Відэа

Педагог: мабільнікі і планшэты правакуюць у дзяцей капрызы і неўрозы

Ці засталіся ў сіле забароны на мабільнікі ў шэрагу беларускіх школ праз паўгода пасля рэзананснага канфлікту вучня з настаўніцай у Гомелі, наколькі неабходны сучаснаму дзіцяці мабільнік на ўроку і якая рэальная шкода ад гаджэтаў для дзіцячага здароўя?
Sputnik

У 99% выпадкаў тэлефон дзіцяці на занятках у школе патрэбен зусім не для таго, каб вылічыць прапорцыю або паглядзець патрэбную на ўроку інфармацыю, упэўнена суразмоўца Sputnik, педагог малодшых класаў, галоўны рэдактар ​​"Паласатай газеты" Ганна Граноўская. На самай справе тэлефон дзецям патрэбен для гульняў, забаў, прагляду вясёлых відэа на youtube.

"Мабільны тэлефон на занятках у пачатковай школе наогул не патрэбны. Больш за тое, мне вельмі імпануе вопыт некаторых еўрапейскіх краін, дзе тэлефон з самага пачатку, як толькі ты прыходзіш на заняткі, здаецца і да канца дня знаходзіцца ў канцылярыі. Калі раптам дзіцяці трэба тэрмінова звязацца з бацькамі, напрыклад, яно дрэнна сябе адчувае, толькі тады прымаецца рашэнне даць яму тэлефон. Але часцей за ўсё патэлефанаваць павінен дарослы чалавек, настаўнік, напрыклад, але не дзіця", - распавядае Граноўская.

Як толькі дзіця абаткнецца ў мабільны тэлефон, ён перастае мець зносіны, у яго зніжаецца камунікатыўны навык, яно не рухаецца, псуе сабе зрок, што пацвярджае статыстыка пра рост захворванняў вачэй у дзяцей, адзначае суразмоўца.

"Акрамя таго, тэлефоны, планшэты і іншыя гаджэты прыводзяць да таго, што ў дзіцяці перанасычана нервовая сістэма. І як правіла, гэта вядзе да таго, што ў дзіцяці неўроз, праблемы з засынаннем, наогул з рэакцыямі. Дзіця становіцца капрызным, яно нервуецца, пераўзбуджаецца нервовая сістэма", - разважае Граноўская.

Таксама ў размове: чаму тэхнічны прагрэс - гэта натуральны эксперымент над цэлым пакаленнем (і не адным) і калі ўсё-ткі пара даваць дзіцяці ў рукі мабільнік з абмежаваным наборам функцый. Падрабязнасці ў відэатрансляцыі.