы ацэньваем аб’ёмы экспарту Самарскай вобласці без паліўна-энергетычнага складальніка. Нават калі мы прыбярэм пастаўкі нафты і нафтапрадуктаў, то аб’ёмы ўсё роўна вялікія.
З Беларусі мы традыцыйна імпартуем тавары аўтамабільнай прамысловасці. Гэта найперш грамадскі транспарт, сельгастэхніка, а таксама мэбля, прадукты харчавання. Вялікую долю ў структуры імпарту з Беларусі займаюць шыны.
Беларускія спажыўцы могуць ацаніць і нашы тавары. У першую чаргу, гэта прамысловыя прадпрыемствы, якія атрымліваюць камплектуючыя з Самарскай вобласці.
Мы пастаўляем вялікія аб’ёмы сланечнікавага алею – гэта тое, што людзі бачаць на паліцах. У нас у рэгіёне вялікія магутнасці па вытворчасці сланечнікавага алею, і ён вельмі высокай якасці.
Традыцыйна мы пастаўляем прадукцыю хімічнага комплексу, у тым ліку, каўчук. Гэта прыносіць узаемную выгаду нашым і беларускім прадпрыемствам.
Якія сумесныя праекты ў машынабудаванні вы плануеце з беларускім бокам, улічваючы актуальнасць імпартазамяшчэння?
– Невыпадкова сустаршынёй рабочай групы (па развіцці супрацоўніцтва з Самарскай вобласцю - Sputnik) з’яўляецца кіраўнік канцэрна "Белнафтахім" Андрэй Рыбакоў. Гэты чалавек робіць вельмі шмат для развіцця беларуска-расійскіх адносін.
Структуры эканомік у нас вельмі падобныя. У нас ёсць "Автоваз", у вас гэта спецтэхніка, грамадскі транспарт. У той жа час у нас вельмі развіта нафтахімія.
Генеральны дырэктар нашага найбуйнейшага хімічнага прадпрыемства "Тольяттиазот" – выхадзец з "Белнафтахіма" (Анатоль Шаблінскі - Sputnik). Нават на ўзроўні якаснага кіравання мы абменьваемся кадрамі. Гэта забяспечвае поспех, у дадзеным выпадку нашаму прадпрыемству.
Акцэнт у візіце нашай дэлегацыі зроблены на аўтапрам. Мы сёлета правялі вялікія тэндэры на закупку спецтэхнікі для сельскай гаспадаркі, грамадскага транспарту.
Электробус "Белкамунмаша" сёння ўпрыгожвае наш горад. Людзі праяўляюць цікавасць, і ён заўсёды ходзіць бітком набіты. Таксама зрабілі маштабную закупку аўтобусаў і трамваяў.
Адназначным прыярытэтам для нашых эксплуатуючых арганізацый, нягледзячы на тое, што Мінскі аўтамабільны завод знаходзіцца ў жорсткай канкурэнцыі з расійскімі кампаніямі, па суадносінах цана/якасць застаецца МАЗ.
Мудрым аказалася рашэнне беларускага ўрада субсідзіраваць дзве трэці працэнтнай стаўкі па лізінгу. Гэта дае перавагу і выгаду пры куплі тэхнікі, якая вырабляецца на тэрыторыі рэспублікі.
Мы праводзілі перагаворы аб стварэнні вытворчасці, дзе будзе рабіцца аднаўленчы рамонт трамвайных вагонаў, на тэрыторыі Самары. Рамонт тэхнікі і кабіны ад Белкамунмаш дазволяць нам атрымліваць фактычна новыя трамваі, але з меншымі затратамі.
У лістападзе месяцы будзе поўнасцю гатова канструктарская дакументацыя. Першыя пастаўкі кабін Белкамунмаша адбудуцца ў першым квартале наступнага года.
Акрамя таго, у нас працуе прадпрыемства, якое займаецца зборкай трактароў МТЗ і праводзіць аднаўленчы рамонт. Мінскі трактарны завод аказвае нам вялікую дапамогу ў абнаўленні тэхнікі нашым сельгасвытворцам. Больш за палову трактароў, якія працуюць у нашым аграрным рэгіёне, гэта тэхніка мінскай вытворчасці.
Якія новыя праекты вы плануеце рэалізаваць з беларускім бокам?
– На тэрыторыі Самарскай вобласці працуе прадпрыемства, якое створана менш за 10 гадоў таму, якое заваявала добрую рэпутацыю на расійскім, беларускім і нават сусветным рынку.
Гэта кампанія "Пегас – Агро", якая выпускае сельгастэхніку, апырсквальнікі. Праект развіваецца з удзелам беларускага боку. Таму што значная доля камплектуючых, у першую чаргу – гэта электроніка, сістэма кіравання, пастаўляюцца з Беларусі.
Дзякуючы беларускім партнёрам сёння ў нас ёсць магчымасць істотна павялічыць аб’ёмы тэхнікі, якая вырабляецца, палепшыць яе якасць. Гэта адзін з праектаў, які знаходзіцца ў актыўнай стадыі рэалізацыі.
Мы таксама вядзём перагаворы аб стварэнні зборачнай вытворчасці Магілёўскага ліфтмаша, і ў бліжэйшы час, думаю, яны ўвянчаюцца поспехам. Таму што мы буйны заказчык гэтага прадпрыемства і, літаральна, за два гады ў рамках праграмы мы набылі 1,5 тысячы ліфтаў.
Гэта дастаткова вялікі аб’ём, каля 15% ад гадавой вытворчасці. Перспектывы ў нас вельмі добрыя і мы можам гарантаваць, што ў найбліжэйшыя 3-5 гадоў мы зможам заключыць кантракт на 7-8 тысяч ліфтавых кабін. У нас ёсць цікавасць да зборкі такой вялікай колькасці ліфтаў на тэрыторыі нашага рэгіёна. Магілёўскае прадпрыемства папярэдне гатова да такога варыянта супрацоўніцтва.
У нас развіваецца шмат новых напрамкаў, напрыклад, вытворчасць высокатэхналагічнай прадукцыі медыцынскага профілю. У першую чаргу – гэта сістэмы дапамогі пры правядзенні аперацый.
Самарскі медыцынскі ўніверсітэт распрацаваў адпаведную тэхналогію. Цяпер ідзе серыйная вытворчасць на тэрыторыі рэгіёна. Гэта сістэм утрая таннейшая за імпартныя аналагі.
Мы зацікаўлены ў тым, каб гэтая вытворчасць пашыралася, у тым ліку, і на тэрыторыі рэспублікі. Ёсць сістэма ліцэнзій, якую мы таксама гатовы прапанаваць.
Дзякуючы нашаму супрацоўніцтву з Нацыянальнай акадэміяй навук Беларусі і пагадненню, якое было заключана з нашым навукова-адукацыйным цэнтрам, разлічваю, што ў нас пойдзе актыўная сумесная работа па стварэнні беспілотных авіяцыйных сістэм.
У Расійскай Федэрацыі рыхтуецца адпаведны нацыянальны праект. Наш рэгіён, безумоўна, будзе адным з лідараў у яго рэалізацыі, таму што наш рэгіён аэракасмічны, шмат кампетэнцый. У нас ёсць шмат арганізацый, якія ўжо сёння валодаюць тэхналогіямі для вытворчасці БПЛА. У нас ёсць буйныя інвестары, якія прыступілі да будаўніцтва гэтых прадпрыемстваў.
Беспілотнікі – гэта не толькі маніторынг, у першую чаргу, гэта транспарт будучыні. Яны будуць дапамагаць у дастаўцы грузаў, паштовых адпраўленняў. На тэрыторыі Расійскай Федэрацыі такія праекты ўжо ёсць.
Чаму ў рэалізацыі праектаў у сферы стварэння БПЛА вы зацікаўлены ў супрацоўніцтве з Беларуссю?
– Справа ў тым, што акадэмія навук актыўна займаецца гэтым напрамкам. Ідэі і тэхналогіі, якія нараджаюцца на іх аснове, могуць дапамагчы стварыць канкурэнтаздольны прадукт высокага ўзроўню. Нават у Расійскай Федэрацыі зараз высокі ўзровень канкурэнцыі ў сферы такіх распрацовак.
Беларуская навука гатова прапанаваць прарыўныя ідэі адносна кіравання БПЛА, павышэння далёкасці палётаў. Мы гэта абмяркоўвалі і гэта сапраўды ёсць у акадэміі навук.
Вытворчасць БПЛА – гэта не проста завод, гэта нейкая экасістэма, якая ўключае ў сябе, і пытанні тэхналогій, і пытанні навучання, і пытанні павышэння функцыянальнасці.
Мы павінны адкрываць для сябе новыя напрамкі выкарыстання БПЛА. Паколькі ў акадэміі навук гэтым сур’ёзна займаюцца, нам гэта таксама цікава. Мы ў сваю чаргу гатовы падзяліцца сваімі напрацоўкамі.
Брэст і Самару зараз звязваюць пабрацімскія адносіны. Якія сумесныя гуманітарныя праекты вы плануеце?
– Такія праекты ўжо не толькі плануюцца, але і рэалізоўваюцца. Гэта праекты ў сферы адукацыі, культуры, спорту, маладзёжнай палітыкі.
На ўзроўні муніцыпалітэтаў быў абмен вопытам па пытаннях добраўпарадкавання грамадскіх тэрыторый. Наша дэлегацыя ўжо была ў Брэсце. У верасні госці з Брэста прыязджалі да нас на Дзень горада.
Важна, што нашы праекты пачынаюцца на ўзроўні школьнікаў. Наша школа №13 імя Героя Савецкага Саюза Санчырава актыўна ўзаемадзейнічае са школай №13 горада Брэста імя Хована. Рабяты праводзяць сумесныя тэлемасты, патрыятычныя акцыі і, я ўпэўнены, будуць ездзіць у госці адзін да аднаго.
Тым больш, што ў Брэсце ёсць надзвычай цудоўны мемарыяльны комплекс – Брэсцкая крэпасць. Я сам быў там ужо некалькі разоў і туды хочацца вяртацца.
Творчыя калектывы ў нас таксама ездзяць з узаемнымі гастролямі, якія карыстаюцца вялікай папулярнасцю. У Беларусь нядаўна прыязджаў Вялікі зводны хор.
За гэтым стаяць і камерцыйныя праекты. Брэст пастаўляе ў Самару шмат уласнай прадукцыі і ў горадзе ўжо ёсць 12 спецыялізаваных крам з беларускімі таварамі.
Прадукты харчавання шырока прадстаўлены ва ўсіх гандлёвых сетках, у тым ліку, буйных федэральных. Гэта было няпроста, але мы гэтага дабіліся. Самарцы па заслугах цэняць тавары, якія атрымліваюць з Беларусі і Брэста.
>>> Хочаце яшчэ больш актуальных і цікавых навін – падпісвайцеся на Telegram-канал Sputnik Беларусь, чытайце нас у Дзэн, а таксама сачыце за намі ў сацсетках "Одноклассники" і "ВКонтакте" РФ абдумвае стварэнне ў Беларусі пляцовак для
рамонту сваіх самалётаў