Відэа

Педагог: 25 пяцікласнікаў у адным класе - і яны мяне "парабілі"

Госць радыё Sputnik Беларусь, трэнер, кансультант, педагог-псіхолаг, заснавальнік сямейнага цэнтра "Тата можа" Кірыл Будкевіч - пра крызіс адукацыйнай сістэмы і альтэрнатыўных сярэднім школам варыянтах навучання дзяцей.
Sputnik

Крызіс адукацыйнай сістэмы ў наяўнасці, у школ і гімназій ісці ў нагу з часам ужо не атрымліваецца, і змены ў сістэме павінны быць "не касметычнымі або павярхоўнымі", разважае суразмоўца Sputnik.

Карпенка распавёў, якой колькасці школьнікаў завышаюць адзнакі

"На мой погляд, варта мяняць саму сістэму выкладання. Нам патрэбныя настаўнікі, якія валодаюць новымі навыкамі. У нас проста ўпор заўсёды ідзе на веды, а новы час патрабуе не новых ведаў, а своечасовых навыкаў. І ці патрэбныя іншыя праграмы. Гэта тыя моманты, якія перыядычна наш прэзідэнт агучвае пра тое, што школьнікі перагружаныя, праблема ў тым, што колькасць ведаў павялічылася ў разы", - адзначае Будкевіч.

Абцяжваючай акалічнасцю ў навучанні школьнікаў становяцца "густанаселеныя" класы, у якіх нават у самога дасведчанага педагога няма магчымасці надаць увагу кожнаму дзіцяці.

"У мяне быў вопыт, калі я працаваў з 25-ю пяцікласнікамі, і яны мяне "парабілі" - дарослага, падрыхтаванага педагога-псіхолага. Яны даказалі, што іх хаос лепш, чым мая сістэма. Калі б іх было хаця б 15, тады мая сістэма была б больш эфектыўнай", - распавядае Будкевіч.

На думку педагога, годнай альтэрнатывай цяперашняй сістэме, прынятай у беларускіх школах, магла б стаць адукацыйная сістэма Марыі Мантэсоры. Прыклады яе прымянення ўжо ёсць і ў прыватных, і ў дзяржаўных дзіцячых садках, а пачынаць перамены неабходна менавіта з іх.

"Даводзіцца займацца як бацьку": Лукашэнка аб праблемах у адукацыі

"У чым разыначка гэтай сістэмы, па-першае, гэта абмежаваная колькасць чалавек - недзе 12, максімум 16, гэта значыць гэта мала дзяцей на педагога і магчымасць надаць увагу кожнаму, адпаведна, тут усё значна прасцей і мякчэй. І тут значна больш стройная сістэма ў навучанні навыкам", - распавядае Будкевіч.

У беларускіх школах дзеці аб'яднаны па двух прыкметах - па ўзроставай (у сярэднім з розніцай ва ўзросце не больш за паўгода) і тэрытарыяльным (яны жывуць недзе побач са школай). Гэтыя два прынцыпы, на думку Будкевіча, таксама трэба мяняць.

"Для мяне вельмі важна, каб група была рознаўзроставая. Дзе мы потым знойдзем у фірме ці на заводзе, каб усе былі аднаго года нараджэння? Не бывае такога. Калі розныя ўзросты, камунікацыя максімальна шырокая, і гэта карысна для ўсіх", - лічыць суразмоўца.

Акрамя таго, бацькам важна прымаць непасрэдны ўдзел у жыцці і занятках сваіх дзяцей, што становіцца дадатковай магчымасцю для аднаго з бацькоў развівацца разам з дзіцем, раіць суразмоўца.

Поўную версію размовы з педагогам-псіхолагам, заснавальнікам сямейнага цэнтра "Тата можа" Кірылам Будкевічам глядзіце ў відэатрансляцыі.