Фота

Генеральны прагон: якой будзе новая версія "Рамэа і Джульеты"

Sputnik

Самая сумная аповесць на свеце паўстане перад гледачом у абноўленым выглядзе: 5 снежня на сцэне Вялікага тэатра Беларусі адбудзецца прэм'ера новай рэдакцыі балета "Рамэа і Джульета" ў пастаноўцы народнага артыста СССР і Беларусі лаўрэата Дзяржаўнай прэміі Рэспублікі Беларусь Валянціна Елізар'ева.

Упершыню п'еса пра веронскіх закаханых Уільяма Шэкспіра, якая пакладзена на музыку Сяргея Пракоф'ева, з'явілася на падмостках беларускага тэатра оперы і балета ў 1988 годзе - тую пастаноўку Елізар'ева хвалілі крытыкі і любілі гледачы.

Маэстра не раскрываў, якой будзе новая рэдакцыя балета, але абяцаў, што "копіяй і злепкам ранейшага гэты балет дакладна не будзе".

Глядзіце ў фотастужцы Sputnik кадры з генеральнага прагону спектакля.

1 / 22
Генеральны прагон новай рэдакцыі балета "Рамэа і Джульета" ў пастаноўцы Валянціна Елізар'ева адбыўся напярэдадні прэм'еры.
2 / 22
Упершыню балет "Рамэа і Джульета" з'явіўся на беларускай сцэне ў 1988 годзе.
3 / 22
У трох дзеяннях балета маэстра распавёў усе падзеі шэкспіраўскай гісторыі.
4 / 22
Ад першага танца Рамэа і Джульеты да іх гібелі ў фамільным склепе Капулеці.
5 / 22
Абноўлены балет "Рамэа і Джульета" стане першай пастаноўкай Валянціна Елізар'ева пасля вяртання ў тэатр.
6 / 22
Дырыжор-пастаноўшчык новай аўтарскай рэдакцыі - уладальнік медаля Францыска Скарыны Вячаслаў Чарнуха-Воліч.
7 / 22
Лібрэта, харэаграфія і пастаноўка - Валянціна Елізар'ева.
8 / 22
Прэм'ера адбудзецца ўжо сёння, 5 снежня.
9 / 22
Вяртання Елізар'ева чакалі амаль дзесяць гадоў - у 2009 годзе выбітны беларускі харэограф і народны артыст Беларусі Валянцін Елізар'еў сышоў з калектыву, адмовіўшыся ад прапановы стаць галоўным балетмайстрам.
10 / 22
За многія гады выкладання ў Беларускай акадэміі музыкі, прафесарам якой ён з'яўляецца, Елізар'еў ужо стварыў плеяду вучняў - харэографаў, балетмайстраў.
11 / 22
Харэаграфія Елізар'ева заўсёды адрознівалася наватарствам, ён шукаў новыя цікавыя ідэі, здзіўляў нечаканымі рэжысёрскімі рашэннямі.
12 / 22
30 гадоў таму тэатральныя крытыкі адклікаліся на пастаноўку "Рамэа і Джульета" выключна хвалебнымі рэцэнзіямі.
13 / 22
У дуэльных сцэнах тады з'явіўся новы вобраз, які да Елізар'ева не вылучаў ні адзін лібрэтыст і пастаноўшчык.
14 / 22
Гэта вобраз Варожасці, персаніфікаваны ў постацях шасці артыстаў. Іх пластыка выглядае як пародыя на танцавальныя маналогі рэальных герояў.
15 / 22
Варожасць - не проста вобраз, але паўнавартасная дзеючая асоба спектакля: менавіта Варожасць укладвае шпагі ў рукі прадстаўнікоў кланаў Мантэкі і Капулеці, яна нашэптвае Тыбальду падазрэнні аб Рамэа і яна на працягу ўсяго спектакля схіляецца над кожным зрынутым героем.
16 / 22
"Наш спектакль пра каханне і нянавісць, аб шчырай дружбе і бессэнсоўнай варожасці, несмяротнай, як каханне, моцнай, як смерць, як вечнае пытанне, якое зноў і зноў задае сабе чалавецтва..." - казаў Валянцін Елізар'еў аб сваім новым тварэнні.
17 / 22
У тэатры спадзяюцца, што змены пойдуць на карысць спектаклю, бо ён як чалавек: нараджаецца, сталее, мяняецца.
18 / 22
Пастаноўку Елізар'ева называлі акцёрскім балетным спектаклем, у якім харэограф не толькі здолеў прадэманстраваць каласальныя магчымасці сваіх артыстаў, але і раскрыў іх яркі артыстызм.
19 / 22
І гэта тычыцца не толькі выканаўцаў цэнтральных персанажаў, пастаноўшчык здолеў падкрэсліць індывідуальнасць кожнага артыста кардэбалета.
20 / 22
Спектакль пазбаўляўся другарадных герояў. У гэтай трагедыі ўсе змешчаныя на сцэне адыгрываюць важную ролю.
21 / 22
Асоба варта адзначыць партытуру Сяргея Пракоф'ева, якая па праву лічыцца класікай музычнага тэатра ХХ стагоддзя.
22 / 22
Генеральны прагон завершаны, і зала замёрла ў чаканні прэм'еры.