Тайланд, Шры-Ланка і калі-небудзь – Мальдывы: куды ляціць "Белавія"

© Sputnik / Виктор ТолочкоГенеральны дырэктар авіякампаніі "Белавія" Ігар Чаргінец
Генеральны дырэктар авіякампаніі Белавія Ігар Чаргінец - Sputnik Беларусь, 1920, 07.09.2025
Падпісацца
Эксклюзіў
Аб закрытым еўрапейскім небе, новых маршрутах, планах купіць расійскія самалёты і абнавіць сістэму харчавання на борце ў эксклюзіўным інтэрв’ю Sputnik расказаў генеральны дырэктар авіякампаніі "Белавія" Ігар Чаргінец.
Пасля ўвядзення заходніх авіясанкцый адносна Беларусі рэспубліка пачала больш актыўна развіваць паветраныя зносіны з Расіяй і шэрагам краін на паўднёва-ўсходнім напрамку. "Белавія" запусціла рэгулярныя рэйсы ў Індыю і Кітай, чартарныя – у Катар і Аман. І плануе ляцець яшчэ далей. Бо нездарма сёлета кампанія купіла тры далёкамагістральныя самалёты.
Куды і на чым у хуткім часе змогуць лятаць беларусы – у матэрыяле Sputnik.

Першыя ў Беларусі

У пачатку чэрвеня афіцыйна стала вядома: "Белавія" набыла тры самалёты Airbus A330-200. Шырокафузеляжныя, далёкамагістральныя, здольныя лятаць на адлегласць звыш 12 000 км. Навіна выклікала фурор – нарэшце беларусы змогуць здзяйсняць прамыя рэйсы туды, куды да гэтага ляталі толькі з перасадкамі.
© Sputnik / Виктор ТолочкоГенеральны дырэктар авіякампаніі "Белавія" Ігар Чаргінец
Игорь Чергинец - Sputnik Беларусь, 1920, 03.09.2025
Генеральны дырэктар авіякампаніі "Белавія" Ігар Чаргінец
"Ні ў часы Савецкага Саюза, ні ў гісторыі суверэннай Беларусі такіх самалётаў на тэрыторыі краіны не было. Не існавала патрэбнасці. Цяпер мы ўсе толькі знаёмімся з магчымасцямі А330-200, вывучыўшы тэхнічны, лётны і камерцыйны бакі пытання", - кажа Ігар Чаргінец.
© Photo : "Белавиа"Airbus A330-200
Airbus A330-200 - Sputnik Беларусь, 1920, 03.09.2025
Airbus A330-200
Пакуль "Белавія" ўвяла ў эксплуатацыю адзін самалёт Airbus – два іншыя знаходзяцца на тэхнічным абслугоўванні і хутка таксама стануць на крыло. Свае далёкамагістральныя магчымасці лайнер пакуль не выкарыстоўвае на поўную моц, лятае на адносна невялікія адлегласці – у Стамбул і Дубай. І гэта цалкам вытлумачальна: для працяглых рэйсаў трэба яшчэ адно паветранае судна – на замену.
"Калі другі самалёт будзе ў страі – разлічваем, што гэта адбудзецца ў канцы верасня, – мы пачнем выконваць рэгулярныя рэйсы на кітайскі востраў Хайнань (горад Санья). Плануем пачаць туды палёты 8 кастрычніка", - адзначае кіраўнік "Белавія".
Чакаецца, што ў лістападзе частата выканання рэйсаў у Санью павялічыцца да двух за тыдзень.

В’етнам, Тайланд, Шры-Ланка

Як паведамлялася раней, з 12 кастрычніка адбудзецца запуск першага чартарнага рэйса з Мінска на в’етнамскі востраў Фукуок. Многія беларусы чакалі гэтага маршруту.
© Photo : "Белавиа"Airbus A330-200
Airbus A330-200 - Sputnik Беларусь, 1920, 03.09.2025
Airbus A330-200
Пакуль напрамак будзе асабліва турыстычным, але ў "Белавія" разлічваюць, што на працягу зімы 2025/26 ён стане рэгулярным: можна будзе проста купіць білет, а не ісці ў агенцтва па поўны турыстычны пакет.
Яшчэ ў планах – запусціць рэйсы ў Тайланд і Шры-Ланку. Калі ўсё будзе добра, дык да канца 2025 года.
"Выбіраем аэрапорты ў Тайландзе: хутчэй за ўсё, гэта будзе Утапао каля Паттайі і недалёка ад Бангкока. Другое месца прызначэння – гэта Пхукет. Цяпер заканчваюцца падрыхтоўчыя мерапрыемствы. Вядзём перагаворы наконт цэн, тарыфаў. Што тычыцца Шры-Ланкі, мы плануем зрабіць штотыднёвы рэгулярны рэйс. Па тэрмінах – лістапад-снежань", - інфармуе Ігар Чаргінец.
У бягучых умовах, калі Егіпет, Эміраты і Турцыя ўжо некалькі надакучылі, Хайнань, В’етнам, Тайланд і Шры-Ланка разглядаюцца як доўгачаканая экзотыка. Нельга сказаць, што беларусы не ведаюць, што гэта такое: ляцяць да таго ж Пхукета з перасадкамі. Запуск прамога рэйса з Мінска павялічыць патокі турыстаў у разы, лічыць субяседнік.
© Sputnik / Виктор ТолочкоГенеральны дырэктар авіякампаніі "Белавія" Ігар Чаргінец
Игорь Чергинец - Sputnik Беларусь, 1920, 03.09.2025
Генеральны дырэктар авіякампаніі "Белавія" Ігар Чаргінец
"Усе гэтыя напрамкі прадугледжваюць каля 10 гадзін палёту ў адзін бок (акрамя Шры-Ланкі). Але пералёт будзе камфортны, таму што ў новым шырокафюзеляжным самалёце больш месца, можна зручна размясціцца, і пераносіць далёкія пералёты стане лягчэй", - упэўнівае гендырэктар "Белавія".
Дарэчы, акрамя Фукуока будзе яшчэ і Нячанг. У першым выпадку на в’етнамскі курорт палёты з Мінска будуць выконвацца ў зімовую пару года, у другім – у летнюю.

Сейшэлы, Мальдывы, Куба

Айчынная авіякампанія разглядае і іншыя маршруты, якія пакуль недаступны без пасадкі ў краінах Еўропы, Афрыкі ці Азіі.
"Сейшэлы, Мальдывы, Дамінікана, Куба… Вельмі шмат такіх кірункаў, якія мы разглядаем, рэальна разглядаем. Думаем, лічым, вядзем перагаворы. Марым пра Кубу, але пакуль не можам туды адправіцца. У бягучых геапалітычных умовах не атрымаецца даляцець да вострава без пасадкі. А любая пасадка – гэта яшчэ мінімум 30% да кошту білета", - тлумачыць Ігар Чаргінец.
© Sputnik / Виктор ТолочкоГенеральны дырэктар авіякампаніі "Белавія" Ігар Чаргінец
Игорь Чергинец - Sputnik Беларусь, 1920, 03.09.2025
Генеральны дырэктар авіякампаніі "Белавія" Ігар Чаргінец
У мінулым годзе Беларусь падпісала пагадненні аб паветраных зносінах з Саудаўскай Аравіяй, Сейшэльскімі астравамі, Кеніяй і Венесуэлай. Краіны прапрацоўваюць пытанне адкрыцця прамых рэйсаў.
"У гісторыі з Венесуэлай, як і з Кубай, усё ўпіраецца ў немагчымасць здзейсніць прамы пералёт. Самалётам "Белавія" спатрэбіцца пасадка (для дазапраўкі. - Sputnik), магчыма, нават дзве. З нагоды Кеніі: у нас няма ўпэўненасці, што кірунак будзе запатрабаваным і атрымаецца запоўніць самалёт хаця б напалову (Airbus A330-200 месціць 281 пасажыра. - Sputnik), таму гэты маршрут пакуль не разглядаем. Што тычыцца Саудаўскай Аравіі, палёты туды могуць выконваць сярэднемагістральныя самалёты Boeing, у гэтага напрамку ёсць патэнцыял", - кажа кіраўнік.

Калі "паляціць" Гродна?

"Белавія" лятае з усіх абласных цэнтраў Беларусі, акрамя аднаго – Гродна. Яшчэ некалькі гадоў таму з мясцовага аэрапорта адпраўляліся чартары ў Турцыю і рэгулярныя рэйсы ў Калінінград. Але зараз стан узлётна-пасадачнай паласы пакідае жадаць лепшага.
"З Гродна будзем лятаць толькі ў тым выпадку, калі мясцовы аэрапорт будзе прыведзены ў належны стан. Там ёсць пытанні па УПП. Выконваць адтуль палёты няма тэхнічнай магчымасці. Аэрапорт не гатоў", - коратка апісаў сутнасць праблемы гендырэктар "Белавія".
© Инна ГришукГродзенскі аэрапорт, архіўнае фота
Гродненский аэропорт - Sputnik Беларусь, 1920, 03.09.2025
Гродзенскі аэрапорт, архіўнае фота
Між тым, перспектывы ў авіямаршруту Гродна – Масква або Гродна – Санкт-Пецярбург вельмі вялікія: штогод беларускі горад наведваюць дзясяткі тысяч расійскіх турыстаў.
"Сапраўды, Гродна карыстаецца вялікім попытам. На жаль, як я ўжо адзначыў, інфраструктура аэрапорта не дазваляе выконваць палёты бяспечна. Як толькі гэта стане магчымым, адразу паляцім", - запэўніў Чаргінец.
Ён нагадаў, што сёння з іншых абласных аэрапортаў краіны (Гомель, Брэст, і з нядаўняга часу Магілёў) выконваюцца як рэгулярныя, так і чартарныя рэйсы. З Віцебска пакуль лятаюць толькі чартары, але ёсць цікавасць наладзіць рэгулярныя авіязносіны з Санкт-Пецярбургам.
© Sputnik / Виктор ТолочкоГенеральны дырэктар авіякампаніі "Белавія" Ігар Чаргінец
Игорь Чергинец - Sputnik Беларусь, 1920, 03.09.2025
Генеральны дырэктар авіякампаніі "Белавія" Ігар Чаргінец
"Зразумела, што мы цяпер некалькі абмежаваны ў флоце, тым не менш, разлічваем на рост перавозак, пасажыраў і новых напрамкаў", - абазначыў перспектывы субяседнік.

"Суперджэт" і МС-21

Дарэчы, аб флоце. Авіякампанія актыўна сочыць за перспектывамі развіцця расійскага авіябудавання і ўжо не раз заяўляла аб планах купіць найноўшыя лайнеры МС-21 і Sukhoi Superjet New, калі яны выйдуць на рынак. Па папярэдніх разліках вытворцаў, гэта адбудзецца не раней за 2026 год.
© Sputnik / Илья Питалев / Перайсці ў медыябанкРасійскі блізкамагістральны вузкафюзеляжны пасажырскі самалёт Sukhoi Superjet 100
Российский ближнемагистральный узкофюзеляжный пассажирский самолёт Sukhoi Superjet 100 - Sputnik Беларусь, 1920, 03.09.2025
Расійскі блізкамагістральны вузкафюзеляжны пасажырскі самалёт Sukhoi Superjet 100
"Перагаворы з расійскімі кампаніямі вядуцца, яны не спыняліся. У нас запланаваны сустрэчы ў рамках выставы "Иннопром" у Мінску, якая пройдзе ў канцы верасня, з дэлегацыямі ААК (Аб’яднанай авіябудаўнічай карпарацыі) і ПАТ "Яковлев". Працягваем шчыльна працаваць з вытворцамі. На жаль, пакуль самалётаў няма, яны знаходзяцца ў рознай ступені гатовасці. Вядуцца выпрабаванні, сертыфікацыя", - адзначае Ігар Чаргінец.
Паводле яго слоў, паміж "Белавія", ААК і ПАТ "Яковлев" падпісана пагадненне аб намерах на пастаўку імпартазамешчаных МС-21-310 і Sukhoi Superjet New.
© Sputnik / Объединенная авиастроительная корпорация (ОАК) / Перайсці ў медыябанкДоследны ўзор сярэднемагістральнага самалёта МС-21, абсталяваны новымі расійскімі сістэмамі і агрэгатамі
Опытный образец среднемагистрального самолета МС-21, оснащенный новыми российскими системами и агрегатами - Sputnik Беларусь, 1920, 03.09.2025
Доследны ўзор сярэднемагістральнага самалёта МС-21, абсталяваны новымі расійскімі сістэмамі і агрэгатамі
"Пакуль дакладных дат няма, таму што няма даты пачатку вытворчасці. Наколькі мне вядома, зараз ідзе працэс падрыхтоўкі. Авіякампанія не мае дакладных тэхнічных характарыстык гэтых самалётаў: расход паліва, вага і гэтак далей. Гэта вельмі важныя параметры для будучай камерцыйнай эксплуатацыі. Не да канца зразумелы і кошт бартоў. Але мы ў кантакце з вытворцамі, працуем і вельмі спадзяемся, што пачнецца выпуск самалётаў у дастатковым аб’ёме, з добрымі тэхнічнымі і камерцыйнымі характарыстыкамі", - падкрэсліў ён.

Сітуацыя складаная, але вырашальная

Яшчэ адна досыць адчувальная тэма – як у цяперашніх умовах атрымліваецца вырашаць пытанні з запаснымі часткамі і камплектуючымі. Ігар Чаргінец спачатку выказваецца коратка: праблем няма. Але тут жа дае разгорнуты адказ.
"На самай справе, пытанне няпростае. Так, нам гэта каштуе значна больш грошай, чым калісьці. Запчасткі і лагістыка падаражэлі, але ўсе праблемы вырашальныя. Дакладна магу сказаць і запэўніць пасажыраў, што ў нашых самалётах няма ніводнай дэталі, выпушчанай "у гаражы" ці не сертыфікаванай вытворцам. Шмат чуў, што дзесьці такія прэцэдэнты былі. У нас жа ўсё сертыфікаванае, дзейнае, ні ў якім разе не пратэрмінаванае, адным словам – сапраўднае", - канстатаваў кіраўнік "Белавія".

"Не па нашай віне"

З лета 2021-га айчынны перавозчык па ініцыятыве заходніх краін не мае авіязносін з Еўропай. Чакаць пазітыўных момантаў і спадзявацца на разважлівасць заходніх палітыкаў не даводзіцца нават праз чатыры гады.
© Sputnik / Виктор ТолочкоКалекцыя самалётаў у офісе кампаніі "Белавія"
Коллекция самолетов в офисе компании Белавиа - Sputnik Беларусь, 1920, 03.09.2025
Калекцыя самалётаў у офісе кампаніі "Белавія"
Але ці гатова "Белавія" аднавіць палёты ў Еўропу, калі (тэарэтычна!) заўтра знімуць санкцыі?
"Падобныя пытанні мне задаюць з рэгулярнасцю раз у два дні. І калі б я не чуў іх так часта, я перастаў бы разважаць на гэтую тэму ў прынцыпе. Мы ўжо даўно не хвалюемся з нагоды Еўропы, таму што знайшлі замену гэтаму рынку. Ці жадаем вярнуцца ў Парыж, Рым ці ў Барселону? Так, жадаем. Палёты спынены не па нашай віне ці жаданні. Пытанне зусім да іншага боку, да іншых краін. Чаму яны гэта зрабілі? Няхай самі сабе паспрабуюць растлумачыць", - разважае Ігар Чаргінец.
Ён прызнаўся, што зараз няма абсалютна ніякіх планаў па аднаўленні палётаў з Еўропай.
"Я не веру, што ў бліжэйшы час у Бруселі, у штаб-кватэры Еўрапейскай камісіі, памяняюць сваё меркаванне. Мне здаецца, гэта безнадзейна. Пакуль. Напэўна, калісьці ў гэтых людзей пачуццё здаровага сэнсу возьме верх – тады і будзем разглядаць магчымасць вяртання да палётаў у краіны Еўрасаюза", - расстаўляе акцэнты гендырэктар.

У палёце адмоўлена

Раней паведамлялася, што "Белавія" пачне фарміраваць "чорныя спіскі" пасажыраў, куды будуць трапляць хуліганы, якія парушылі правілы паводзін на борце. Новаўвядзенне было звязана з карэкціроўкай Паветранага кодэкса Беларусі. Такая база даных запрацавала ў кастрычніку 2024-га. Таму, хто ў яе трапіць, будзе адмоўлена ў палётах.
"Гэтае новаўвядзенне дало хутчэй прафілактычны эфект яшчэ на стадыі распрацоўкі. Трэба сказаць, што ў нас і раней не было значных інцыдэнтаў. У інтэрнэце ёсць шмат відэаролікаў, калі авіякампаніі сутыкаюцца з п’янымі дэбашырамі на борце, але ў нас падобнага амаль не адбывалася. Былі дробныя эпізоды, якія наўрад ці маглі стаць добрай гісторыяй для TikTok. Сёння ў "чорных спісках" няма ніводнага чалавека", - звяртае ўвагу субяседнік.

Есці пададзена. Двойчы!

З адкрыццём новых напрамкаў у "Белавія" скарэкціруюць і сістэму бартавога харчавання: на далёкамагістральных рэйсах пасажыраў будуць карміць паўнацэнным абедам двойчы.
© Photo : Telegram / Minsk AirportПрэзентацыя новых рацыёнаў бартавога харчавання для авіякампаніі Белавія
Презентация новых рационов бортового питания для авиакомпании Белавиа - Sputnik Беларусь, 1920, 03.09.2025
Прэзентацыя новых рацыёнаў бартавога харчавання для авіякампаніі Белавія
"Санья, В’етнам, Тайланд, Шры-Ланка – тут харчаванне прадугледжана два разы за палёт. Усё ж такі каля 10 гадзін ляцець. Мы зараз рыхтуемся, распрацоўваем рацыёны", - тлумачыць Ігар Чаргінец.
На дадзены момант гарачае харчаванне "Белавія" прапануе на рэйсах у Дубай, Ташкент, Стамбул, Дэлі і Урумчы, а таксама на чартарах у Турцыю, Егіпет, Аман і Катар. Разам з тым, улічваецца час выканання палёту: на начных рэйсах у Грузію, Арменію, Казахстан, Туркменістан, Азербайджан людзі хочуць больш спаць, а не есці, і ў такіх выпадках авіякампанія знаходзіць кампраміс – прапануе больш лёгкі варыянт, сэндвічы або бліны з начынкай.
© Sputnik / Виктор ТолочкоГенеральны дырэктар авіякампаніі "Белавія" Ігар Чаргінец
Игорь Чергинец - Sputnik Беларусь, 1920, 03.09.2025
Генеральны дырэктар авіякампаніі "Белавія" Ігар Чаргінец
Наогул паўнавартасна паесці хутка можна будзе нават на рэйсах Мінск – Масква. Ігар Чаргінец эксклюзіўна падзяліўся са Sputnik падрабязнасцямі новага праекта.
"Я спадзяюся, што ў бліжэйшым будучым – работа над гэтым ужо ідзе – мы зможам па жаданні пасажыра карміць і два, і тры разы за палёт. Авіякампанія рыхтуецца да ўкаранення паслугі продажу бартавога харчавання", - падзяліўся гендырэктар "Белавія".
Паводле яго слоў, "Белавія" не адмаўляецца ад абедаў, як гэта робіць шэраг авіякампаній (напрыклад, лаўкостары, у якіх такая бізнес-мадэль), а дадае новую паслугу.
"У нас застанецца традыцыйнае бартавое харчаванне – дзесьці менш, дзесьці больш, дзесьці на гадзінных рэйсах будзе толькі "чай-вада". Але ў пасажыра з’явіцца выбар: ён зможа за адносна невялікія грошы заказаць сабе перад палётам харчаванне. Хіба мала, у чалавека былі важныя перагаворы, і перад рэйсам ён не паспеў забегчы ў кафэ перакусіць. Або проста чалавек любіць паесці на борце. Мы дадзім яму такую ​​магчымасць. Меню будзе распрацавана нашай камерцыйнай службай сумесна са службай "Кейтарынг" Нацыянальнага аэрапорта Мінск", - рэзюміруе Ігар Чаргінец.
Хочаце яшчэ больш актуальных і цікавых навін – падпісвайцеся на Telegram-канал Sputnik Беларусь, чытайце нас у Дзэн, а таксама сачыце за намі ў сацсетках "Одноклассники" і "ВКонтакте"
Аэрапорт Тэгерана - Sputnik Беларусь, 1920, 20.08.2025
Іран і Беларусь дамовіліся аб запуску прамога рэйса Мінск – Тэгеран
Стужка навiн
0