Флаги России и Беларуси - Sputnik Беларусь, 1920
Саюзная дзяржава Беларусі і Расіі
Як сёння развіваецца Саюзная дзяржава? Якія рашэнні прымаюцца для паляпшэння жыцця грамадзян Беларусі і Расіі? Апошнія навіны аб супрацоўніцтве Мінска і Масквы чытайце ў матэрыялах Sputnik.

Драздзенка: нашы адносіны з Беларуссю – дарога з двухбаковым рухам

© SputnikГубернатар Ленінградскай вобласці Аляксандр Драздзенка
Губернатар Ленінградскай вобласці Аляксандр Драздзенка - Sputnik Беларусь, 1920, 25.06.2024
Падпісацца
Эксклюзіў
Ленінградская вобласць плануе супрацоўнічаць з Беларуссю не толькі ў прамысловасці, але і ў турызме, і ў сферы энергетыкі.
Традыцыйна Ленінградская вобласць і Беларусь узаемадзейнічаюць у многіх галінах прамысловасці, а сёння расійскі рэгіён актыўна вывучае пытанні машынабудавання, сельскай гаспадаркі, энергетыкі. У эксклюзіўным інтэрв’ю інфармацыйнаму агенцтву і радыё Sputnik Беларусь губернатар Ленвобласці Аляксандр Драздзенка расказаў аб планах павышэння грузаабароту беларускіх тавараў праз парты вобласці, сумесных будаўнічых і турыстычных праектах.
– Аляксандр Юр’евіч, у гэтым годзе вы ўжо другі раз наведваеце Беларусь. Ці ўсе дамоўленасці, якія дасягнулі раней, удалося рэалізаваць? Якія вы зараз плануеце мець зносіны з беларускімі партнёрамі?
– Гандлёва-эканамічныя адносіны Ленінградскай вобласці і Беларусі інтэнсіўна развіваюцца. Жадаю сказаць, што не было бы шчасця, ды няшчасце дапамагло. Пасля ўвядзення санкцый тавараабарот паміж Ленінградскай вобласцю і рэспублікай павялічыўся ў два разы. Мы набліжаемся да лічбы адзін мільярд умоўных адзінак. Гэта тая задача, якую нам ставіў прэзідэнт Беларусі, калі я з ім размаўляў у 2022 годзе, што на 2024 год трэба выйсці на адзін мільярд. У мінулым годзе гэта было амаль 1 мільярд 990 мільёнаў умоўных адзінак. У гэтым годзе, вядома ж, мы гэтую лічбу перавысім.
Напэўна, самае галоўнае, што мы адкрываем кожны раз новыя гарызонты і новыя вокны для супрацоўніцтва. Калі раней мы больш супрацоўнічалі ў аграпрамысловым комплексе, то сёння гэта ўжо і лясная гаспадарка, і машынабудаванне, і хімія, нафтахімія, і шмат іншага. Ну і, напэўна, самае галоўнае, што рэспубліка мае вялікую цікавасць да Ленінградскай вобласці па стварэнні і эксплуатацыі партовых збудаванняў для таго, каб самастойна выходзіць на знешнія рынкі менавіта марскім транспартам, і Ленінградская вобласць для гэтага ідэальна падыходзіць.
– Акрамя развіцця інфраструктуры партоў яшчэ патрабуецца мадэрнізацыя чыгунак, па якіх дастаўляюцца грузы ў марскія тэрміналы. Наколькі актыўна вядзецца гэтая праца?
– Для таго, каб перавозіць той дастаткова вялікі аб’ём грузаў, які заявіла Рэспубліка Беларусь, неабходна мадэрнізацыя чыгунак, і РЧ заявіла два вялікія праекты ў Ленінградскай вобласці. Гэта паўднёвы дыяметр, паўднёвы абход Санкт-Пецярбурга і паўночны абход Санкт-Пецярбурга – каб і ў партовыя тэрміналы паўднёвай часткі Санкт-Пецярбурга, якія размешчаны ў Ленінградскай вобласці, і тыя, што ў паўночнай частцы, зрабіць сучасныя падыходы.
© SputnikГубернатар Ленінградскай вобласці Аляксандр Драздзенка
Губернатор Ленинградской области Александр Дрозденко - Sputnik Беларусь, 1920, 25.06.2024
Таму што сёння аб’ём вялікі і без мадэрнізацыі з такой перавалкай грузаў чыгунцы не справіцца.
Добра, што пра гэта гавораць адкрыта. І бюджэт РЧ, і суфінансаванне федэральнага бюджэту прадугледжваюць менавіта будаўніцтва двух абходаў.
– Калі казаць аб узаемадзеянні Ленінградскай вобласці і Беларусі ў цэлым, якія напрамкі вы маглі б вылучыць як прыярытэтныя?
– Мы працуем вельмі актыўна з беларускімі партнёрамі па такім напрамку, як сельская гаспадарка, таму што тут, зразумела, у нас вялікі аб’ём сустрэчных паставак. Як не здасца дзіўным, але Ленінградская вобласць – адзін з нямногіх суб’ектаў Расійскай Федэрацыі, які пастаўляе малочную прадукцыю ў Беларусь, дакладней, прадукцыю перапрацоўкі малака – дзіцячае харчаванне.
Яшчэ ў нас вельмі сур’ёзныя абмены па ветэрынарных прэпаратах. Раней мы куплялі вялікую лінейку ветэрынарных прэпаратаў у Даніі, Швецыі, Нарвегіі. Сёння замясцілі вельмі многія еўрапейскія ветэрынарныя прэпараты беларускімі.
У нас вельмі шчыльнае супрацоўніцтва па лясной тэхніцы, па спецыяльнай тэхніцы, пажарнай тэхніцы.
Шчыльна працуем і па мінеральных удабрэннях. Вы ведаеце, што Расійская Федэрацыя – найбуйнейшы экспарцёр мінеральных удабрэнняў. Але тут з беларускім бокам мы таксама вырашаем сумесныя задачы па гэтым экспарце. Ну і, канешне, цэлая лінейка тавараў народнага спажывання, якая сёння запатрабавана як на ўнутраным рынку Расійскай Федэрацыі, так і на экспартным рынку. Дарэчы, сёння Расійская Федэрацыя разам з Рэспублікай Беларусь пастаўляе прадукцыю сельскай гаспадаркі і ў далёкія краіны – напрыклад, у Арабскія Эміраты, Саудаўскую Аравію. Гэта значыць, гэта сапраўды такія рэгіёны, якія яшчэ нядаўна для нас былі, здавалася б, далёкімі, а сёння для дзвюх дзяржаў, у тым ліку з удзелам Ленінградскай вобласці, становяцца такімі блізкімі.
© SputnikГубернатар Ленінградскай вобласці Аляксандр Драздзенка
Губернатор Ленинградской области Александр Дрозденко - Sputnik Беларусь, 1920, 25.06.2024
Праектаў вельмі шмат. Вядома, мы разумеем цудоўна, што для Рэспублікі Беларусь важна стратэгія развіцця. Бо любая краіна вызначае сваю стратэгію развіцця, зыходзячы са стратэгіі бяспекі, у тым ліку бяспекі эканамічнай. Не толькі, калі мы гаворым пра бяспеку стратэгічную, але і эканамічную: мець гарантаваныя адгрузкі праз партовы комплекс, які ў тым ліку з’яўляецца ўласнасцю Рэспублікі Беларусь. І мы сёння ўсе разам садзейнічаем таму, каб гэта адбылося, і гэтыя экспартныя ланцужкі, імпартныя ланцужкі былі дакладна адпрацаваны.
– Падчас свайго папярэдняга візіту вы казалі, што прапрацоўваюцца пытанні стварэння сумесных вытворчасцей. Штосьці ўжо рэалізуецца?
– Для нас важна не проста купляць беларускую тэхніку, нам важна арганізаваць сумесныя вытворчасці. Невыпадкова мы падпісалі дагавор – разам з "Амкадорам" будзем будаваць завод у Гатчыне. Сёння ўжо выходзім на фінішную прамую, гэта значыць пачатак будаўніцтва.
Канешне, для нас вельмі важна тое, што мы для сябе адкрылі беларускі бок з новай прадукцыяй. Мы сёння вельмі актыўна працуем па водаачышчальных станцыях. Мы ўжо амаль 30 станцый закупілі ў рэспубліцы, частка ўжо пастаўлена – прыкладна палова, частка – будзе пастаўлена. Гэта водаачышчальныя станцыі кантэйнернага тыпу, якія, дарэчы, вельмі эфектыўныя і простыя ў выкарыстанні. Гэта значыць прыязджаеш у канкрэтны населены пункт невялікі, пасёлак ці вёску, робіцца аналіз вады, адпраўляецца ў беларускую кампанію, гаворым – вось такая ў нас вада, і нам сустрэчную даюць прапанову, які кантэйнер і з якім абсталяваннем можна паставіць для таго, каб гэтую ваду ператвараць у пітную. І мы эфектыўна працуем.
А зараз мы рушылі далей – падпісалі пагадненне па водаачышчальных збудаваннях, гэта скіданне ужо вады.
І самае галоўнае: сёлета нашы спецыялісты, у тым ліку старшыня камітэта па энергетыцы, пабывалі ў Беларусі, і мы дамаўляемся аб тым, каб будаваць газавыя кацельні. І мы яшчэ больш прасунуліся наперад.
Вы ведаеце, што сёння ў Расіі ідзе вялікая праграма, якая падтрымана і ініцыіравана прэзідэнтам Расійскай Федэрацыі Уладзімірам Уладзіміравічам Пуціным, – гэта дагазіфікацыя прыватнага сектара. Але нам не хапае кампаній, якія б рабілі так званую апошнюю мілю – размеркаванне газаправодаў да прыватных дамоў. Аб’ём вялізны. Па ўсёй Расіі гэта сотні тысяч домаўладанняў. І нават у Ленінградскай вобласці мы ўбачылі, што нам не хапае магутнасцей, і мы звярнуліся да будаўнікоў Рэспублікі Беларусь – прыходзьце да нас. Ужо дзве кампаніі заявілі аб сабе, прайшлі адбор і да жніўня пачнуць працаваць у Ленінградскай вобласці.
Дарэчы, беларускія будаўнікі будуюць у тым ліку сацыяльныя аб’екты ў Ленінградскай вобласці, школу ў Новагарэлаве, прычым школу па індывідуальным праекце, няпростую школу. Яна будзе прыгожая, узорная, і я спадзяюся, што ўсё ў нас атрымаецца. Але сёння мы глядзім, як нашы рэсурсы выкарыстоўваць у рэспубліцы.
Гэта значыць, у нас абсалютна ўзаемавыгаднае супрацоўніцтва. Гэта не таму, што патрабуе палітычная кан’юнктура. Гэта вуліца з двухбаковым рухам. Гэта вельмі важна, калі ў партнёрскіх, брацкіх адносінах усё, што звязана з бізнесам, эканомікай, вырашаецца на ўзаемавыгаднай аснове. У нас гэта зараз атрымліваецца, і прычым вельмі эфектыўна.
– У якія сферы беларускай эканомікі гатовы ўкладвацца інвестары з вашага рэгіёна? Ці ёсць ужо станоўчыя прыклады?
– Вы ведаеце, мы толькі зараз, напэўна, вельмі актыўна пачалі разглядаць варыянты інвестыцый, таму што да гэтага, не схаваю, у большай ступені мы глядзелі на Беларусь, як на партнёра, які, наадварот, нам пастаўляе пэўныя камплектуючыя, дэталі, арганізоўвае сумесныя вытворчасці.
Ленінградская вобласць, Санкт-Пецярбург заўсёды былі крыніцай росту аўтапрама, аўтамабілебудавання Расійскай Федэрацыі. Толькі ў Ленінградскай вобласці было больш за 28 прадпрыемстваў, якія выраблялі аўтакампаненты, аўтадэталі, розныя спецыялізаваныя рэчы для аўтамабілебудавання – напрыклад, аўтамабільныя дыскі ці спецыяльную электронную аплётку, ці абшыўку салона, ці, напрыклад, шыны, ці, напрыклад, кузаўныя дэталі. Сёння, на жаль, гэтыя аб’ёмы вельмі рэзка скараціліся. Не трэба тлумачыць чаму. Мы спрабуем зараз усё гэта аднавіць, у тым ліку пры падтрымцы партнёраў. Мы падчас майго папярэдняга візіту абмяркоўвалі з партнёрамі, каб нашыя прадпрыемствы, якія традыцыйна вырабляюць аўтакампаненты, працавалі сумесна з беларускімі кампаніямі, якія вырабляюць аўтамабілі – як легкавыя, так і цяжкую тэхніку.
Напрыклад, возьмем тую ж кампанію Nokian Tyres, якая працавала ў Ленінградскай вобласці. Так, фіны сышлі, але гэта найбуйнейшы быў завод, і не толькі ў Еўропе, а ў свеце. Сёння гэты завод працягвае працаваць, але толькі пад новай назвай – "Айкан Тайерс", ён вырабляе адны з самых якасных шын у свеце. Чаму б нам сёння не скааперавацца з беларускімі кампаніямі? Зразумела, што Беларусь таксама вырабляе свае шыны, але ж мы маем сваю лінейку і сваю нішу. Мы не прэтэндуем на вялікія шыны, на складаную тэхніку, але для легкавых і сярэдніх аўтамабіляў, малагабарытных грузавых – гэта вельмі цікавая лінейка. Ці, напрыклад, кампанія "Еўрадыск" – вырабляла элітныя дыскі для любых відаў аўтамабіляў. Прычым гэта сусветнага ўзроўню была якасць. Чаму сёння тут таксама нам не ўзаемадзейнічаць з беларускімі партнёрамі?
У нас сёння шмат пунктаў для сумеснага супрацоўніцтва. І яшчэ раз паўтару: аргумент аб тым, што хтосьці камусьці спецыяльна дапамагае ці выцягвае, ён не працуе. Вось тут я па сабе ведаю, па Ленінградскай вобласці – працуем толькі тады, калі гэта ўзаемавыгадна.
Калі недзе ёсць праблемы, мы шчыра гаворым беларускаму боку: рабяты, ёсць праблемы, мы ў гэтым кірунку працаваць не будзем. Напрыклад, нядаўняе пытанне, калі мы аб’явілі конкурс менавіта на ачышчальныя збудаванні, не на водныя збудаванні, а ўжо на ачыстку сцёкаў. Беларускі бок выйшаў на конкурс, даў прапановы. Мы выйшлі і адкрыта сказалі: тэхналогіі задавальняюць, якасць задавальняе, але крыху цана высакаватая, давайце паглядзім, што можна аптымізаваць. Гэта ж нармальна, гэта нармальная сумесная праца. Прычым яна ўзаемавыгадная. Гэта значыць, мы разумеем свае параметры цэн, суадносіны "цана – якасць", і мы працуем толькі тады, калі гэта ўсё супадае. Калі не, мы працуем з іншымі кампаніямі, і гэта дакладна прасочваецца. Тут чыста працуе эканоміка, і дзякуй богу, што мы знаходзім разумны кампраміс.
© SputnikГубернатар Ленінградскай вобласці Аляксандр Драздзенка
Губернатор Ленинградской области Александр Дрозденко - Sputnik Беларусь, 1920, 25.06.2024
– Ленінградская вобласць на працягу многіх гадоў набывае грамадскі транспарт беларускай вытворчасці. Супрацоўніцтва ў гэтым напрамку будзе працягвацца?
– Ленінградская вобласць пачала транспартную рэформу. Гэта маштабны праект, які запатрабуе поўнай замены аўтобуснага парка. І я ведаю, што некалькі нашых кампаній вельмі сур’ёзна прыглядаюцца да беларускіх аўтобусаў. Прычым гэта разлік не на дзесяткі, нават не на сотні аўтобусаў, гэта разлік на тысячы. Але ўсё ж зацікаўлены ў чым? Калі купляеш вялізную партыю аўтобусаў, потым сутыкаешся з пытаннямі абслугоўвання парка. Гэта не толькі там замена масла ці фільтраў, гэта і замена запчастак, гэта замена вузлоў. Не дай бог, аўтобус трапіць у аварыю. Гэта ўжо кузаўныя працы. І, канешне, калі мы выйдзем на такія сур’ёзныя кантракты, мы хацелі б мець сур’ёзную базу абслугоўвання. Вось гэта якраз прадмет сённяшніх абмеркаванняў, якія мы будзем весці ў рамках нашай камісіі Рэспублікі Беларусь і Ленінградскай вобласці, аб перспектывах транспартнай рэформы, якая ў нас будзе наперадзе.
– Падчас цяперашняга візіту вы маеце намер абмеркаваць пытанні з беларускімі партнёрамі ў галіне энергетыкі. У чым сутнасць праекта?
– У Ленінградскую вобласць прыйшоў вялікі газ – мільярды кубаметраў. Нягледзячы на ​​тое, што ў нас будуюцца два найбуйнейшыя прадпрыемствы не толькі ў Расіі, але і ў свеце – "РусХимАльянс" і газпрамаўскі газаперапрацоўчы тэрмінал, агульны аб’ём інвестыцый больш за 3,5 трыльёна рублёў – мы разумеем, што газ ёсць, і сёння ставіцца задача, і мы з Газпромам гэта абмяркоўвалі літаральна нядаўна, большасць кацельняў Ленінградскай вобласці перавесці на газ. І тут мы хацелі б таксама атрымаць падтрымку, па крайняй меры, альтэрнатыўныя прапановы ад беларускага боку, што яны прапануюць з газавага абсталявання на сістэмнай аснове, што можна выкарыстоўваць для будаўніцтва невялікіх модульных кацельняў у Ленінградскай вобласці. Таму што зноў-такі лік ідзе не на дзесяткі, а на сотні кацельняў, якія мы павінны пабудаваць у найбліжэйшыя пяць гадоў.
– Літаральна лічаныя дні аддзяляюць нас ад XI Форуму рэгіёнаў Беларусі і Расіі. Ці збіраецеся вы ў ім удзельнічаць? Якія менавіта плануецца абмеркаваць пытанні з партнёрамі?
– Я буду сустракацца са сваімі калегамі – губернатарамі Віцебскай, Брэсцкай і Магілёўскай абласцей. Буду выступаць і на круглых сталах, і на панэльнай дыскусіі. Я лічу, што там ёсць пра што паразмаўляць.
На самай справе, чым больш актыўна, больш інтэнсіўна развіваецца наша супрацоўніцтва, тым, на шчасце, не на жаль – на шчасце, узнікае больш пытанняў. Гэта нармальна. Бо калі людзі толькі-толькі пазнаёміліся – проста людзі, галоўнае пытанне: як цябе клічуць? А калі пачынаеш сябраваць, а яшчэ і выбудоўваць адносіны, узнікае вельмі шмат пытанняў. І вось сёння ў нас такіх пытанняў вельмі шмат. Яны ўсе пазітыўныя, яны ўсё эфектыўна накіраваны на вырашэнне праблем эканамічных, сацыяльных, культурных і гэтак далей.
Гэтыя пытанні ёсць. І вось якраз такія форумы і павінны вырашаць гэтыя пытанні. І чым больш шчыра будзем казаць, чым больш актыўна мець зносіны, тым хутчэй мы гэтыя пытанні будзем вырашаць.
© SputnikГубернатар Ленінградскай вобласці Аляксандр Драздзенка
Губернатор Ленинградской области Александр Дрозденко - Sputnik Беларусь, 1920, 25.06.2024
– Аляксандр Юр’евіч, падчас папярэдняга візіту ў Беларусь вы ўжо закраналі тэму развіцця ўнутранага турызму. Нешта ўжо рэалізавана?
– Вы ведаеце, мы толькі-толькі ў пачатку вялікага шляху, таму што сапраўды ў беларускага боку, у Ленінградскай вобласці ёсць вельмі шмат, што адзін аднаму прапанаваць. Мы гэта бачым, напрыклад, па аб’ёме турыстаў у Ленінградскай вобласці. У мінулым годзе, мяне самога гэтая лічба проста ўразіла, колькасць наведванняў Ленінградскай вобласці – 15 мільёнаў турыстаў, а колькасць турыстаў, якія хаця б на адзін дзень засталіся ў Ленінградскай вобласці, пераначавалі – 6 мільёнаў. Пры тым, што ў нас насельніцтва 2 мільёны 100 тысяч. Уяўляеце, які аб’ём? Але пры гэтым мы толькі-толькі пачынаем пазнаваць адзін аднаго. І, вядома, сустрэчныя турыстычныя плыні павінны толькі нарастаць. Я толькі сёлета ведаю ўжо дзесяткі прыкладаў сваіх сяброў, блізкіх, знаёмых, якія паехалі ці паедуць адпачываць у Беларусь.
Прычым, сапраўды ў вас вельмі шмат цікавых рэчаў. Гэта і аздараўленне, і турызм, і паляванне. Сярод маіх сяброў ёсць тыя, хто любіць паляванне. Гэта і пазнавальны турызм – гістарычны, гэта і паломніцкі турызм. Гэта значыць вельмі шмат плыняў. Але самае галоўнае, каб мы гэта актыўна развівалі. І мы рыхтуем у Ленінградскай вобласці спецыяльную праграму.
Больш за тое, мы хочам на наступны год закласці пэўную кампенсацыю для менавіта дзіцячага, сямейнага турызму, каб мы кампенсавалі частку расходаў тым турыстам, хто будзе наведваць і Расійскую Федэрацыю, і Рэспубліку Беларусь. Гэта значыць, як мы не сталі рабіць розніцу ў тэхніцы, у лізінгу – у нас аднолькавы льготны лізінг, што для "Амкадора", што "Россельхозмаша", мы зрабілі аднолькавую лізінгавую кампенсацыю, таму што разумеем, што ў рамках Саюзнай дзяржавы гэта павінна развівацца аднолькава. І мы таксама хочам зрабіць гэта па турызме.
Я не магу не сказаць у рамках нашай сустрэчы вялізныя словы падзякі Рэспубліцы Беларусь і тым людзям, якія дапамаглі нам арганізаваць паездку ў Беларусь сем’ям удзельнікаў СВА, і перш за ўсё дзецям, якія прыехалі для таго, каб паглядзець Мінск, паглядзець наваколлі, паглядзець рэспубліку. Гэта першы ў нас такі быў пробны крок, мы яго прафінансавалі праз фонд "Ленинградский рубеж". І вы ведаеце, настолькі гэта атрымалася душэўна, па-добраму, па-сямейнаму, калі на мяжы сустракалі нашы сем’і з караваем, з нейкімі падарункамі, такімі маленькімі, але знакавымі, з усмешкай.
І мы хочам, каб такія мэтавыя турыстычныя групы абавязкова прыязджалі ў рэспубліку, таму што той душэўнасці, той шчырасці, той вастрыні пачуццяў, якія мы тут адчуваем, сёння складана недзе знайсці. Тут, мне здаецца, мы павінны зрабіць акцэнт яшчэ і на душэўную гасціннасць двух брацкіх народаў. На самай справе ў рэспубліцы ёсць што паглядзець. Я аб адным шкадую: у мяне хоць і візіт быццам як на пяць дзён, мне прапанавалі адзін дзень паглядзець адну з баз адпачынку, але па праграме ніяк не атрымліваецца. Вось такое вялікае шкадаванне. Але абяцаю: у нейкі пэўны візіт або вазьму водпуск, але спецыяльна прыеду, пагляджу славутасці і ўнікальную прыроду.
Хочаце яшчэ больш актуальных і цікавых навін – падпісвайцеся на Telegram-канал Sputnik Беларусь, чытайце нас у Дзэн, а таксама сачыце за намі ў сацсетках "Одноклассники" і "ВКонтакте"
Губернатар Алтайскага краю Віктар Таменка - Sputnik Беларусь, 1920, 30.05.2024
Саюзная дзяржава Беларусі і Расіі
Таменка: прэзідэнт Беларусі падтрымаў новыя сумесныя праекты з Алтаем
Стужка навiн
0