https://bel.sputnik.by/20240823/gryzlo-bam-by-usenarodnym-praektam--belarusy-nesl-svoy-uklad-1088984961.html
Грызлоў: БАМ быў усенародным праектам, і беларусы ўнеслі свой уклад
Грызлоў: БАМ быў усенародным праектам, і беларусы ўнеслі свой уклад
Sputnik Беларусь
Ветэраны легендарнай усесаюзнай будоўлі, якая стартавала паўстагоддзя таму, сустрэліся ў мінскім Доме Масквы. 23.08.2024, Sputnik Беларусь
2024-08-23T12:35+0300
2024-08-23T12:35+0300
2024-08-23T12:35+0300
саюзная дзяржава беларусі і расіі
саюзная дзяржава
байкала-амурская магістраль (бам)
барыс грызлоў
навіны
віншаванне
медалі
узнагароды
дом масквы
грамадства
https://cdnn11.img.sputnik.by/img/07e8/08/17/1088982664_0:156:3152:1929_1920x0_80_0_0_8f183917725d00624fcb18b49390899e.jpg
МІНСК, 23 жні – Sputnik. Паўстагоддзя таму быў дадзены старт будаўніцтву ўнікальнага транспартнага маршруту – легендарнай Байкала-Амурскай магістралі (БАМ), гаворыцца ў прывітанні пасла Расіі ў Беларусі Барыса Грызлова, якое было зачытана на сустрэчы ветэранаў БАМа ў Мінску.Грызлоў нагадаў, што поўнамаштабнае будаўніцтва чыгуначнай магістралі стартавала ў красавіку 1974 года. Рашэнне было прынята на XVII з’ездзе камсамола, дзе і быў сфарміраваны першы атрад добраахвотнікаў-БАМаўцаў. Усяго ж у "будоўлі стагоддзя" прынялі ўдзел больш за два мільёны чалавек.Будавалі разам"БАМ з’яўляўся сапраўды ўсенародным праектам. Над яго распрацоўкай працавалі калектывы соцень прадпрыемстваў, навукова-даследчых інстытутаў, праектных арганізацый з усіх рэспублік Савецкага Саюза, у тым ліку – з Беларусі", - сказана ў звароце пасла.Ён звярнуў увагу, што магістраль пракладалі ў непраходных балотах, у тайзе, у скалах і вечнай мерзлаце. На той час гэта быў высокі ўзровень складанасці. Будаўнікі ўвасаблялі ў жыццё прынцыпова новыя канструктыўныя, інжынерныя і тэхнічныя рашэнні.Значэнне БАМаМагістраль адыграла ключавую ролю ў асваенні Усходняй Сібіры, Далёкага Усходу і Поўначы. Транспартная артэрыя дапамагла ў здабычы вугалю, жалезнай руды, волава, золата, медзі, малібдэну, нафты і газу. Гэтая магутная сыравінная база да гэтага часу забяспечвае працу камбінатаў, заводаў, фабрык, а таксама падтрымлівае доўгатэрміновае развіццё прамысловасці.БАМ стаў вырашальным фактарам і ў адкрыцці для расійскай эканомікі рынкаў Азіяцка-Ціхаакіянскага рэгіёна. Таксама чыгуначны шлях забяспечыў надзейны транзітны маршрут для ўсёй Еўразіі. Цяпер, як лічыць Грызлоў, разам з Транссібам, БАМ стаў стратэгічным транспартным калідорам не толькі нацыянальнага, але і глабальнага значэння.Новы БАМРазвіццё эканомікі ў нашы дні запатрабавала развіцця БАМа і Транссіба. Гэта ўжо трэці па ліку этап развіцця чыгуначных шляхоў у Сібіры і на Далёкім Усходзе. Адна з задач зараз – павелічэнне прапускной здольнасці Усходняга палігона чыгунак.Ён адзначыў, што да 2032 года аб’ём перавозак па згаданых магістралях плануецца давесці да 270 млн тон за год. Гэта дасць магчымасць больш эфектыўна асвойваць прыродныя рэсурсы ў "зоне прыцягнення" БАМа і Транссіба. Будуць адкрывацца прамысловыя комплексы, з’явіцца каля 100 тыс працоўных месцаў.За кошт удасканалення магістралі павялічацца экспартныя і транзітныя магчымасці Расіі як ключавога звяна еўразійскай транспартнай сістэмы.Медалі БАМАаўцамСустрэча ветэранаў будаўніцтва БАМа адбылася ў мінскім Доме Масквы і была прымеркавана да 50-годдзя пачатку легендарнай будоўлі. На гэтым мерапрыемстве будаўнікі магістралі былі ўзнагароджаны юбілейнымі медалямі.Хочаце яшчэ больш актуальных і цікавых навін – падпісвайцеся на Telegram-канал Sputnik Беларусь, чытайце нас у Дзэн, а таксама сачыце за намі ў сацсетках "Одноклассники" і "ВКонтакте"
https://bel.sputnik.by/20240708/deftsyt-ramantyka--vechnaya-merzlata-navoshta-kamsamoltsy-ekhal-na-bam-1087866567.html
расія
беларусь
Sputnik Беларусь
media@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2024
Sputnik Беларусь
media@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Навіны
ru_BY
Sputnik Беларусь
media@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdnn11.img.sputnik.by/img/07e8/08/17/1088982664_0:0:2732:2048_1920x0_80_0_0_45f83e02ed6e0044d9a60f9f6e2f540f.jpgSputnik Беларусь
media@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
саюзная дзяржава, байкала-амурская магістраль (бам), барыс грызлоў, навіны , віншаванне, медалі, узнагароды, дом масквы, грамадства, палітыка, эканоміка, гісторыя, расія, у беларусі, беларусь
саюзная дзяржава, байкала-амурская магістраль (бам), барыс грызлоў, навіны , віншаванне, медалі, узнагароды, дом масквы, грамадства, палітыка, эканоміка, гісторыя, расія, у беларусі, беларусь
Грызлоў: БАМ быў усенародным праектам, і беларусы ўнеслі свой уклад
Ветэраны легендарнай усесаюзнай будоўлі, якая стартавала паўстагоддзя таму, сустрэліся ў мінскім Доме Масквы.
МІНСК, 23 жні – Sputnik. Паўстагоддзя таму быў дадзены старт будаўніцтву ўнікальнага транспартнага маршруту – легендарнай Байкала-Амурскай магістралі (БАМ), гаворыцца ў прывітанні пасла Расіі ў Беларусі Барыса Грызлова, якое было зачытана на сустрэчы ветэранаў БАМа ў Мінску.
"З пункту гледжання гісторыі гэты праект унёс каласальны ўклад у транспартнае асваенне Забайкалля і Прыамур’я, якое доўжылася яшчэ з XIX стагоддзя", - падкрэсліваецца ў прывітанні.
Грызлоў нагадаў, што поўнамаштабнае будаўніцтва чыгуначнай магістралі стартавала ў красавіку 1974 года. Рашэнне было прынята на XVII з’ездзе камсамола, дзе і быў сфарміраваны першы атрад добраахвотнікаў-БАМаўцаў. Усяго ж у "будоўлі стагоддзя" прынялі ўдзел больш за два мільёны чалавек.
"БАМ з’яўляўся сапраўды ўсенародным праектам. Над яго распрацоўкай працавалі калектывы соцень прадпрыемстваў, навукова-даследчых інстытутаў, праектных арганізацый з усіх рэспублік Савецкага Саюза, у тым ліку – з Беларусі", - сказана ў звароце пасла.
Ён звярнуў увагу, што магістраль пракладалі ў непраходных балотах, у тайзе, у скалах і вечнай мерзлаце. На той час гэта быў высокі ўзровень складанасці. Будаўнікі ўвасаблялі ў жыццё прынцыпова новыя канструктыўныя, інжынерныя і тэхнічныя рашэнні.
"Для мяне вялікі гонар вітаць сёння тут, у Мінску, сапраўдных герояў – удзельнікаў будаўніцтва БАМа. Дзякуючы вам удалося паспяхова рэалізаваць адзін з самых прарыўных інфраструктурных праектаў XX стагоддзя, пракласці жыццёва неабходную для краіны транспартную артэрыю", - робіцца акцэнт у прывітанні Грызлова.
Магістраль адыграла ключавую ролю ў асваенні Усходняй Сібіры, Далёкага Усходу і Поўначы. Транспартная артэрыя дапамагла ў здабычы вугалю, жалезнай руды, волава, золата, медзі, малібдэну, нафты і газу. Гэтая магутная сыравінная база да гэтага часу забяспечвае працу камбінатаў, заводаў, фабрык, а таксама падтрымлівае доўгатэрміновае развіццё прамысловасці.
БАМ стаў вырашальным фактарам і ў адкрыцці для расійскай эканомікі рынкаў Азіяцка-Ціхаакіянскага рэгіёна. Таксама чыгуначны шлях забяспечыў надзейны транзітны маршрут для ўсёй Еўразіі. Цяпер, як лічыць Грызлоў, разам з Транссібам, БАМ стаў стратэгічным транспартным калідорам не толькі нацыянальнага, але і глабальнага значэння.
Развіццё эканомікі ў нашы дні запатрабавала развіцця БАМа і Транссіба. Гэта ўжо трэці па ліку этап развіцця чыгуначных шляхоў у Сібіры і на Далёкім Усходзе. Адна з задач зараз – павелічэнне прапускной здольнасці Усходняга палігона чыгунак.
"Праз дзесяцігоддзі беларускія студэнты зноў едуць будаваць аб’екты на легендарнай чыгуначнай магістралі за Уралам, на ўсерасійскую студэнцкую будоўлю "БАМ 2.0"", - адзначаецца ў звароце расійскага дыпламата.
Ён адзначыў, што да 2032 года аб’ём перавозак па згаданых магістралях плануецца давесці да 270 млн тон за год. Гэта дасць магчымасць больш эфектыўна асвойваць прыродныя рэсурсы ў "зоне прыцягнення" БАМа і Транссіба. Будуць адкрывацца прамысловыя комплексы, з’явіцца каля 100 тыс працоўных месцаў.
За кошт удасканалення магістралі павялічацца экспартныя і транзітныя магчымасці Расіі як ключавога звяна еўразійскай транспартнай сістэмы.
Сустрэча ветэранаў будаўніцтва БАМа адбылася ў мінскім Доме Масквы і была прымеркавана да 50-годдзя пачатку легендарнай будоўлі. На гэтым мерапрыемстве будаўнікі магістралі былі ўзнагароджаны юбілейнымі медалямі.
Хочаце яшчэ больш актуальных і цікавых навін – падпісвайцеся на Telegram-канал Sputnik Беларусь, чытайце нас у Дзэн, а таксама сачыце за намі ў сацсетках "Одноклассники" і "ВКонтакте"