На хвалі абмеркавання магчымых зменаў сістэмы ацэньвання школьнікаў у многіх узнікла пытанне: а па якім прынцыпе ставяць адзнакі цяпер? Sputnik высвятліў, якія ў сённяшнім заканадаўстве замацаваныя нормы па ацэньванню школьнікаў.
Адпаведная методыка замацаваная ў загадзе Міністэрства адукацыі ад 29.05.2009 № 674. Згодна з дакументам, "для ацэнкі вынікаў вучэбнай дзейнасці вучняў пры ажыццяўленні кантрольна-ацэначнай дзейнасці вылучаюцца наступныя пяць узроўняў засваення вучэбнага матэрыялу".
Нізкі ўзровень ацэньваецца ў адзін-два балы - гэта дзеянні на "пазнаванне, распазнаванне і распазнаванне паняццяў". Другі ўзровень лічыцца здавальняючым - "дзеянні па прайграванні навучальнага матэрыялу (аб'ектаў вывучэння) на ўзроўні памяці, якія ацэньваюцца ад 3 да 4 балаў".
Сярэдні ўзровень прадугледжвае дзеянні па "аднаўленні навучальнага матэрыялу (аб'ектаў вывучэння) на ўзроўні разумення; апісанне і аналіз дзеянняў з аб'ектамі вывучэння". Ацэньваецца ад у пяць-шэсць балаў.
Чацвёрты ўзровень называецца дастатковым. Ён мяркуе дзеянні па ўжыванні ведаў у знаёмай сітуацыі па ўзоры, тлумачэнне сутнасці аб'ектаў вывучэння, выкананне дзеянняў з выразна пазначанымі правіламі і прымяненне ведаў на аснове абагульненага алгарытму для вырашэння новай вучэбнай задачы. Ацэньваецца ён у сем-восем балаў.
Нарэшце, вышэйшы ўзровень прадугледжвае "дзеянні па ўжыванні ведаў у незнаёмых, нестандартных сітуацыях для вырашэння якасна новых задач; самастойныя дзеянні па апісанні, тлумачэнню і пераўтварэнню аб'ектаў вывучэння". Гэта, адпаведна, дзевяць-дзесяць балаў.Цікава, што ў беларускай школе няма нездавальняючых адзнак - гэта значыць атэстацыя адбываецца з любой адзнакай. Хутчэй за ўсё, падобную сістэму чыноўнікі захаваюць, а змены закрануць толькі азначэнняў і патрабаванняў да розных балам.
Чытайце таксама:
- Педагог: прадказваю пастанову аб тым, што дзеці пойдуць у школу з 7 гадоў
- Індывідуальны план навучання дзіцяці: як дамовіцца са школай?
- Што змянілася ў школе ў гэтым годзе і пры чым тут перагібы на месцах