Беларускія "зубры" бездарожжа: гоначная гісторыя "МАЗ-СПОРТаўто" ў фатаграфіях
Беларускія "зубры" бездарожжа: гоначная гісторыя "МАЗ-СПОРТаўто" ў фатаграфіях
Sputnik Беларусь
"Чырвоныя зубры" – так называюць беларускую каманду балельшчыкі – за 15 гадоў сабралі мноства трафеяў за перамогі і прызавыя месцы ў розных ралійных гонках... 01.12.2025, Sputnik Беларусь
Загад аб стварэнні каманды "МАЗ-СПОРТаўто" быў падпісаны 1 снежня 2010 года, хаця да гэтага беларускія грузавікі паспелі паказаць сябе як на цяжкім бездарожжы ў расійскім і еўрапейскім першынствах, так і ў кальцавых гонках на легендарных трасах – прычым паспяхова.За 15 гадоў існавання "МАЗ-СПОРТаўто" экіпажы на спартыўных грузавіках у чырвонай ліўрэі праехалі дзясяткі гонак на некалькіх кантынентах і сабралі цэлую калекцыю кубкаў за прызавыя месцы, у тым ліку на "Шаўковым шляху" і "Дакары".Гісторыю каманды, якая налічвае ўжо дзясяткі тысяч кіламетраў, глядзіце ў фотастужцы Sputnik.Хочаце яшчэ больш актуальных і цікавых навін – падпісвайцеся на Telegram-канал Sputnik Беларусь, чытайце нас у Дзэн, а таксама сачыце за намі ў сацсетках "Одноклассники" і "ВКонтакте"
"Чырвоныя зубры" – так называюць беларускую каманду балельшчыкі – за 15 гадоў сабралі мноства трафеяў за перамогі і прызавыя месцы ў розных ралійных гонках. Яркія моманты з гоначнага жыцця "стайні" глядзіце ў фотастужцы Sputnik.
Загад аб стварэнні каманды "МАЗ-СПОРТаўто" быў падпісаны 1 снежня 2010 года, хаця да гэтага беларускія грузавікі паспелі паказаць сябе як на цяжкім бездарожжы ў расійскім і еўрапейскім першынствах, так і ў кальцавых гонках на легендарных трасах – прычым паспяхова.
За 15 гадоў існавання "МАЗ-СПОРТаўто" экіпажы на спартыўных грузавіках у чырвонай ліўрэі праехалі дзясяткі гонак на некалькіх кантынентах і сабралі цэлую калекцыю кубкаў за прызавыя месцы, у тым ліку на "Шаўковым шляху" і "Дакары".
Гісторыю каманды, якая налічвае ўжо дзясяткі тысяч кіламетраў, глядзіце ў фотастужцы Sputnik.
Гоначная гісторыя мінскіх грузавікоў пачалася яшчэ 1980-х, і пісалі яе вадзіцель "Саўтрансаўта" Сяргей Бялько, а потым адзін з лепшых беларускіх гоншчыкаў тых часоў Генадзь Драпкін. МАЗы спаборнічалі ў тым ліку на легендарных трасах "Нюрбургрынг" у Германіі і "Хунгарынг" у Венгрыі. Лепшы вынік беларускіх грузавікоў – другое месца ў французскім Дыжоне ў 1992 годзе.
"Кальцавую" гісторыю грузавікоў, пабудаваных у Мінску, затым змяніла пазадарожная – прычым больш паспяховая. Каманда "МАЗ-Яравіт" у канцы 1990-х – пачатку 2000-х вызначалася ў чэмпіянатах Расіі і Еўропы па трак-трыяле. Чэмпіёнамі Еўропы ў 2000 годзе сталі Пётр Орсік і Дзмітрый Кніга.
Гоначныя МАЗы ва ўжо звыклай нам чырвонай ліўрэі з’явіліся ў 2010 годзе – дакладней грузавік быў на той момант у адзіным экзэмпляры, на ім экіпаж у складзе пілота Пятра Орсіка, штурмана Андрэя Рудніцкага і механіка Дзмітрыя Запарошчанкі ўдзельнічаў у ралі-рэйдзе "Шаўковы шлях", фінішаваўшы па выніку на 12 месцы.
У наступным годзе ўжо ў афіцыйным статусе заводскай каманды "МАЗ-СПОРТаўто" выставіла на "Шаўковы шлях" два грузавікі, і абодва яны таксама даехалі да фінішу.
Затым надышоў час "Дакара" – самага складанага і небяспечнага ралі-рэйду планеты, у якім у грузавым заліку традыцыйна перамагалі расіяне на КамАЗах. Беларусы выставілі на "Дакар-2012" два экіпажы.
Але ў тым годзе поспех адвярнуўся нават ад "КАМАЗ-МАЙСТАР" (лепшым з расіян стаў Артур Ардавічус, які фінішаваў трэцім), а адзін з МАЗаў сышоў на сёмым этапе з-за тэхнічных праблем.
Калі поспеху ў "Шаўковым шляху" каманда дасягнула амаль адразу – першую "бронзу" экіпаж Сяргея Вязовіча, Дзмітрыя Віхрэнкі і Аляксандра Палішчука заваяваў ужо ў 2013-м...
...то поспех у "Дакары" каманда святкавала праз шэсць гадоў пасля першага старту ў ралі-рэйдзе – у 2018 годзе Сяргей Вязовіч, Павел Гаранін і Андрэй Жыгулін сталі другімі, прайграўшы толькі Эдуарду Мікалаеву на КамАЗе. Ззаду засталіся знакамітыя каманды на грузавіках Iveco, Hino, MAN і Tatra, а таксама астатнія экіпажы "КАМАЗ-МАЙСТАР".
І напярэдадні 15-годдзя каманда зрабіла сабе падарунак і заняла першыя тры месцы бахі "Вялікі стэп" – гэта завяршальны этап чэмпіянату Расіі па ралі-рэйдах.
Балельшчыкі звычайна бачаць гоначныя грузавікі, якія на вялікай хуткасці праносяцца міма іх, аднак карэспандэнтам Sputnik аднойчы ўсміхнулася ўдача пабываць у кабіне спартыўнага МАЗа і выпрабаваць на сабе адчуванні язды па бездарожжы, праўда, у якасці пасажыраў.