Флаги России и Беларуси - Sputnik Беларусь, 1920
Саюзная дзяржава Беларусі і Расіі
Як сёння развіваецца Саюзная дзяржава? Якія рашэнні прымаюцца для паляпшэння жыцця грамадзян Беларусі і Расіі? Апошнія навіны аб супрацоўніцтве Мінска і Масквы чытайце ў матэрыялах Sputnik.

Грызлоў: БАМ быў усенародным праектам, і беларусы ўнеслі свой уклад

© Sputnik / Станислав Красильников / Перайсці ў медыябанкЦягнік на ўчастку Байкала-Амурскай магістралі (БАМ) у Тындзе
Цягнік на ўчастку Байкала-Амурскай магістралі (БАМ) у Тындзе - Sputnik Беларусь, 1920, 23.08.2024
Падпісацца
Ветэраны легендарнай усесаюзнай будоўлі, якая стартавала паўстагоддзя таму, сустрэліся ў мінскім Доме Масквы.
МІНСК, 23 жні – Sputnik. Паўстагоддзя таму быў дадзены старт будаўніцтву ўнікальнага транспартнага маршруту – легендарнай Байкала-Амурскай магістралі (БАМ), гаворыцца ў прывітанні пасла Расіі ў Беларусі Барыса Грызлова, якое было зачытана на сустрэчы ветэранаў БАМа ў Мінску.
"З пункту гледжання гісторыі гэты праект унёс каласальны ўклад у транспартнае асваенне Забайкалля і Прыамур’я, якое доўжылася яшчэ з XIX стагоддзя", - падкрэсліваецца ў прывітанні.
Грызлоў нагадаў, што поўнамаштабнае будаўніцтва чыгуначнай магістралі стартавала ў красавіку 1974 года. Рашэнне было прынята на XVII з’ездзе камсамола, дзе і быў сфарміраваны першы атрад добраахвотнікаў-БАМаўцаў. Усяго ж у "будоўлі стагоддзя" прынялі ўдзел больш за два мільёны чалавек.

Будавалі разам

"БАМ з’яўляўся сапраўды ўсенародным праектам. Над яго распрацоўкай працавалі калектывы соцень прадпрыемстваў, навукова-даследчых інстытутаў, праектных арганізацый з усіх рэспублік Савецкага Саюза, у тым ліку – з Беларусі", - сказана ў звароце пасла.
Ён звярнуў увагу, што магістраль пракладалі ў непраходных балотах, у тайзе, у скалах і вечнай мерзлаце. На той час гэта быў высокі ўзровень складанасці. Будаўнікі ўвасаблялі ў жыццё прынцыпова новыя канструктыўныя, інжынерныя і тэхнічныя рашэнні.
"Для мяне вялікі гонар вітаць сёння тут, у Мінску, сапраўдных герояў – удзельнікаў будаўніцтва БАМа. Дзякуючы вам удалося паспяхова рэалізаваць адзін з самых прарыўных інфраструктурных праектаў XX стагоддзя, пракласці жыццёва неабходную для краіны транспартную артэрыю", - робіцца акцэнт у прывітанні Грызлова.

Значэнне БАМа

Магістраль адыграла ключавую ролю ў асваенні Усходняй Сібіры, Далёкага Усходу і Поўначы. Транспартная артэрыя дапамагла ў здабычы вугалю, жалезнай руды, волава, золата, медзі, малібдэну, нафты і газу. Гэтая магутная сыравінная база да гэтага часу забяспечвае працу камбінатаў, заводаў, фабрык, а таксама падтрымлівае доўгатэрміновае развіццё прамысловасці.
БАМ стаў вырашальным фактарам і ў адкрыцці для расійскай эканомікі рынкаў Азіяцка-Ціхаакіянскага рэгіёна. Таксама чыгуначны шлях забяспечыў надзейны транзітны маршрут для ўсёй Еўразіі. Цяпер, як лічыць Грызлоў, разам з Транссібам, БАМ стаў стратэгічным транспартным калідорам не толькі нацыянальнага, але і глабальнага значэння.

Новы БАМ

Развіццё эканомікі ў нашы дні запатрабавала развіцця БАМа і Транссіба. Гэта ўжо трэці па ліку этап развіцця чыгуначных шляхоў у Сібіры і на Далёкім Усходзе. Адна з задач зараз – павелічэнне прапускной здольнасці Усходняга палігона чыгунак.
"Праз дзесяцігоддзі беларускія студэнты зноў едуць будаваць аб’екты на легендарнай чыгуначнай магістралі за Уралам, на ўсерасійскую студэнцкую будоўлю "БАМ 2.0"", - адзначаецца ў звароце расійскага дыпламата.
Ён адзначыў, што да 2032 года аб’ём перавозак па згаданых магістралях плануецца давесці да 270 млн тон за год. Гэта дасць магчымасць больш эфектыўна асвойваць прыродныя рэсурсы ў "зоне прыцягнення" БАМа і Транссіба. Будуць адкрывацца прамысловыя комплексы, з’явіцца каля 100 тыс працоўных месцаў.
За кошт удасканалення магістралі павялічацца экспартныя і транзітныя магчымасці Расіі як ключавога звяна еўразійскай транспартнай сістэмы.

Медалі БАМАаўцам

Сустрэча ветэранаў будаўніцтва БАМа адбылася ў мінскім Доме Масквы і была прымеркавана да 50-годдзя пачатку легендарнай будоўлі. На гэтым мерапрыемстве будаўнікі магістралі былі ўзнагароджаны юбілейнымі медалямі.
Хочаце яшчэ больш актуальных і цікавых навін – падпісвайцеся на Telegram-канал Sputnik Беларусь, чытайце нас у Дзэн, а таксама сачыце за намі ў сацсетках "Одноклассники" і "ВКонтакте"
Анатоль Аладзьін глядзіць на сябе маладога ля берага Байкала - Sputnik Беларусь, 1920, 08.07.2024
Дэфіцыт, рамантыка і вечная мерзлата: навошта камсамольцы ехалі на БАМ
Стужка навiн
0