https://bel.sputnik.by/20240920/chamu-tg-kanaly-abagnal-sayty-a-redaktary-mesendzhara--fantazry-1089699467.html
Чаму TG-каналы абагналі сайты, а рэдактары месенджара – фантазёры
Чаму TG-каналы абагналі сайты, а рэдактары месенджара – фантазёры
Sputnik Беларусь
Навошта падлашчвацца пад чытача, размаўляць з ім на яго мове, і прычым тут эксклюзіўнасць. 20.09.2024, Sputnik Беларусь
2024-09-20T17:23+0300
2024-09-20T17:23+0300
2024-09-20T17:23+0300
sputnikpro
sputnik беларусь
мультымедыйны прэс-цэнтр sputnik беларусь
смі
сацсеткі
грамадства
навіны
у беларусі
беларусь
https://cdnn11.img.sputnik.by/img/07e8/09/14/1089689588_0:161:3071:1888_1920x0_80_0_0_9903f39620de4833bdeba579386feb25.jpg
МІНСК, 20 вер – Sputnik. Праца ў Тэлеграм-канале – гэта праца таго, хто робіць навіны, і велізарны вопыт. Трэба рабіць тое, што падабаецца аўдыторыі, сказаў у рамках новага модуля асветніцкага праекта SputnikPro шэф-рэдактар Тэлеграм-канала РІА Навіны Аляксей Гаўрылка.Чарговы семінар SputnikPro адбыўся 20 верасня ў мультымедыйным прэс-цэнтры Sputnik Беларусь. Галоўнай тэмай праекта стаў Telegram-канал як пляцоўка навін і яе папулярнасць у сучасных умовах. Эксперт падзяліўся, як выглядае знутры праца вядучага расійскага навінавага TГ-канала РІА Навіны з аўдыторый у 3,3 млн падпісчыкаў і як быць дакладней, аператыўней і цікавей за канкурэнтаў.ТГ-канал – гэта вітрынаПа словах Гаўрылкі, у апошнія гады адзначаецца тэндэнцыя, калі месенджары забіраюць аўдыторыю ў СМІ і сайтаў. Эксперт лічыць, што Тэлеграм-каналы – наперадзе, і паспець за імі немагчыма, а ў аўдыторыі банальна няма сіл хадзіць на сайты. Яна спажывае інфармацыю на хаду, адкрывае пляцоўку, на якой мае зносіны з сябрамі і блізкімі, і паміж справай там жа жадае атрымаць кантэнт."Калі вы едзеце ў транспарце, на вуліцы, глядзіце, што адбываецца ў свеце. У гэтым сэнсе ТГ-канал – супердадатак, таму што там можна паглядзець фота і відэа. Таму для краін усходняй Еўропы і нашай краіны Тэлеграм стаў ключавым, і ўсе СМІ надаюць яму ўвагу як спосабу ўздзеяння на аўдыторыю", - акцэнтаваў увагу шэф-рэдактар.На яго думку, галоўная задача рэдактараў – забяспечыць публіку інфармацыяй, калі на яе ёсць попыт. Ён прывёў у прыклад ТГ-канал РІА Навіны, калі цікавасць аўдыторыі прыводзілі на пляцоўку пасты аб пачатку спецаперацыі і тэракт у "Крокус Сити Холл"."Такія моманты – гэта хлеб, калі адбываецца сур’ёзная падзея. У такія моманты трэба актыўна ўключацца ў інфапаток, выдаваць збойкі па тэме", - заўважыў Гаўрылка.Пяць прынцыпаў паспяховага Telegram-каналаНа думку эксперта, паток інфармацыі не абмежаваны, але складанасці заключаюцца ў тым, калі ў непадзейныя дні чытача трэба прыцягваць. Ён прапанаваў спосабы, як гэта зрабіць. Першае – эксклюзіўнасць. Гаўрылка параўнаў рэдактара і ТГ-канал з вітрынай, на якую выстаўляюць лепшае. І прывёў прыклад папулярных пастоў, адзначыўшы, што гэта праца ваенкораў, якія перадаюць інфармацыю з месцаў, дзе няма іншых СМІ, і гэта эксклюзіўнасць, тое, што адрознівае ад канкурэнтаў. Другі прынцып поспеху, па словах шэф-рэдактара, – аператыўнасць.Ён распавёў, што Telegram з’явіўся літаральна пяць гадоў таму і існуе як асобная пляцоўка, і параіў ствараць не проста паведамленне, а "навесці прыгажосць" для чытача, не забываючыся пры гэтым аб аператыўнасці."Спазненне – гэта пройгрыш. Таму патрэбен баланс паміж аператыўнасцю і прыгажосцю", - упэўнен ён.Рэдактарам ТГ-каналаў таксама варта ўлічыць мультымедыйнасць. Па словах Гаўрылкі, любое відэа можна публікаваць асобна ад тэксту і прывёў у прыклад "заглушку", калі неінфарматыўнае фота не нясе сэнсавую нагрузку, таму варта пачакаць матэрыялы па тэме. І наадварот размешчанае пасля паста відэа збярэ ў разы больш праглядаў – так прадаюць гісторыю двойчы.Гаўрылка падкрэсліў, што тэлеграмшчык павінен быць вынаходлівым і выкарыстоўваць тэхнічны функцыянал, ствараючы графікі, табліцы і карткі.Асобна эксперт закрануў і ўнікальнасць падачы. На яго думку, тыя, хто робіць навіны, павінны быць у пошуку, а сакрэт поспеху добрага рэдактара ў тым, каб чытаць гэтыя самыя навіны, быць у кантэксце, не выпадаць з яго, разбірацца і разумець, як гэта прадаць чытачу, шукаць фокусы, змясціўшы сэнс у два-тры абзацы. Гаўрылка лічыць, што трэба рабіць тое, што падабаецца людзям, у тым ліку цікавыя гісторыі. Яны няважныя глабальна, але разводзяць навінавы парадак дня, імі хочацца дзяліцца. Ён прывёў у прыклад гісторыю з казлом, які павіс рагамі на правадах, з-за чаго жывёлу параўналі з тралейбусам, а падпісчыкі яшчэ доўга перажывалі за яго лёс.Ён парэкамендаваў рэдактарам быць цікавымі і размаўляць з падпісчыкамі на іх мове, спрашчаць стыль навін, пераводзіць яго на чалавечую мову, але на свет навін пры гэтым глядзець нестандартна.Хочаце яшчэ больш актуальных і цікавых навін – падпісвайцеся на Telegram-канал Sputnik Беларусь, чытайце нас у Дзэн, а таксама сачыце за намі ў сацсетках "Одноклассники" і "ВКонтакте"
https://bel.sputnik.by/20240920/garylka-padchas-vodpusku-sprabuyu-ne-chytats-navny-ale-myane-khapae-na-adzn-dzen-1089693862.html
беларусь
Sputnik Беларусь
media@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2024
Sputnik Беларусь
media@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Навіны
ru_BY
Sputnik Беларусь
media@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdnn11.img.sputnik.by/img/07e8/09/14/1089689588_170:0:2901:2048_1920x0_80_0_0_0ea3220ab2f1a10efe0aa10b3eee5a85.jpgSputnik Беларусь
media@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
sputnikpro, sputnik беларусь, мультымедыйны прэс-цэнтр sputnik беларусь, смі, сацсеткі, грамадства, навіны , у беларусі, беларусь
sputnikpro, sputnik беларусь, мультымедыйны прэс-цэнтр sputnik беларусь, смі, сацсеткі, грамадства, навіны , у беларусі, беларусь
Чаму TG-каналы абагналі сайты, а рэдактары месенджара – фантазёры
Навошта падлашчвацца пад чытача, размаўляць з ім на яго мове, і прычым тут эксклюзіўнасць.
МІНСК, 20 вер – Sputnik. Праца ў Тэлеграм-канале – гэта праца таго, хто робіць навіны, і велізарны вопыт. Трэба рабіць тое, што падабаецца аўдыторыі, сказаў у рамках новага модуля асветніцкага праекта SputnikPro шэф-рэдактар Тэлеграм-канала РІА Навіны Аляксей Гаўрылка.
Чарговы семінар SputnikPro адбыўся 20 верасня ў мультымедыйным прэс-цэнтры Sputnik Беларусь. Галоўнай тэмай праекта стаў Telegram-канал як пляцоўка навін і яе папулярнасць у сучасных умовах. Эксперт падзяліўся, як выглядае знутры праца вядучага расійскага навінавага TГ-канала РІА Навіны з аўдыторый у 3,3 млн падпісчыкаў і як быць дакладней, аператыўней і цікавей за канкурэнтаў.
Па словах Гаўрылкі, у апошнія гады адзначаецца тэндэнцыя, калі месенджары забіраюць аўдыторыю ў СМІ і сайтаў. Эксперт лічыць, што Тэлеграм-каналы – наперадзе, і паспець за імі немагчыма, а ў аўдыторыі банальна няма сіл хадзіць на сайты. Яна спажывае інфармацыю на хаду, адкрывае пляцоўку, на якой мае зносіны з сябрамі і блізкімі, і паміж справай там жа жадае атрымаць кантэнт.
"Калі вы едзеце ў транспарце, на вуліцы, глядзіце, што адбываецца ў свеце. У гэтым сэнсе ТГ-канал – супердадатак, таму што там можна паглядзець фота і відэа. Таму для краін усходняй Еўропы і нашай краіны Тэлеграм стаў ключавым, і ўсе СМІ надаюць яму ўвагу як спосабу ўздзеяння на аўдыторыю", - акцэнтаваў увагу шэф-рэдактар.
На яго думку, галоўная задача рэдактараў – забяспечыць публіку інфармацыяй, калі на яе ёсць попыт. Ён прывёў у прыклад ТГ-канал РІА Навіны, калі цікавасць аўдыторыі прыводзілі на пляцоўку пасты аб пачатку спецаперацыі і тэракт у "Крокус Сити Холл".
"Такія моманты – гэта хлеб, калі адбываецца сур’ёзная падзея. У такія моманты трэба актыўна ўключацца ў інфапаток, выдаваць збойкі па тэме", - заўважыў Гаўрылка.
Пяць прынцыпаў паспяховага Telegram-канала
На думку эксперта, паток інфармацыі не абмежаваны, але складанасці заключаюцца ў тым, калі ў непадзейныя дні чытача трэба прыцягваць. Ён прапанаваў спосабы, як гэта зрабіць. Першае – эксклюзіўнасць. Гаўрылка параўнаў рэдактара і ТГ-канал з вітрынай, на якую выстаўляюць лепшае. І прывёў прыклад папулярных пастоў, адзначыўшы, што гэта праца ваенкораў, якія перадаюць інфармацыю з месцаў, дзе няма іншых СМІ, і гэта эксклюзіўнасць, тое, што адрознівае ад канкурэнтаў. Другі прынцып поспеху, па словах шэф-рэдактара, – аператыўнасць.
Ён распавёў, што Telegram з’явіўся літаральна пяць гадоў таму і існуе як асобная пляцоўка, і параіў ствараць не проста паведамленне, а "навесці прыгажосць" для чытача, не забываючыся пры гэтым аб аператыўнасці.
"Спазненне – гэта пройгрыш. Таму патрэбен баланс паміж аператыўнасцю і прыгажосцю", - упэўнен ён.
Рэдактарам ТГ-каналаў таксама варта ўлічыць мультымедыйнасць. Па словах Гаўрылкі, любое відэа можна публікаваць асобна ад тэксту і прывёў у прыклад "заглушку", калі неінфарматыўнае фота не нясе сэнсавую нагрузку, таму варта пачакаць матэрыялы па тэме. І наадварот размешчанае пасля паста відэа збярэ ў разы больш праглядаў – так прадаюць гісторыю двойчы.
Гаўрылка падкрэсліў, што тэлеграмшчык павінен быць вынаходлівым і выкарыстоўваць тэхнічны функцыянал, ствараючы графікі, табліцы і карткі.
Асобна эксперт закрануў і ўнікальнасць падачы. На яго думку, тыя, хто робіць навіны, павінны быць у пошуку, а сакрэт поспеху добрага рэдактара ў тым, каб чытаць гэтыя самыя навіны, быць у кантэксце, не выпадаць з яго, разбірацца і разумець, як гэта прадаць чытачу, шукаць фокусы, змясціўшы сэнс у два-тры абзацы. Гаўрылка лічыць, што трэба рабіць тое, што падабаецца людзям, у тым ліку цікавыя гісторыі. Яны няважныя глабальна, але разводзяць навінавы парадак дня, імі хочацца дзяліцца. Ён прывёў у прыклад гісторыю з казлом, які павіс рагамі на правадах, з-за чаго жывёлу параўналі з тралейбусам, а падпісчыкі яшчэ доўга перажывалі за яго лёс.
"Трэба падлашчвацца пад чытача, быць не вышэй, а блізкімі да яго", - сфармуліраваў залог папулярнасці любога ТГ-канала Гаўрылка.
Ён парэкамендаваў рэдактарам быць цікавымі і размаўляць з падпісчыкамі на іх мове, спрашчаць стыль навін, пераводзіць яго на чалавечую мову, але на свет навін пры гэтым глядзець нестандартна.
Хочаце яшчэ больш актуальных і цікавых навін – падпісвайцеся на Telegram-канал Sputnik Беларусь, чытайце нас у Дзэн, а таксама сачыце за намі ў сацсетках "Одноклассники" і "ВКонтакте"