МІНСК, 4 ліс - Sputnik. Беларуская дэлегацыя возьме ўдзел у Міжнароднай выставе імпартных тавараў у Шанхаі, якая адкрываецца 5 лістапада, паведамілі ў эфіры АНТ.
У мінулым годзе ў выставе прыняла ўдзел 151 дзяржава. Экспазіцыі наведалі звыш за паўмільёна чалавек, а беларускія прадпрыемствы заключылі кантракты на 100 мільёнаў долараў.
Беларускі алмаз у Кітаі
"Мы ўдзельнічаем ва ўсіх 7 павільёнах: аўтамабільная прамысловасць, паслугі. Упершыню будзе прадстаўлены наш сумесны праект - Вялікі камень", - распавёў старшыня Беларускай гандлёва-прамысловай палаты Уладзімір Улаховіч.
Паводле яго слоў, на пляцоўцы міжнароднай выставы ў Шанхаі ў індустрыяльны парк уступяць тры новыя рэзідэнты. Пры гэтым самая прадстаўнічая дэлегацыя будзе прадстаўлена беларускай харчовай прамысловасцю.
"Наш нацыянальны павільён будзе выглядаць вельмі нестандартна - гэта мадэль нашай бібліятэкі. Наш алмаз - сімвал ведаў, новых тэхналогій. Наша інавацыйная прадукцыя будзе прадстаўлена ў адпаведным павільёне", - дадаў кіраўнік БелГПП.
Пры гэтым Уладзімір Улаховіч асаблівую ўвагу звярнуў на тое, што беларускі бок упэўнены, што зможа перавысіць планку мінулага года, калі "было падпісана кантрактаў на суму звыш за 100 мільёнаў долараў нашай экспартнай прадукцыі".
Пасля чаго сказаў, што беларускі павільён на выставе ў Шанхаі зробіць адмысловую стаўку на экалагічнасць беларускай прадукцыі, а таксама пазнавальнасць і высокую якасць.
Драйверы росту экспарту
У сваю чаргу кіраўнік Мінсельгасхарча Анатоль Хацько распавёў, што ў Кітаі прадстаўнікі ведамства плануюць падпісаць цэлы шэраг рамачных пагадненняў аб допуску на кітайскі рынак нашай прадукцыі і яе сертыфікацыі.
"Шчыльна працуем з Кітаем: наш экспарт у бягучым перыядзе склаў 61 мільён долараў. Плануем сёлета прыйсці па выніках года да 90 мільёнаў долараў, а ў 2020 годзе ўжо да лічбы ў 100 мільёнаў долараў", - удакладніў кіраўнік знешнеэканамічнага кіравання Мінсельгасхарча Аляксей Багданаў.
Паводле яго слоў, асноўным драйверам росту экспарту на кітайскі рынак у гэтым годзе стала мясная прадукцыя. У Кітай паставілі 5,5 тысяч тон мяса птушкі і 2,5 тысячы тон ялавічыны.
Прычым у гэтым годзе ў Кітаі будзе адкрыта пастаянна дзеючая выстава-экспазіцыя беларускіх прадуктаў харчавання. Да яе будзе прывязаны і электронны гандаль.
Аляксей Багданаў асаблівую ўвагу звярнуў, што на выставе ў Шанхаі найважнейшай будзе сустрэча з міністрам галоўнага мытнага ўпраўлення, які адказвае за адкрыццё кітайскага рынку.
"Мы плануем абмеркаваць пашырэнне спісу прадпрыемстваў, якія пастаўляюць ялавічыну, на тры заводы хочам пашырыць спіс заводаў, якія пастаўляюць мяса птушкі. Акрамя таго, абмяркоўваем пастаўкі гатовай прадукцыі - мяса ў кансервах", - анансаваў прадстаўнік ведамства.
Кіраўнік знешнеэканамічнага кіравання дадаў, што беларускі бок зацікаўлены ў пашырэнні паставак замарожанай ялавічыны пры дапамозе інфраструктуры Вялікага шаўковага шляху.