Фота

Тэкстыльны "Оскар": стварэнне гіперсувязяў традыцыйнага ткацтва і сучаснасці

Sputnik

Выстава "Гіперсувязі" праходзіць у арт-гасцёўні "Высокае мѣста" ў Мінску. Гэта адно з падраздзяленняў Музея гісторыі горада Мінска, у якім за 2,5 года з моманту адкрыцця выстаўляліся працы як знакамітых мастакоў, так і пачынаючых творцаў.

"Мы выбралі гэту назву таму, што яна добра кладзецца на сучаснасць. Сэнс у тым, што яна паказвае сувязь сучаснасці з традыцыямі. Студэнты камбінуюць розныя гістарычныя тэкстыльныя тэхнікі, традыцыйныя, класічныя, з сучаснымі матэрыяламі, актуальнымі тэмамі. Уласна кажучы, гэта абагульняючая назва, абагульняючая тэма, поле для творчасці вельмі шырокае", — кажа пра выставу яе куратар, выкладчык БДАМ Хрысціна Высоцкая.

Выставачная прастора — два паверхі, дзве залы. У першай прадстаўлены тэатральны касцюм і адзенне прэт-а-партэ, у другой — карціны, габелены, скульптура. Творы на выставе далёка выходзяць за рамкі звыклых уяўленняў аб тэкстылі і ткацтве. Яны выкананы ў розных, у тым ліку аўтарскіх тэхніках і дэманструюць пераход ад традыцыйнага ткацтва да сучасных канцэптаў. Усе працы, прадстаўленыя на выставе, выкананы студэнтамі БДАМ.

1 / 19
У першай зале выставы прадстаўлена адзенне прэт-а-партэ і тэатральныя касцюмы.
2 / 19
Студэнты БДАМ Анастасія Хлус, Наталля Раманенка, Юлія Айплатава і Аляксандра Логвіна пераасэнсавалі творчасць мастакоў ХХ стагоддзя - Соні Дэлане, Пабла Паласуэла, Уолтара Дэкселя і Маціса адпаведна.
3 / 19
Тэатральны касцюм часта шыецца з танных тканін, але галоўнае, каб ён прыгожа выглядаў са сцэны. Злева - касцюмы па матывах Марка Шагала. Справа - інтэрпрэтацыя вобразаў для шэкспіраўскага "Сну ў летнюю ноч".
4 / 19
Гэтыя касцюмы хочацца разглядаць - так шмат на іх дробных, выкананых уручную дэталяў.
5 / 19
Тэкстыль - гэта і аплікацыя. "Мамчын стыляга, татаў валацуга" Ульяны Дземідовіч.
6 / 19
Карціна падобная на акварэль, але гэта не фарба, а тканіна. Майя Сцепанькова, "Сучасны нацюрморт".
7 / 19
Пры дапамозе баваўняных нітак і клею можна стварыць аб'ёмныя палотны. Майя Сцепанькова, дыпціх "Думкі. Мечты." (Фрагмент).
8 / 19
Гэтая скульптура атрымала на выставе жартаўлівую назву "Тэкстыльны "Оскар". Марыя Разумовіч, трыпціх "Гісторыя ткацтва", "Залаты век" (фрагмент).
9 / 19
Студэнты атрымалі заданне выкарыстоўваць адны і тыя ж матэрыялы ў плоскасці і ў аб'ёме. Майя Сцепанькова, дыпціх "Думкі. Мечты." (Фрагмент).
10 / 19
Гэтае палатно складзена з карцін беларускага мастака Хруцкага і раздрукавана на тканіны. Сцепанькова Майя, "І. Ф. Хруцкі. Партрэт".
11 / 19
Толькі прыгледзеўшыся больш уважліва, можна зразумець, што гэта не лёд і камяні, а тканіна і эпаксідная смала. Разумовіч Марыя, трыпціх "Растае лёд" (фрагмент).
12 / 19
Цікавага эфекту атрымалася дамагчыся, абгарнуўшы ваўняную нітку поліэтыленам. Разумовіч Марыя, "Крышталь".
13 / 19
Ульяна Дземідовіч распавядае, што падпаліла раму і заблытала ніткі, каб паказаць нялёгкі лёс Міхаіла Агінскага, які так і не вярнуўся на радзіму.
14 / 19
Ульяна Дземідовіч, "Паланэз Агінскага" (фрагмент).
15 / 19
Часам мастакі выкарыстоўваюць нязвыклыя матэрыялы: гуму, магнітную стужку. Вікторыя Ярохіна, "Чорная дзірка" (фрагмент).
16 / 19
Гэтым творам аўтар хацела паказаць абясцэньванне тэкстылю: раней дываны маглі дазволіць сабе толькі вельмі багатыя людзі, а цяпер аб іх проста выціраюць ногі. Ульяна Дземідовіч, "Вердюра, або Коўрык для абутку".
17 / 19
Тэкстыль бывае і аб'ёмным, як гэтая скульптура. Аляксандра Журавовіч, "Ціхамірнасць".
18 / 19
"Ціхамірнасць", погляд знутры.
19 / 19
Творы вельмі ўдала ўпісваюцца ў прастору арт-гасцёўні.