Ваенная авіяцыя адпрацавала ўзлёт і пасадку на трасе пад Мінскам – фота
Ваенная авіяцыя адпрацавала ўзлёт і пасадку на трасе пад Мінскам – фота
Sputnik Беларусь
Сумесныя з Расіяй стратэгічныя вучэнні "Захад-2025" падыходзяць да свайго лагічнага завяршэння. У апошні дзень ваенная авіяцыя адпрацавала пасадку і ўзлёт на... 16.09.2025, Sputnik Беларусь
Удзел у вучэннях прынялі штурмавікі Су-25. Яны выканалі пасадку на АУД – аэрадромны ўчастак дарогі – і праз некаторы час ажыццявілі паўторны вылет з нанясеннем удару па ўмоўным праціўніку.Прыкрыццё штурмавой авіяцыі ў паветры забяспечвалі верталёты Мі-35 і Мі-8, наземнае прыкрыццё – зенітны ракетны комплекс "Аса".У манеўрах таксама былі задзейнічаны розныя службы ВПС і войск СПА, сувязісты, радыётэхнічныя войскі, сілы інжынерна-аэрадромнага, тэхнічнага і тылавога забеспячэння. Аэрадромны ўчастак дарогі прыкрывалі падраздзяленні аховы – яны абаранялі авіяцыю і ўзлётна-пасадачную паласу ад дзеянняў баевікоў і дыверсантаў.У чым сутнасць АУД?У сучаснай вайне праціўнік у першую чаргу будзе імкнуцца разбурыць аэрадромную сетку, выкарыстоўваючы ўвесь патэнцыял высокадакладнай зброі. У мэтах захавання авіяцыі ўзнікае неабходнасць задзейнічаць аўтамабільныя ўчасткі дарог для яе разгрупавання і вываду з-пад першага ўдару.Выкарыстоўваць аўтамабільныя ўчасткі дарог для пасадкі авіяцыі пачалі ў 1945 годзе, калі да заканчэння Вялікай Айчыннай вайны заставалася некалькі месяцаў.У пасляваенныя гады АУД, здольныя вытрымліваць вялікую нагрузку пры ўзлёце і пасадцы самалётаў, ствараліся на тэрыторыі ўсяго Савецкага Саюза. У Беларускай ваеннай акрузе практыка пасадак на аўтамабільныя трасы пачала прымяняцца з 1960-х гадоў.Пасля распаду СССР выкарыстанне АУД на постсавецкай прасторы было спынена. Падрыхтоўка лётчыкаў да пасадак і ўзлёту на праезную частку ў Беларусі не вялася, але магчымасць выкарыстання аўтамабільных дарог для гэтых мэт заставалася.У 2007 годзе беларуская ваенная авіяцыя ўпершыню адпрацавала ўзлёт і пасадку на АУД на двух самалётах Су-25УБ. З таго часу такія вучэнні праходзяць рэгулярна. У 2023 годзе падчас вучэнняў АДКБ былі адпрацаваны ўзлёт і пасадка самалётаў Су-25, Як-160, Ан-26 і – упершыню – знішчальнікаў Су-30СМ на трасу М1.Хочаце яшчэ больш актуальных і цікавых навін – падпісвайцеся на Telegram-канал Sputnik Беларусь, чытайце нас у Дзэн, а таксама сачыце за намі ў сацсетках "Одноклассники" і "ВКонтакте"
Сумесныя з Расіяй стратэгічныя вучэнні "Захад-2025" падыходзяць да свайго лагічнага завяршэння. У апошні дзень ваенная авіяцыя адпрацавала пасадку і ўзлёт на аэрадромным участку трасы М1. Фотакарэспандэнт Sputnik захаваў трэніроўку ваенна-паветраных сіл.
Удзел у вучэннях прынялі штурмавікі Су-25. Яны выканалі пасадку на АУД – аэрадромны ўчастак дарогі – і праз некаторы час ажыццявілі паўторны вылет з нанясеннем удару па ўмоўным праціўніку.
Прыкрыццё штурмавой авіяцыі ў паветры забяспечвалі верталёты Мі-35 і Мі-8, наземнае прыкрыццё – зенітны ракетны комплекс "Аса".
У манеўрах таксама былі задзейнічаны розныя службы ВПС і войск СПА, сувязісты, радыётэхнічныя войскі, сілы інжынерна-аэрадромнага, тэхнічнага і тылавога забеспячэння. Аэрадромны ўчастак дарогі прыкрывалі падраздзяленні аховы – яны абаранялі авіяцыю і ўзлётна-пасадачную паласу ад дзеянняў баевікоў і дыверсантаў.
У чым сутнасць АУД?
У сучаснай вайне праціўнік у першую чаргу будзе імкнуцца разбурыць аэрадромную сетку, выкарыстоўваючы ўвесь патэнцыял высокадакладнай зброі. У мэтах захавання авіяцыі ўзнікае неабходнасць задзейнічаць аўтамабільныя ўчасткі дарог для яе разгрупавання і вываду з-пад першага ўдару.
Выкарыстоўваць аўтамабільныя ўчасткі дарог для пасадкі авіяцыі пачалі ў 1945 годзе, калі да заканчэння Вялікай Айчыннай вайны заставалася некалькі месяцаў.
У пасляваенныя гады АУД, здольныя вытрымліваць вялікую нагрузку пры ўзлёце і пасадцы самалётаў, ствараліся на тэрыторыі ўсяго Савецкага Саюза. У Беларускай ваеннай акрузе практыка пасадак на аўтамабільныя трасы пачала прымяняцца з 1960-х гадоў.
Пасля распаду СССР выкарыстанне АУД на постсавецкай прасторы было спынена. Падрыхтоўка лётчыкаў да пасадак і ўзлёту на праезную частку ў Беларусі не вялася, але магчымасць выкарыстання аўтамабільных дарог для гэтых мэт заставалася.
У 2007 годзе беларуская ваенная авіяцыя ўпершыню адпрацавала ўзлёт і пасадку на АУД на двух самалётах Су-25УБ. З таго часу такія вучэнні праходзяць рэгулярна. У 2023 годзе падчас вучэнняў АДКБ былі адпрацаваны ўзлёт і пасадка самалётаў Су-25, Як-160, Ан-26 і – упершыню – знішчальнікаў Су-30СМ на трасу М1.