Супольнасць турагенцтваў Беларусі напісала адкрыты зварот да тураператараў, які размясціла на сайце петыцый change.org. Аўтары петыцыі звяртаюцца да калегаў з просьбай кансалідавацца для барацьбы з нядобрасумленнай канкурэнцыяй і неабгрунтаванымі зніжкамі.
"Адзіная коштавая палітыка - адзінае адэкватнае рашэнне ўрэгулявання туррынка", - гаворыцца ў звароце.
Складальнікі ліста перакананыя, што кошт тураў ад аператара павінны быць адзіным як у любым з незалежных турагенцтваў, так і ва ўпаўнаважаных агенцтвах, прамых продажах ў офісах аператара ці іх карпаратыўных аддзелах.
Ліст з просьбай звярнуць увагу на петыцыю складальнікі адправілі і ў Міністэрства антыманапольнага рэгулявання і гандлю, дзе са складальнікамі не згодныя па шэрагу пытанняў.
Турбізнес на прыкладзе ванны
Растлумачым для турыстаў, чым адрозніваецца турагент ад тураператара. Турагент не фармуе тур, а купляе яго ў тураператара ў гатовым выглядзе і прадае кліенту, гэта значыць з'яўляецца пасярэднікам паміж турыстам і тураператарам.
Аўтары ліста адзначаюць дзве праблемы на турыстычным рынку. Першая - агрэсіўная маркетынгавая палітыка з боку ўпаўнаважаных агенцтваў, пад якой маюцца на ўвазе зніжкі 8-10%. Упаўнаважанае агенцтва - гэта тое, якое працуе пераважна з турамі канкрэтнага тураператара.
"Вельмі часта дадзеная зніжка падаецца як рэальная цана, а турысты затым вельмі абураныя тым, што мы на іх нібыта "нажываемся". Уся справа ў тым, што мы часам нават не маем такой камісіі, якую ўпаўнаважаныя агенцтвы раздаюць сваім кліентам", - гаворыцца ў звароце.
Другая праблема - праца аператара напрамую з кліентам і прадастаўленне яму зніжкі, роўнай камісіі агента.
"Мы лічым, што партнёры павінны заставацца партнёрамі, а не канкурэнтамі", - сказана ў лісце.
У лісце ўспамінаюць і сумна вядомую кампанію "Наталі Турс" і просяць не браць яе ў прыклад.
"Не бярыце ў прыклад, калі ласка, правіла працы "Наталі Турс", якія вырашылі, што выхад на прамых кліентаў шляхам раздачы велізарных скідак павысіць прыбытковасць кампаніі. Мы ўсе ведаем іх сумны вынік", - гаворыцца ў лісце.
Аўтары ліста лічаць, што для вырашэння гэтай праблемы ёсць адзінае рашэнне - увядзенне адзінай цэнавай палітыкі тураператарамі Беларусі.
Каб патлумачыць сваю пазіцыю, аўтары ліста прыводзяць у прыклад звычайныя крамы розніцы і прапануюць пераняць некаторыя прынцыпы працы для турбізнесу.
"Так, напрыклад, калі мы захочам набыць ванну канкрэтнай фірмы і мадэлі, то ў любой краме Беларусі менавіта гэтая мадэль будзе мець адну цану. Бо ў дагаворах паміж крамай і пастаўшчыком выразна прапісана, што цана павінна быць не ніжэй за ўсталяваную пастаўшчыком, а ў выпадках выяўлення парушэння спачатку выносіцца папярэджанне, а затым разрыў дамовы", - кажуць аўтары ліста і тлумачаць перавагі такой палітыкі.
Крамы канкуруюць паміж сабой не дэмпінгам, а узроўнем ведаў, прафесійнай кансультацыяй, павышэннем узроўню абслугоўвання і многімі іншымі маркетынгавымі хадамі, якія ніяк не ўплываюць на прыбытковасць крамы.
У лісце звяртаюць увагу і на праблемы з рэпутацыяй у турыстычнай супольнасці, якія ўзнікаюць з-за ашуканскіх дзеянняў нядобрасумленных калегаў.
"Дзеля справядлівасці хочам адзначыць, што асноўным інструментам заваблівання кліентаў у сеткі махляроў з'яўляўся практычна заўсёды адзін інструмент - велізарныя зніжкі і нерэальна заніжаныя кошты", - перакананыя складальнікі ліста.
Пазіцыя МАРГ
У МАРГ адрэагавалі на ліст і азнаёміліся з пэтыцыяй.
"МАРГ адзначае, што здзяйсненне дзеянняў, якія прапаноўваюцца ў петыцыі, можа прывесці да парушэння антыманапольнага заканадаўства", - гаворыцца ў паведамленні, апублікаваным у адказ на ліст.
Там адзначылі, што прыняцце якіх-небудзь мер па пытаннях, названых у петыцыі, можа негатыўна паўплываць на канкурэнцыю на рынку турыстычных паслуг.