https://bel.sputnik.by/20251212/dzyarzhkamvaenpram-raskaza-ab-pratsy-pa-stvarenn-samalta-asvey-1102505345.html
Дзяржкамваенпрам расказаў аб працы па стварэнні самалёта "Асвей"
Дзяржкамваенпрам расказаў аб працы па стварэнні самалёта "Асвей"
Sputnik Беларусь
Сертыфікацыя расійска-беларускага двухматорнага лёгкага самалёта "Асвей" запланавана на 2027-2029 гады, доследныя ўзоры плануюць сабраць у наступным годзе. 12.12.2025, Sputnik Беларусь
2025-12-12T11:21+0300
2025-12-12T11:21+0300
2025-12-12T11:21+0300
саюзная дзяржава беларусі і расіі
саюзная дзяржава
беларусь
у беларусі
"асвей"
дзмітрый пантус
дзяржкамваенпрам
навіны
самалёт
эканоміка
https://cdnn11.img.sputnik.by/img/07e9/09/1d/1100317143_0:256:2730:1792_1920x0_80_0_0_76d92849c51217300ad59e3b4e52e82d.jpg
МІНСК, 12 сне – Sputnik. Беларусь актыўна працуе над фарміраваннем вытворчай базы на сваёй тэрыторыі для стварэння беларуска-расійскага лёгкаматорнага самалёта "Асвей", паведаміў старшыня Дзяржаўнага ваенна-прамысловага камітэта (ДВПК) Дзмітрый Пантус часопісу "Нацыянальная абарона".Беларуска-расійскі праект па стварэнні лёгкаматорнага самалёта запусцілі ў 2023 годзе для замяшчэння імпарту, ён павінен стаць заменай лёгкага шматфункцыянальнага самалёта L-410, які выкарыстоўваецца на мясцовых і рэгіянальных лініях.Ён падкрэсліў, што новы самалёт з’яўляецца не проста доследнай работай, а праектам з дакладна акрэсленымі мэтамі і тэрмінамі.Кіраўнік Дзяржкамваенпрама падкрэсліў, што цяпер беларускі бок "актыўна фарміруе вытворчую базу".Адзначаючы важнасць стварэння самалёта, Пантус сказаў, што "Асвей" заменіць устарэлыя ўзоры. Масква і Мінск ствараюць яго ў мэтах "тэхналагічнага суверэнітэту ў важным сегменце"."Асвей" будзе лятаць на двух турбавінтавых рухавіках. Размяшчэнне крыла верхняе, як у L-410. Колькасць месцаў у пасажырскім варыянце – 19.Галаўным выканаўцам вопытна-канструктарскіх работ па распрацоўцы "Асвея" з расійскага боку вызначана АТ "Уральский завод гражданской авиации", сувыканаўцам ад Беларусі назначаны ААТ "558-й АРЗ".Раней паведамлялася, што заяўка на сертыфікацыю лёгкага шматмэтавага двухматорнага самалёта "Асвей" з расійскімі рухавікамі ВК-800 ужо пададзена ў Расавіяцыю і Авіярэгістр Расіі. Сертыфікацыя расійска-беларускага двухматорнага лёгкага самалёта запланавана на 2027-2029 гады.Хочаце яшчэ больш актуальных і цікавых навін – падпісвайцеся на Telegram-канал Sputnik Беларусь, чытайце нас у Дзэн, а таксама сачыце за намі ў сацсетках "Одноклассники" і "ВКонтакте"
https://bel.sputnik.by/20251211/maz-pastav-14-atobusa-va-uladzvastok-1102482135.html
беларусь
Sputnik Беларусь
media@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2025
Sputnik Беларусь
media@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Навіны
ru_BY
Sputnik Беларусь
media@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdnn11.img.sputnik.by/img/07e9/09/1d/1100317143_0:0:2730:2048_1920x0_80_0_0_809ba8857fc12a0c3c449cc297667f18.jpgSputnik Беларусь
media@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
саюзная дзяржава, беларусь, у беларусі, "асвей", дзмітрый пантус, дзяржкамваенпрам, навіны , самалёт, эканоміка, транспарт, грамадства
саюзная дзяржава, беларусь, у беларусі, "асвей", дзмітрый пантус, дзяржкамваенпрам, навіны , самалёт, эканоміка, транспарт, грамадства
Дзяржкамваенпрам расказаў аб працы па стварэнні самалёта "Асвей"
Сертыфікацыя расійска-беларускага двухматорнага лёгкага самалёта "Асвей" запланавана на 2027-2029 гады, доследныя ўзоры плануюць сабраць у наступным годзе.
МІНСК, 12 сне – Sputnik. Беларусь актыўна працуе над фарміраваннем вытворчай базы на сваёй тэрыторыі для стварэння беларуска-расійскага лёгкаматорнага самалёта "Асвей", паведаміў старшыня Дзяржаўнага ваенна-прамысловага камітэта (ДВПК) Дзмітрый Пантус часопісу "Нацыянальная абарона".
Беларуска-расійскі праект па стварэнні лёгкаматорнага самалёта запусцілі ў 2023 годзе для замяшчэння імпарту, ён павінен стаць заменай лёгкага шматфункцыянальнага самалёта L-410, які выкарыстоўваецца на мясцовых і рэгіянальных лініях.
"(...) мы паступальна рухаемся па шляху рэалізацыі праекта па стварэнні двухрухальнага лёгкага шматмэтавага самалёта "Асвей", - сказаў Пантус.
Ён падкрэсліў, што новы самалёт з’яўляецца не проста доследнай работай, а праектам з дакладна акрэсленымі мэтамі і тэрмінамі.
Кіраўнік Дзяржкамваенпрама падкрэсліў, што цяпер беларускі бок "актыўна фарміруе вытворчую базу".
Адзначаючы важнасць стварэння самалёта, Пантус сказаў, што "Асвей" заменіць устарэлыя ўзоры. Масква і Мінск ствараюць яго ў мэтах "тэхналагічнага суверэнітэту ў важным сегменце".
"Асвей" будзе лятаць на двух турбавінтавых рухавіках. Размяшчэнне крыла верхняе, як у L-410. Колькасць месцаў у пасажырскім варыянце – 19.
Галаўным выканаўцам вопытна-канструктарскіх работ па распрацоўцы "Асвея" з расійскага боку вызначана АТ "Уральский завод гражданской авиации", сувыканаўцам ад Беларусі назначаны ААТ "558-й АРЗ".
Раней паведамлялася, што заяўка на сертыфікацыю лёгкага шматмэтавага двухматорнага самалёта "Асвей" з расійскімі рухавікамі ВК-800 ужо пададзена ў Расавіяцыю і Авіярэгістр Расіі. Сертыфікацыя расійска-беларускага двухматорнага лёгкага самалёта запланавана на 2027-2029 гады.
Хочаце яшчэ больш актуальных і цікавых навін – падпісвайцеся на Telegram-канал Sputnik Беларусь, чытайце нас у Дзэн, а таксама сачыце за намі ў сацсетках "Одноклассники" і "ВКонтакте"