Што прапануюць уключыць у "этычны кодэкс" для настаўнікаў?

Этычныя правілы беларускіх педагогаў будуць абмяркоўвацца настаўнікамі і спецыялістамі да канца лютага.
Sputnik

МІНСК, 11 лют - Sputnik. Прыкладныя этычныя правілы педагагічных работнікаў апублікаваныя Міністэрствам адукацыі Беларусі.

"Нагадаць іх функцыю": для настаўнікаў створаць этычны кодэкс

З'яўленне своеасаблівага "этычнага кодэкса" настаўнікаў на мінулым тыдні анансаваў міністр адукацыі Ігар Карпенка. Мяркуецца, што падобны збор правілаў можа дапамагчы ў прадухіленні канфліктных сітуацый.

Праект прыкладных этычных правілаў ужо апублікаваны Міністэрствам адукацыі. Абмяркоўваць яго спецыялісты і педагогі будуць да 1 сакавіка.

Так, ад педагогаў будуць патрабаваць падтрымання паважных і даверных адносін у педагагічным калектыве і калектыве навучэнцаў, адсутнасці прыніжаючых гонар і годнасць ацэнак і выказванняў. Забароняць педагогам абмяркоўваць працоўныя моманты і пераходзіць на асобы або публічна прадузята абмяркоўваць установу адукацыі, у тым ліку і ў інтэрнэце.

Патрабуецца ад настаўнікаў таксама праяўляць павагу да традыцый і культуры навучэнцаў. Неабходна і выконваць этычныя нормы ў медыяпрасторы, не дапускаць размяшчэння ў інтэрнэце інфармацыі, якая прычыняе шкоду здароўю або развіццю дзіцяці. Неабходна таксама не дапускаць прымянення любога гвалту, быць аб'ектыўным у ацэнках і не паведамляць іншым інфармацыю, пачутую ад вучняў.

"Не падвяргаць публічнай крытыцы асобу навучэнцаў i iх законных прадстаўнікоў", - кажа адзін з пунктаў правілаў.

Прапісаны і этычныя патрабаванні да ўзаемадзеяння педагогаў унутры калектыву. Напрыклад, там указана неабходнасць імкнуцца да ўзаемадзеяння з калегамі, гаворыцца аб недапушчальнасці перанясення асабістых сімпатый і антыпатый на службовыя адносіны. Асобны пункт забараняе "нетактоўныя ўмяшальніцтва" ў асабістае жыццё.

Нарэшце, гаворыцца ў правілах і аб адносінах з законнымі прадстаўнікамі вучняў. Адным з пунктаў у гэтай главе з'яўляецца наступны: "не дапускаць, каб арганізацыйная, фінансавая і іншая падтрымка, якая аказваецца ўстанове адукацыі законнымі прадстаўнікамі навучэнцаў, уплывала на стаўленне да іх педагагічных работнікаў".