Гульні, медыцына, трэніроўкі МНС: на што здольны беларускі VR-касцюм

Праект працуе на аснове электрастымуляцыі цела і дазваляе цалкам пагрузіцца ў гульнявой свет, аднак яму патрэбен высакахуткасны інтэрнэт.
Sputnik

Беларуская кампанія працуе над стварэннем касцюма віртуальнай рэальнасці, які здольны пагрузіць чалавека ўнутр гульнявога свету. Дзякуючы ўбудаванай сістэме электрастымуляцыі і клімат-кантролю ён дапамагае прачуць навакольнае асяроддзе гульні, а таксама адчуваць усё, што адбываецца, на сабе.

Касцюм супраць 5D-кінатэатра

Касцюм з кідкай назвай Teslasuit, па словах распрацоўшчыкаў, сёння не мае аналагаў у свеце. Дзякуючы яму карыстальнік у літаральным сэнсе адчувае раздражняльнікі гульнявога свету, якія перадаюцца яму праз электрастымуляцыю скуры і цягліц, а таксама сістэму клімат-кантролю. Можна, напрыклад, адчуць змены тэмпературы ў гульнявым асяроддзі, адчуваць дакрананні, бачыць, у якім становішчы знаходзяцца іншыя гульцы. Холад і спёка, любы стрэл або ўдар — усё, што адбываецца ў гульнявым свеце, адбіваецца на карыстальніку ў рэальнасці.

Заснавальнік Maps.Me адкрыў інвесткампанію Bulba Ventures

Унікальным праект робіць наяўнасць чатырох сістэм: захопу рухаў, біяметрыі, зваротнай сувязі і тэмпературнага кантролю. Сістэма захопу рухаў кантралюе становішча цела ў гульні, клімат-кантроль дапамагае адчуць тэмпературныя змены віртуальнага асяроддзя. Але самы істотны ўклад уносіць выкарыстанне біяметрычных датчыкаў. Па чаканнях каманды стваральнікаў, гэтая сістэма зможа адаптаваць гульню пад жаданні карыстальніка ў момант яе праходжання.

"За кошт аналізу электрычнай актыўнасці на паверхні скуры, сістэма можа распазнаваць, якія эмоцыі адчувае гулец. Гэта дазволіць адсочваць, як чалавек рэагуе на гульню, і падладжваць новы кантэнт індывідуальна. Адпаведна, дрэнныя моманты зводзяцца на нішто, а добрых момантаў дадаецца больш", — растлумачыў дырэктар па маркетынгу кампаніі-распрацоўніка Дзяніс Дыбскі.

Ідэя стварэння касцюма нарадзілася падчас працы з 5D-кінатэатрамі.

"Заснавальнікі Сяргей Хурс і Раман Аляксандровіч падумалі: а чаму не зрабіць касцюм, які дазволіць больш глыбока апускаць чалавека ў віртуальнае асяроддзе? Бо кінатэатр — грувасткі, а касцюм значна зручней. Распрацоўшчыкаў таксама натхняла ідэя фільма "Матрыца", — распавёў Дыбский.

Дарэчы, супадзенне назваў касцюма і вядомай кампаніі Tesla Motors ні на што не намякае — да Ілона Маска беларускія распрацоўшчыкі не маюць ніякага дачынення.

"Пераменны электрычны ток вынайшаў Нікола Тэсла. А наш касцюм у якасці сістэмы зваротнай сувязі выкарыстоўвае як раз электрычны ток", — растлумачыў прадстаўнік распрацоўніка.

Пры гэтым касцюм бяспечны: электроніка не дазволіць выдаць узровень імпульсу, які змог бы прынесці шкоду чалавеку. Акрамя таго, софт сочыць за размяркоўваем электрычнасці і пры любой змене зададзеных параметраў аўтаматычна выключае гарнітур. Цікавы і той факт, што, нягледзячы на ​​ўсё электроннае начынне, касцюм можна бяспечна сціраць.

Змяніць гульнявую індустрыю

Касцюм ужо сёння можна падключыць да некаторых шутэраў і адчуць на сабе стрэлы. Працуюць і над тым, каб у хуткім часе можна было пагуляць у файтынгі. Гульцы, знаходзячыся ў розных кропках зямнога шара, будуць адчуваць аслабленыя версіі рэальных удараў на сваім целе.

Сёння распрацоўка функцыянуе ў звязцы з ачкамі віртуальнай рэальнасці і камп'ютарам. Аднак гэта толькі пачатковы этап. Каманда распрацоўшчыкаў спадзяецца, што касцюм здольны змяніць гульнявую індустрыю праз колькі гадоў. У хуткім часе не трэба будзе ніякага "настольнага жалеза". Гульнявы кантэнт будзе знаходзіцца ў "воблаку", а гарнітур будзе абменьвацца з серверам інфармацыяй пра месцазнаходжанне, пазіцыі цела і рэакцыі гульца. Але для гэтага трэба хуткаснае злучэнне з інтэрнэтам.

Прадстаўнікі кампаніі цяпер кансультуюцца з інстытутам у Вялікабрытаніі, дзе распрацоўваецца камерцыйны пратакол звышхуткаснага інтэрнэту — 5G. З яго хуткасцю можна будзе памяняць падыход да гульняў. Узаемадзеянне 5G-прымача і касцюма дазволіць удзельнічаць у шматкарыстальніцкіх гульнях без "жалеза".

У перспектыве спорт і медыцына

Гульнявая індустрыя — толькі вярхушка айсберга. Распрацоўшчыкі таксама збіраюцца працаваць над развіццём спартыўнай версіі разумнага касцюма. Ён дае магчымасць ужо сёння ўжываць яго для таго, каб прапрацаваць асобныя групы цягліц з мэтай "дапампаваць" іх пасля трэніроўкі. Таксама ў будучыні касцюм плануецца абсталяваць сістэмай сачэння за працай цягліц.

Амерыканская кампанія Mapbox купіла беларускі стартап

Адно з перспектыўных напрамкаў выкарыстання "разумнага" адзення — навучанне ў віртуальнай рэальнасці. Напрыклад, для супрацоўнікаў МНС можна будзе мадэляваць непрадбачаныя сітуацыі, каб навучыць дзейнічаць больш эфектыўна.

Распрацоўку можна выкарыстоўваць і для навуковых мэтаў. Яна дазволіць правяраць розныя тэорыі і гіпотэзы. Плануецца выпрабаваць VR-касцюм і ў медыцыне. Выкарыстанне нейронавых сетак робіць магчымасці прымянення ў многіх іншых сферах практычна бязмежнымі.

Плануецца, што гарнітур будзе дапрацаваны ў канцы мая гэтага года. Ужо ў канцы верасня ён паступіць у продаж, але не для шырокага выкарыстання. Яго кошт будзе пачынацца ад трох тысяч долараў. Распрацоўшчыкі абяцаюць, што кошт будзе пастаянна змяншаецца і на працягу некалькіх гадоў ён зможа быць даступны любому жадаючаму. Перад стваральнікамі стаіць задача зрабіць таннейшым яго да ўзроўню кошту гульнявой кансолі.